Suodatin on ollut viikon toiminnassa, eikä siinä mitään vikaa ole ollut. V**TTAA
![Evil or Very Mad [}:)]](./images/smilies/icon_evil.gif)
Illalla alkaa tutkiminen, mikä ihme siihen suodattimeen tuli..
Valvoja: Moderaattorit
Kerrostaloasunnossa vesi yleensä livahtaa patterinreikää pitkin kaikkien alakerran naapurien asuntojen läpi kellariin. Yksi talo on tullut nähtyä, missä vesi kävi vajaa 10 kämppää läpi ennen kellaria ja vahingon arvo oli n.300t€. vettä olikin tullut suoraan ylimmän kämpän hanasta, kun sen avaaja ei vesikatkoksen vuoksi tajunnut että se oli auki asunnosta poistuessaan. Ja tietysti kaikissa alakerran asunnoissa oli asukit toisaalla. Se hana oli tietysti täysilläKalaQ kirjoitti:Eheim 2327 Professionel.
Asunto on käyty kartoittamassa, ei kuulemma mitään kamalaa ole päässyt sattumaan, eli ei joudu kuivattelemaan. Mutta mihin kummaan 200 litraa vettä voi kadota?!?
Pahoitteluni kamalasta kokemuksestasi, KalaQ!!KalaQ kirjoitti:Eheim 2327 Professionel.
Ja tuosta omavastuusta ei vuokrasopimuksessa missään puhuta, joten sitähän en suostuisi maksamaan. Harmittaa vaan kun yksi oma lipasto kastui, mutta villamatto sentään säästyi vesipesulta vaikka se lähimpänä akvaariota onkinOnneksi asunnon lattia on kalteva!
Voi apua! En edes ymmärrä mistä kaikkialta ulkosuodatin voi katastrofin aiheuttaa? Voiko näihin jotenkin varautua?KalaQ kirjoitti:Suodatin vuotaa monestakin kohtaa, kun sitä eilen testasin. Siinä edessä on sellainen erillinen osa, joka vuotaa liitinkohdastaan keskeltä. Kansitiivistekin taisi päästää jo vettä läpi. Mutta kyllä kaikessa uskossa olin kun reissuun lähdin, että se toimii. Ennen kolmen päivän reissua ei sen kanssa ollut mitään ongelmaa.
Täytyy sanoa, että otat aika rennosti, minä olisin varmaan jo miljoonina palasina lattiallaKalaQ kirjoitti:Suodatin on ollut viikon toiminnassa, eikä siinä mitään vikaa ole ollut. V**TTAA
Mulla on koko altaan alla vesieristys ja lattiakaivo. Voi tulla enemmän vettä altaasta ulos, ennenkuin varpaat kastuu. Tosin noi matot on varmaan helpompi toteuttaa talon rakennuksen jälkeen.Jorg kirjoitti:Mulla on ulkosuodattimien alla Biltemasta ostetut, auton lattialle tarkoitetut, kaukalon malliset kumimatot ja pohjalla kosteus hälytin. Matossa noin 6cm korkeat reunat. Härveli rääkyy ihan kuin palohälytin kun/jos matolle tulee vettä.