Tammenlehväruohon kasvusta
Valvoja: Moderaattorit
Tammenlehväruohon kasvusta
Meinaa mennä hermot kyseisen kasvin kasvun kanssa... Kasvaa monta senttiä päivässä, vaan lehtien teko ja tuuheus on jäänyt vähemmälle... Valoa on ainakin tarpeeksi, mietin vain että voikohan sitä olla liikaa..? Lannoitteena sekä nestemäinen että pohjalannoitus.
Minulla oli sama ongelma. Pienessä altaassa(n. 30cm korkea)80wattinen kasvilamppu ja lanoitteena savipallot ja pmdd. Kasvi kasvoi nopeasti, mutta lehtiä oli harvakseltaan.
Toisessa altaassa samat lannoitteet, korkeutta 55cm ja 2x58wattia. Kasvi kasvaa hienon tuuheana. Olisiko se sitten liika valo
Toisessa altaassa samat lannoitteet, korkeutta 55cm ja 2x58wattia. Kasvi kasvaa hienon tuuheana. Olisiko se sitten liika valo

Joka päivä oppii jotain uutta.
-
- Junior Member
-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS
- Sukupuoli: Nainen
Herkkä? Kyseinen kasvi on suunnilleen mahdottomin rikkaruoho johon olen törmännyt, hyvänä kakkosena ainakin heti pikkulimaskan jälkeen. Tämä johtuu sen taipumuksesta lähteä kasvamaan mitä pienimmistä lehdenpaloista ja niinpä sitä on viikon päästä taas taimi siellä ja toinen täällä ja kahden viikon päästä metri siellä ja toinen täällä. Huh, ei ikinä enää kun kerran pääsee eroon. Kaiken huipuksi en ostanut sitä alunperinkään vaan se tuli vain jostain tuollaisena lehdenpalana.
Aika monille kasveille loppujen lopuksi ravinteiden ja valon ohella tärkeää tuntuu olevan lämpö, jota minulla riittää, joten erilaiset mielipiteet saattavat tämänkin lajin kohdalla johtua siitä. Kasselmann tosin antaa lajille 18-30 astetta.
Aika monille kasveille loppujen lopuksi ravinteiden ja valon ohella tärkeää tuntuu olevan lämpö, jota minulla riittää, joten erilaiset mielipiteet saattavat tämänkin lajin kohdalla johtua siitä. Kasselmann tosin antaa lajille 18-30 astetta.
=)
Miten minä saisin kyseisen kasvin kasvamaan.. Mokoma ei ole kasvanu parin kuukauden aikana kuin pari senttiä!
Valaistusta ei ole tarpeepksi, tällä hetkellä yksi 36w loisteoutki jos oikeen muistan. lannoituksena nestemmäinen kasvilannoite.. Savipalleroita on kaapissa mutta ottaako se ravinteita juurillaan paljonkin. kannattaako laitaa sen juurille savipalloja?
![Evil or Very Mad [}:)]](./images/smilies/icon_evil.gif)
Valaistusta ei ole tarpeepksi, tällä hetkellä yksi 36w loisteoutki jos oikeen muistan. lannoituksena nestemmäinen kasvilannoite.. Savipalleroita on kaapissa mutta ottaako se ravinteita juurillaan paljonkin. kannattaako laitaa sen juurille savipalloja?

Re: =)
Kannattaa laittaa savipallo juurelle.Antti =) kirjoitti:Miten minä saisin kyseisen kasvin kasvamaan.. Mokoma ei ole kasvanu parin kuukauden aikana kuin pari senttiä!![]()
Joka päivä oppii jotain uutta.
Sanoisin, että tuo tuuheus tulee vasta, kun kasvi kasvaa hieman "kitukasvuisena". Täällä lannoitus on JBL kuula pohjassa ja n. 5ml PlantaMiniä viikottain ja valoa 2x30W/165L ja kasvaapi parin sentin välein n. 10cm pituisia isoja lehtiä. Ei kasva pituutta vaan ennemminkin leveyttä. Harvennus n. parin kuukauden välein.
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAS, HAS, Ciklidistit
Re: =)
Niin, kyllähän tuo tammenlehvä juuret kasvattaa, aikanaan. Kannattaa kuitenkin lisätä valoa, vaikka toinen 36W valaisin. Kunnon valossa kasvi kasvaa tuuheampana ja matalampana. Niinkuin moni muukin kasvi.Angelfish kirjoitti:Kannattaa laittaa savipallo juurelle.Antti =) kirjoitti:Miten minä saisin kyseisen kasvin kasvamaan.. Mokoma ei ole kasvanu parin kuukauden aikana kuin pari senttiä!![]()