Tunnustus: inhoan päällylasien putsausta... Ja melkein päivittäin pitäisi olla jotain kasvia istuttamassa tms. ja sitten aina pitää poistaa laseja.
Tiedättekö akvaarioita tai onko itselläne kansilasiton akvaario? Kuinka paljon kannettomuus vaihtoehtona on kiinni akvaarion asukeista?
Meillä viimeksi hyppäsi pois timanttitetra ja sitä ennen sitruunatetra. Eli he ovat aika eläväistä sorttia.
Tulipa vain sitten mieleen, että onko mitään muuta mahdollista/järkevää laittaa akvaarion päälle?
Toisaalta, ehkä pysyn laseissa, koska valaisin luultavasti kalkkeutuisi sitten.
Pohdintaa kansilaseista
Valvoja: Moderaattorit
-
rangatanga
- Junior Member

Pohdintaa kansilaseista
Emmää mittää tiiä.
-
tappajatäti
- Member

Onhan monilla kansilasittomia akvoja. Varsinkin jos haluaa muun valaisimen kuin loistelampun.
Mutta loistelampuissakin voi valita muovisen valaisinkannen. Tähän tyyliin.
Mutta loistelampuissakin voi valita muovisen valaisinkannen. Tähän tyyliin.
112L
-
Kiiki74
- Senior Member

- Akvaarioseurat: HAS
Itse ostin akvaarion, missä edellinen omistaja oli käyttänyt kahta pleksilevyä. Koska ne naarmuuntuvat ja harmaantuvat kuitenkin jossain ajassa, itse katsoin paremmaksi hommata lasit akvaan. Teetätin ne lasiliikkeessä 200 litraiseen ja maksoi 16 euroa. Lasit teetätin kolmeen osaan. Eli kaksi edessä ja puolesta välin poikki ja takana pitkälasi, jonka päälle tulee se valaisin. Näiden lasien alle laitetaan muovitassut, jotta akva saa kuitenkin ilmaa. Keskellä minulla on tosiaan tuki, mikä auttaa lasien pitämistä osissa. Onpi varmasti helpompi putsatakkin.
Kyllä sen hyttysverkkovirityksenkin voi tehdä kahdesta osasta niin ei pimennä. Oma projektini on hieman kesken mutta tulee olemaan sellainen, että loisteputkivalaisin lepää akvaarion reunan päällä keskellä niin kuin nytkin (sattumalta tasan sopiva) ja sen eteen ja taakse kaistaleet hyttysverkkoa. Verkot eivät siinä itsekseen pysy mutta askartelen niille tukirakenteen tuollaisesta päällystetystä rautalangasta, jota myytiin muistaakseni sidontalankana (?) Prisman rautaosastolla. Vielä reunaan mustaa eristysteippiä niin luulen että tulee varsin siisti.
Kaikkihan olisi hyvin helppoa, ellei jotkut asiat olisi niin vaikeita.