Partamonni pörröllään
Valvoja: Moderaattorit
Alueen säännöt
Ennen kuin esität kysymyksesi, huolehdi, että ainakin osa seuraavista tiedoista ovat viestissäsi:
Ilmoittamalla ainakin osan em. tiedoista heti ensimäisessä viestissä, varmistat että muilla on helppo työ vastata viestiin ja näin ratkaista mahdolliset ongelmat. Kiitos!
Ennen kuin esität kysymyksesi, huolehdi, että ainakin osa seuraavista tiedoista ovat viestissäsi:
- akvaarion tilavuus ja mitat
- Valaistus (millaiset putket, esim. 58W Philips 86)
- Suodatus (suodattimien merkit ja mallit)
- Akvaarion hoito (vedenvaihdot, ruokinta, kasvilannoiteet yms.)
- Akvaarion asukit (kalat + muut eliöt)
- Vesiarvot (pH, GH, KH, NO2-, NO3-, lämpötila)
- Mikä on ongelma ja miten se esiintyy? Täysi kertomus kalan/kasvien oireista
- Milloin huomasit ongelman, onko jatkunut jo kauan? Onko ollut jotain muita ongelmia?
Ilmoittamalla ainakin osan em. tiedoista heti ensimäisessä viestissä, varmistat että muilla on helppo työ vastata viestiin ja näin ratkaista mahdolliset ongelmat. Kiitos!
Partamonni pörröllään
Onko normaalia, että partis on välillä "suomut pörröllään"? Se on muuten aktiivinen, oma iloinen itsensä. Se muutti vanhasta, pienestä altaasta eilen suurempaan. Vanhassa altaassa en moista huomannut. Isossa altaassa (375l) on myös toinen partistyttö, joka on huomattavasti isompi: voiko kyse olla tästä "mahtailusta" tms?
-
Adrianna
- Elite Member

- Akvaarioseurat: LAS
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Täällä näkyy normaalin, pullean naaraan muoto ja tässä näkyy normaalin näköinen naaraan maha (vaikkakin kuvassa on albino)
. onko monnisi näihin verrattuna turvonnut?
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
Tänään olen tarkkaillut neitoa oikein enemmänkin. Nämä "suomut" ovat siis pörröllään, KUN ovat pörröllään, niin vartalossa, ei päässä. Suomut, luupiikit tms
, eivät siis pörröttele jatkuvasti, vaan nyt selkisi, että aina, kun tämä tärpäkkä pikkuakka menee mangrovejuurakon "välikoloon", missä asustelee isoakka, niin jo suomut nousee. Eli se siis ihan oikeasti käy kaivamassa verta nenästään? Mä onneton en ole tajunnut, että ne molemmat tarvitsevat oman kolon... Nyt huomenna täytyy asia hoitaa kuntoon niin, että on oma lymy molemmille eikä tarvitse käydä uhittelemassa isommalleen...
Voisiko syy olla näin "yksinkertainen"?
Voisiko syy olla näin "yksinkertainen"?
-
Adrianna
- Elite Member

- Akvaarioseurat: LAS
- Viesti:
Kumpi on tässä tapauksessa kalan loppupää? Tarkoitatko kyljissä näkyviä luulevyjen reunoja? Ne saavatkin näkyä noin, niistä ei kannata huolestua.
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
Mutta miksi ne ei sitten ole aina näkyvissä, siis ne luulevyjen päät?
Toisekseen: lisää eviä on repeillyt!!
Täytyykö mun reagoida asiaan jotenkin; siis voiko niitä hoitaa muu kuin aika? Nyt on luola kiehumassa, että on toisellekin neidille oma kolo! Vähän mua harmittaa!!!!
Kultu ei pienessä akvaariossa yhtään elellyt missään koloissa, joita sillä sielläkin oli. Oli aina esillä ja hommissa. Nyt isossa sitten kaipailikin luolaa, eikä sellaista ollut; vain se yksi lymy, minne ei molempien ego sovi...
-
sakosa
- Senior Member

Luulevyt (löytyi oikea nimikinMirde kirjoitti:Mutta miksi ne ei sitten ole aina näkyvissä, siis ne luulevyjen päät?Toisekseen: lisää eviä on repeillyt!!
Täytyykö mun reagoida asiaan jotenkin; siis voiko niitä hoitaa muu kuin aika? Nyt on luola kiehumassa, että on toisellekin neidille oma kolo! Vähän mua harmittaa!!!!
Kultu ei pienessä akvaariossa yhtään elellyt missään koloissa, joita sillä sielläkin oli. Oli aina esillä ja hommissa. Nyt isossa sitten kaipailikin luolaa, eikä sellaista ollut; vain se yksi lymy, minne ei molempien ego sovi...
Syötyihin eviin ei yleensä tarvi mitään hoitoa, kunhan pitää vain veden puhtaana. Joskus saattaa tosin tulla vähän hometta... Voit tehdä ylimääräisiä vedenvaihtoja, jos siltä tuntuu. Evät kyllä kasvaa takaisin ajan kanssa.
Älä huolestu, kyllä ne luulevyt ovat aina hieman pörröllään, joskus enemmän, joskus vähemmän. Ihan normaalia. Jos lohduttaa, luulin itse aikoinaan partiksellani olevan jotain sairautta/vaivaa, kun tuon saman huomasinMirde kirjoitti:Mutta miksi ne ei sitten ole aina näkyvissä, siis ne luulevyjen päät?Toisekseen: lisää eviä on repeillyt!!