Olen lukenut jostain (ei enää mitään muistikuvaa mistä), että platyt ja mustamollit viihtyvät myös yksin. Onko todella näin?
Onko sitten väliä, onko yksin oleva kala naaras vai koiras?
Häiritseekö kaloja erityisemmin, jos niitä pitää parvessa vain yhtä sukupuolta? Synnyttävät hammaskarpit kun tuppaavat lisääntymään meilkoista tahtia...
Ajattelin itse hankkia pelkkiä platynaaraita, mutta kuulin, että ne saattavat olla kantavia jo kaupasta tullessaan, koska kaupassa koiraat ja naaraat ovat kaikki yhdessä.
Sitten ajattelin pelkkiä mustamollikoiraita. Mutta voisiko niitä sitten hankkia vain yhden, vai täytyykö olla pari tai parvi? Ja viihtyvätkö ne ilman haaremia?
Yksin / pari / parvi?
Valvoja: Moderaattorit
-
Adrianna
- Elite Member

- Akvaarioseurat: LAS
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Re: Yksin / pari / parvi?
Meillä on noin 40-50 maatiaismillipoikaa ja olen erittäin tyytyväinen porukkaan. Ei poikastulvaa eikä muitakaan miinuspuolia.Punkfish kirjoitti:Häiritseekö kaloja erityisemmin, jos niitä pitää parvessa vain yhtä sukupuolta? Synnyttävät hammaskarpit kun tuppaavat lisääntymään meilkoista tahtia...
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
Miljoonakalaurokset tappelevat keskenään, jos ei tyttöystäviä ![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Ford Taunus Coupe -74 2.0
Ford Taunus -76 2D "Pinkki" 2.8 V6
Kesää odotellessa
http://www.taunusfinland.com/galleria/i ... ?cat=10070
Ford Taunus -76 2D "Pinkki" 2.8 V6
Kesää odotellessa
http://www.taunusfinland.com/galleria/i ... ?cat=10070
-
Adrianna
- Elite Member

- Akvaarioseurat: LAS
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Tappelevat? Taatusti, oli tyttöjä tai ei. Kuitenkin jos tilaa on tarpeeksi niin riidat loppuvat lyhyeen. Meillä tyypillinen poikain painiottelu sisältää ensin 1min tuijottamista ja sitten vahvempi/suurempi saattaa nypätä toista, jolloin nypätty väistää. Yleensä pelkkä tuijottelukin riittää
.
Itse olen varsin tykästynyt tähän poikajoukkioon, ehkä paras kalaparvi jonka olen ikinä omistanut!

Itse olen varsin tykästynyt tähän poikajoukkioon, ehkä paras kalaparvi jonka olen ikinä omistanut!

1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
-
tricolour
- Senior Member

- Viesti:
no niinhän se menee ylipäätään tuonlla eläinkunnan puolella noiden koiraiden/uroksien/orien kohdalla.
Jos ei ole tyttöjä näkyvissä, eikä juuri olla tyttöjen kanssa muutenkaan oltu tekemisissä, sitä ollaan keskenään oikein sopuista sakkia. HUOM! pukille päässyt koiras on aina muita koiraita kohtaan agressiivisempi kuin neitsyt..
olipas kauniisti sanottu...
Mutta niinkuin ihmis-uroksetkin, myös neitsyt kalakoiraat esittelevät välillä itsensä muille uroksille ns. "sämpylät kainalossa" ja pullistellen suuntaan jos toiseen.
Jos haluat kestäviä, rohkeita ja hauskoja kaloja suosittelen ehdottomasti platynaaraita. Näitä ihania pikku pullukoita löytyy itseltäni ja ne ovat hurmanneet täysin
antavat jopa pojille huutia. Topakoita tanttoja 
Jos ei ole tyttöjä näkyvissä, eikä juuri olla tyttöjen kanssa muutenkaan oltu tekemisissä, sitä ollaan keskenään oikein sopuista sakkia. HUOM! pukille päässyt koiras on aina muita koiraita kohtaan agressiivisempi kuin neitsyt..
Mutta niinkuin ihmis-uroksetkin, myös neitsyt kalakoiraat esittelevät välillä itsensä muille uroksille ns. "sämpylät kainalossa" ja pullistellen suuntaan jos toiseen.
Jos haluat kestäviä, rohkeita ja hauskoja kaloja suosittelen ehdottomasti platynaaraita. Näitä ihania pikku pullukoita löytyy itseltäni ja ne ovat hurmanneet täysin
Kuvia
317L kalakippo.
317L kalakippo.