Akvaariokasvit liian usein uusiksi

Kasvien hoito, ongelmat ja sisustus.

Valvoja: Moderaattorit

akyttala
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja akyttala »

vuorimies kirjoitti:Papanoiden turvallisuudestahan täällä on kans käyty polemiikkia, ja oltu kahta mieltä, puolesta ja vastaan.
Minulla ei ole ollut minkäänlaista ongelmaa akvaariossa eikä myöskään muutamilla samaa lantaa käyttävillä kavereillani.

Kyllä itsekin alkuun vähän vierastin koko papanoita, mutta kun kokenut akvaristiystäväni vakuutti niiden olevan turvallisia ja toimivia, niin lykkäsin pohjaan.
Ovat toimineet. Kannattaa kokeilla.
Entäpä miten olisi jäniksenpapanat?
Hirven papanat kun ovat niin pirun isoja.. Toisaalta eipä tarttis käsitellä kakkaa sitten jatkuvasti, kun isomman papanan hautaisi kerralla kasvin juurelle.

Mites käy, jos tuo hirvenpapana pölähtää soranseasta akvaarionveteen? Tuleeko jonkinasteisia hajuhaittoja? entäpä papanoiden asennus? Onnistuuko niitä kaivamaan tuonn toiminnassa olevan akvaarion soran sekaan vai pitääkö vedet laskea kokonaan pois ennen kuin papanoita alkaa asettelemaan paikoilleen?
Lapinakka
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Lapinakka »

Kyllähän jäniksen papanatkin käy.
Itse en ole niitä käyttänyt, mutta kaveri kyllä.
Hänkin piti hirven papanoita parempina, ainakin koon puolesta.
Jäniksen papanoissa on kovempi työ, ainakin poimimisessa :)

Olen kuivattanut papanat, jonka jälkeen työntänyt kasvien juurille. Keveitähän ovat kuin mitkä, mikä vaikeuttaa hieman niiden pohjaan laittamista.

Ei tarvitse vesiä tyhjennellä, sen kuin tyrkkää pohjaan.

Hajuhaittoja ei ole.
Joskus on pari papanaa pyörinyt pohjalla, mutta olen painanut ne taas takaisin pohjaan.
jekkuli
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja jekkuli »

Käviskös ihan lemmikkikanin papanat?
Niitä kun olis niin vaivattomasti saatavilla.
Muutamia vuosia nukuksissa ollut akvaarioinnostus on nostanut taas päänsä ...ja korkealle =)
Sinfonia
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Sinfonia »

jekkuli kirjoitti:Käviskös ihan lemmikkikanin papanat?
Niitä kun olis niin vaivattomasti saatavilla.
Ainakin oman kanini papanoita olen akvaarioon tunkenut, ja hyvin toimii [;)] Turhaa se on on metsissä juosta niitä keräämässä, kun kotoakin saa :mrgreen: No okei, meillä pomppii rusakot kyllä ihan etupihalla ja ovella asti, joten ei niitä kovin kauas tarvitsisi mennä etsimään niitä niidenkään papanoita :roll:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kasvit ja sisustus”