Myyty rikkinäinen akvaario
Valvoja: Moderaattorit
Myyty rikkinäinen akvaario
Ja nyt en tiedä itkeäkö vai nauraa. Eli tilanne on tämä: Tilasin uuden akvaarion tunnetusta liikkeestä Etelä-Suomesta. Muutama kuukausi meni odotellessa akvaariota, ja sitten kun se tuli, oli kulmassa pieni halkeama.
Eli vaadin uutta tilalle.
Nyt siitä on kulunut kaks kuukautta, eikä mitään ole tapahtunut! Kuulemma maahantuojan vastuulla, josta sainkin jopa viestiä puoltoista kk:tta sitten, ja sen jälkeen nothing. Soittopyynnöistä ei näköjään ole hyötyä, sillä niihin ei vastata. Siis asiakaspalvelua en voi sanoa saaneeni tästä liikkeestä. Minä en enää tiedä mitä tehdä, olen yrittäny viimesen viikon soittaa liikkeeseen, mutta kukaan ei vastaa. Kalliit tavarat ja akvaario maksettu, ja asiakas näköjään jätetty oman onnensa nojaan. Tähänkö se harrastus päätty, ennen kuin kerkes alkaakaan...Pitääkö tässä alkaa kaupan purkuun? Mut miten kun ei saa ketään kiinni, tää on uskomatonta...
Eli vaadin uutta tilalle.
Nyt siitä on kulunut kaks kuukautta, eikä mitään ole tapahtunut! Kuulemma maahantuojan vastuulla, josta sainkin jopa viestiä puoltoista kk:tta sitten, ja sen jälkeen nothing. Soittopyynnöistä ei näköjään ole hyötyä, sillä niihin ei vastata. Siis asiakaspalvelua en voi sanoa saaneeni tästä liikkeestä. Minä en enää tiedä mitä tehdä, olen yrittäny viimesen viikon soittaa liikkeeseen, mutta kukaan ei vastaa. Kalliit tavarat ja akvaario maksettu, ja asiakas näköjään jätetty oman onnensa nojaan. Tähänkö se harrastus päätty, ennen kuin kerkes alkaakaan...Pitääkö tässä alkaa kaupan purkuun? Mut miten kun ei saa ketään kiinni, tää on uskomatonta...
-
- Senior Member
- Viestit: 847
- Liittynyt: 00:42, 10.01.2004
- Akvaarioseurat: TAY
- Sukupuoli: Nainen
- Paikkakunta: Raisio
Kuluttajaviranomaiselle soitto ja asiasta kertominen, saa kyllä liikkeessä tai maahantuojalla vipinää kinttuihin. Omasta kokemuksesta, vaikka kyse olikin vakuutusyhtiöstä, voin sanoa, että kannattaa soittaa.
460l. Seurana tiibetinspanieli Kaaos. Myydään: Ulkosuodatin
jos liike ei vastaa, ota yhteys kuluttajasiamieheen. Mielestani on ilman muuta selaa', etta maahanTUOVA FIRMA on vastuussa MAAHANTUOMISTAAN tavaroista. JOS niita ei tule, asiakkaalle maksetaan tietenkin TAVARA JOTA EI SAATU, takaisin, koko summa. Jos nani ei tapahdu, on yrittajalla kylla taysin suossa hommansa kanssa.
Yrittajalle on kaikki kaikessa asiakas, ja jos asiakasta ei huomioida muuta kuin uubiduubiselityksilla, niin minka on firman tulevaisuus, kysynpa vaan...
Yrittajalle on kaikki kaikessa asiakas, ja jos asiakasta ei huomioida muuta kuin uubiduubiselityksilla, niin minka on firman tulevaisuus, kysynpa vaan...

*laa la laa*
-
- Senior Member
- Viestit: 779
- Liittynyt: 19:45, 26.02.2006
- Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit
- Sukupuoli: Nainen
- Paikkakunta: Helsinki
Juu, ei tuollaista pidä hyväksyä. Kyseessä on tavaran virhe = tavara ei ollut sopimuksen mukainen, joten se siitä. Et ole velvollinen ottamaan allasta vastaan.
Ehkä tosiaan on kätevämpi kääntyä kuluttaja-asiamiehen puoleen kun ruveta itse esittämään korvausvaatimuksia. Ja sinä/kuluttaja-asiamies voitte asioida suoraan liikkeen kanssa jos vain saatte sieltä jonkun kiinni, he saavat selvittää keskinäiset välinsä maahantuojan kanssa (kätevämpi näin jos vaan onnistuu).
Mielestäni asiassa on ensin ollut kyseessä myyjän virhe, seuraavaksi viivästys (ellei ole sovittu piiiitkäää toimitusaikaa?). Mielestäni jopa selvästi olennainen viivästys, jolloin voisit ajatella kaupan purkua. Viivästymisen syyllä ei ole merkitystä joten vaikka myyjä mihin vetoaa, sitä ei tarvitse hyväksyä (paitsi tyyliin jos koko maahantuojan varasto on tapaturmaisesti tuhoutunut tms; silti mielestäni tässä ajassa ehtii hankkia lisää). Jos sinun on hankala saada allasta muualta, kaupassa kannattaa pysyä ja vaatia vahingonkorvausta viivästyksen perusteella. Tuosta vahingonkorvauksesta kannattaa kysäistä kuluttaja-asiamieheltä, mitä on mieltä.
Ehkä tosiaan on kätevämpi kääntyä kuluttaja-asiamiehen puoleen kun ruveta itse esittämään korvausvaatimuksia. Ja sinä/kuluttaja-asiamies voitte asioida suoraan liikkeen kanssa jos vain saatte sieltä jonkun kiinni, he saavat selvittää keskinäiset välinsä maahantuojan kanssa (kätevämpi näin jos vaan onnistuu).
Mielestäni asiassa on ensin ollut kyseessä myyjän virhe, seuraavaksi viivästys (ellei ole sovittu piiiitkäää toimitusaikaa?). Mielestäni jopa selvästi olennainen viivästys, jolloin voisit ajatella kaupan purkua. Viivästymisen syyllä ei ole merkitystä joten vaikka myyjä mihin vetoaa, sitä ei tarvitse hyväksyä (paitsi tyyliin jos koko maahantuojan varasto on tapaturmaisesti tuhoutunut tms; silti mielestäni tässä ajassa ehtii hankkia lisää). Jos sinun on hankala saada allasta muualta, kaupassa kannattaa pysyä ja vaatia vahingonkorvausta viivästyksen perusteella. Tuosta vahingonkorvauksesta kannattaa kysäistä kuluttaja-asiamieheltä, mitä on mieltä.
-
- Advanced Member
- Viestit: 1473
- Liittynyt: 17:43, 21.04.2005
- Sukupuoli: Nainen
- Paikkakunta: Mikkeli
Tietääkseni säännöissä kielletään...Markku kirjoitti:Laita myyjäliikkeen nimi tänne muille vinkiksi, sitten ei tule turhia epäilyksiä ja veikkauksia myyjä liikkeestä.
t markku
Näin sanotaan säännöissä:
5. # Yksityisten ihmisten sekä kauppiaiden perusteeton kritisointi on tällä palstalla kiellettyä. Mikäli kritiikkiin on tarvetta, anna se reilusti suoraan kohteelle, äläkä herjaa julkisesti.
If you focus on what you've left behind, you'll never be able to see what lies ahead
-
- Senior Member
- Viestit: 900
- Liittynyt: 18:00, 12.08.2004
- Paikkakunta: Jyväskylä(Vaajakosken vieressä) Las/Lohikosken akvarioseuran Perustaja/Presidentti ;)
Tässä tapauksessa nimen voisi mielestäni kyllä julkaista?
"Eiku rytkyjä."
(Seppo Rädyn vastaus lentokentällä Ylen haastattelijan kysymykseen "Onko laukku nyt täynnä kisamieltä?" ennen Atlantan kesäolympialaisia 1996)
http://s1.fi.gladiatus.com/game/c.php?uid=20066
(Seppo Rädyn vastaus lentokentällä Ylen haastattelijan kysymykseen "Onko laukku nyt täynnä kisamieltä?" ennen Atlantan kesäolympialaisia 1996)
http://s1.fi.gladiatus.com/game/c.php?uid=20066
-
- Starting Member
- Viestit: 29
- Liittynyt: 11:33, 17.04.2006
Eikös tämä menisi niin jos tuote on mennyt kuljetuksen aikana rikki niin myyjänä toiminut kauppa maksaa korvauksen tai toimittaa uuden tuotteen ostajalle.Kauppias sitten rupeaa perimään mahdollista korvausta kuljetusliikkeeltä.Ei kai se ole ostajan asia ruveta selvittämään missä tuote on hajonnut.Itse ainakin palauttaisin tuotten myyjälle enkä kuljetusliikkeelle.Tässähän myyjä pääsisi kuin koira veräjästä jos hänen ei tarvisi puuttua koko asiaan mitenkään,ottaisi vaan uuden akvaario tilauksen vastaan.
Kyllähän se näin menee, mutta jos myyjä ei ole tehnyt asialle enää
mitään niin minä ainakin pistäisin tuulemaan.Jostain pitäisi korvausta saada
ja äkkiä että pääsisi harrastuksen alkuun.
Eli hiillosta kauppiasta toimimaan koska eihän se siltä vie kuin hiukan aikaa,
tai sitten toimi itse jos kauppias on noin mätä![Evil or Very Mad [}:)]](./images/smilies/icon_evil.gif)
mitään niin minä ainakin pistäisin tuulemaan.Jostain pitäisi korvausta saada
ja äkkiä että pääsisi harrastuksen alkuun.
Eli hiillosta kauppiasta toimimaan koska eihän se siltä vie kuin hiukan aikaa,
tai sitten toimi itse jos kauppias on noin mätä
![Evil or Very Mad [}:)]](./images/smilies/icon_evil.gif)
-
- Senior Member
- Viestit: 779
- Liittynyt: 19:45, 26.02.2006
- Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit
- Sukupuoli: Nainen
- Paikkakunta: Helsinki
Tässähän on kyseessä kuluttajakauppa, eli vaaranvastuu tavarasta siirtyy kuluttajalle vasta silloin kun hän saa tavaran fyysisesti hallintaansa. Eli ei kuluttaja tietenkään vastaa kuljetuksen aikana sattuneista vaurioista. Myyjäliike kääntynee kuljettajan puoleen tarvittaessa, jos katsoo ettei altaassa ole ollut vikaa sen lähtiessä liikkeestä ja allas on ollut asianmukaisesti pakattu.
ehm, terveisiä kuljetus puolelta. *vilkutuksia*
Kuljettaja on vastuussa siitä että tavara on ehjä kun se pääsee määränpäähän.
Joku muu kuin kuljettaja itse on saattanut lastata kuorman hänelle valmiiksi joten kuljettaja ei voi tietää josko tavara on ollut ehjää lastatessa.
Tästä syystä ainakin silloin kun meillä oli autoja kappaletavara rahdin puolella, kuorma-pussiin jossa oli rahtikirjat merkattiin rahdin lastaaja mikäli tavaraa olisi mennyt rikki esim. sidontojen takia. (Tosin kuljettajan kuuluisi aina tarkistaa sidonnat mutta niin ei vaan aina tehdä)
Ja mun mielestä myyjien olisi liikkeessä pitänyt tarkistaa että akvaario on kunnossa ja ilmoittaa vioista ensin toimitukseen ja sen jälkeen maahantuojalle/tehtaalle.
No joka tapauksessa kannattaa ottaa yhteyttä kuluttaja-asiamiehelle, ongelmana saattaa vaan olla se että joutuu jonon päähän jolloin asian käsittely saattaa kestää yli puoli vuotta.
Kuljettaja on vastuussa siitä että tavara on ehjä kun se pääsee määränpäähän.
Joku muu kuin kuljettaja itse on saattanut lastata kuorman hänelle valmiiksi joten kuljettaja ei voi tietää josko tavara on ollut ehjää lastatessa.
Tästä syystä ainakin silloin kun meillä oli autoja kappaletavara rahdin puolella, kuorma-pussiin jossa oli rahtikirjat merkattiin rahdin lastaaja mikäli tavaraa olisi mennyt rikki esim. sidontojen takia. (Tosin kuljettajan kuuluisi aina tarkistaa sidonnat mutta niin ei vaan aina tehdä)
Ja mun mielestä myyjien olisi liikkeessä pitänyt tarkistaa että akvaario on kunnossa ja ilmoittaa vioista ensin toimitukseen ja sen jälkeen maahantuojalle/tehtaalle.
No joka tapauksessa kannattaa ottaa yhteyttä kuluttaja-asiamiehelle, ongelmana saattaa vaan olla se että joutuu jonon päähän jolloin asian käsittely saattaa kestää yli puoli vuotta.
-
- Elite Member
- Viestit: 6704
- Liittynyt: 01:32, 06.06.2004
- Akvaarioseurat: LAS
- Sukupuoli: Nainen
- Paikkakunta: Karhula (Kotka)
- Viesti:
Kuljetuksia varten, etenkin kun on kyseessä kallis lasti, kannattaisi tehdä sopimus jossa on finterms-lause. Ei tarvitse jälkeenpäin kummastella että kenen vastuulla on tavara kuljetuksen ajan. Tiedän, jälkiviisastelu on [piiip]
.

1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet