Kuvia ja kysymys Oskareista

Kirjoahventen hoito, ongelmat ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
triton
Starting Member
Starting Member

Kuvia ja kysymys Oskareista

Viesti Kirjoittaja triton »

Pari kuvaa Oskareistamme.
http://kuvablogi.com/nayta/1/55963/
http://kuvablogi.com/nayta/1/55964
http://kuvablogi.com/nayta/1/55965
Allas on 650l ja tausta on juvelin rock.
Mikä muuten olisi tehdasvalmisteisista ruuista paras Oskareiden ruokintaan?
jokelamaniac
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja jokelamaniac »

Juwelin ROck näköjään ihan hyvän näkönen.
jaihanir
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jaihanir »

On kyllä fiksun näköinen toi tausta! Tetra Cichlid on aika varma valinta kaikille kookkaille ahvenille.
silahka
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja silahka »

minä suosittelisin kyllä oskujen popsittavaksi lohirehua se on edullista ja sitä saa lohikasvattajilta. itse olen antanut sitä pienestä pitäen sitruunakirjoahvenille
on tyhmää kun ihmisen täytyy kuolla. Jos kerran ihminen täällä on niin antaa sitten olla vaan. Ei ole mitää järkeä vaihtaa ihmisia koko ajan. c",)
Heidi_80
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Heidi_80 »

Kauniita oskuja sulla.

Meillä myös tuota lohirehua annettu. Tosin olen kuullut, että olisi liian rasvaista annettavaksi--->mistä aiheutuisi rasvamaksa tai jotain sen kaltaista. Meillä ei toiminut kauhean hyvin oskujen ruokana. Ehkä silloin tällöin voi antaa muutaman, mutta pitäytyisin noissa tetra cichlid papanoissa. Monipuolisuushan on kuitenkin valttia oskujen ruokinnassa, jotta ummetus ei pääse iskemään.
pasihe
Member
Member
Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura

Viesti Kirjoittaja pasihe »

Laadukkaat ahvenpelletit (mm. Hikari ja O.S.I) on pätevää evästä myös oskarin ruokinnassa. Olen myös syöttänyt kasvatusrehua jonkin verran (n. kerran viikossa). On todellakin rasvaista, lihottaa kalan herkästi jos syöttää usein. Jättää myös veden pintaan öljyisen kalvon minkä takia annan yleensä vain vedenvaihtoa edellisenä päivänä.
Pj Oulun Akvaarioseura http://www.oulunakvaarioseura.net/
1080L Malawi
JJVi
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja JJVi »

Joskus on spekuloitu lohenrehun vaikutuksista kalojen sisäelimiin ja maksaan. Nuohon pyrkivät lisäämään kalan painoa mahdollisimman nopeasti. Esimerkiksi nappuloilla kasvatetuilla kirjolohillä näkyy peratessa selkeä rasvakerros, joka luonnonkaloilla on huomattavasti pienempi. Noilla saa siis periaatteessa kasvatettua kaloille kalj...elintasovatsan :-)

En tiedä, kuinka tuo vaikuttaa esimerkiksi oskareiden elinikään, mutta ainakaan itse en kovin usein noita syöttäisi.
/jari
Demi
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Demi »

Onpas mukavan näköinen oskari "lauma". Miten ovat nelistään pärjänneet, onko pahoja tappeluita? Oletko saanut kaikki samaan aikaan ja kuinkas madollinen sukupuolijakauma?

Tässä yksi todella helppo ohje kuinka tehdä ahvenille ruokaa ja voi varioida ihan oman mielen mukaan:
Räkmix kalanruoka
-Alix-
Katalysaattori
Katalysaattori
Akvaarioseurat: HAF, HAS, SMAS, ja Ciklidistit
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Alix- »

Minä aikoinaan oskuilleni ruokin pääosin Tetran Cichlid-pelleteillä ja räkmixillä. Hyvin kasvoivat ja olivat iloisia. Oskut ovat siitä helppoja kaloja että syövät melkein mitä vain. Kastemadot olivat suurta herkkua. Katkaravut myös. Jauhomatojakin kokeilin, mutta ne oli ainut ruoka jota syljettiin pois.
Koralli- ja kasvinisti. Minkäs sille voi.
Santte
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Santte »

Minä syötän omiani new life spectrumin large fish/jumbo fish ruualla , survareilla ja katkaravuilla. Hyvin ovat näillä pärjänneet.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kirjoahvenet”