Hunaja- vai suklaarihmakala?

Rihmakalat, kiipijäkalat, pusukalat, taistelukalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Midi
Member
Member
Akvaarioseurat: HAS

Hunaja- vai suklaarihmakala?

Viesti Kirjoittaja Midi »

Hei,
Haen sopivaa rihmakalaa kirsikkabarbien ja pohjakalojen seuraksi. En haluaisi ihan ruskeaksi vettä värjätä (turveuutos), ph on nyt vähän alle 7 ja vesi on pehmeää. Eli kysymys kuuluu: -onko noiden hunisten ja suklisten välillä eroa tuon veden happamuuden toiveiden suhteen? Oma mutu on, että hunajat menee hyvin neutraalimmankin tuntuisessa vedessä ja suklaat taas alkavat voida paremmin vasta happamammassa vedessä?

Olisi mukava, jos kalat olisivat suht näkysällä eivätkä kovin arkoja, mutta eivät myös ihan hirveen aggressiivisia.
draconella
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja draconella »

Hunajista ei ole ainakaan meillä ollut riesaa kellekkään, rauhallinen sekä rohkea pariskunta, eivät piiloile :) Ihania ovat, meille tuli heiltä 4 poikasta joista 2 jäi itsellemme. :D
Midi
Member
Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja Midi »

Hei,
Mulla on edelleen hunikset hankkimatta, mutta varmaan käyn ostamassa jossain vaiheessa, kun tarpeeksi aikaisin kaupoille ehdin! Kiitos vastauksestasi. Kyllä siellä meidänkin akvaariossa turvetta on, mutta lähinnä vettä kellertäväksi ei ruskeaksi asti tekevästi. Kirsikat uiskentelevat siellä väljissä vesissä, mutta vaikka koko ajan kutevatkin niin mitään ei kyllä jää jäljelle.
alfa
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja alfa »

En ole asiantuntija, mutta täällä olen lukenut suklaa- ja hunajarihmakaloista. Jälkimmäisiä minulla on ollut itselläänkin. Suurin ero taitaa olla siinä, että suklaarihmakaloja pidetään paljon herkempinä kaloina kuin hunajia, ja jo kirsikkabarbitkin voivat olla niille liian pirteitä seuralaisia. Olen itse pitkään harkinnut ihan lajiakvaariota suklaarihmiksille, mutten ole niitä viime aikoina nähnyt kaupoissa. Kauniita kaloja, mutta vaativat tosi pehmeää vettä viihtyäkseen kunnolla. Kerrothan palstalla, jos näkyy jossain.
Vacca Foeda!
Solum potestis prohibere ignes silvarum!
tappajatäti
Member
Member

Viesti Kirjoittaja tappajatäti »

Ostin tänään Akvaariokeskuksen viimeiset suklaarihmat, mutta mitä olen kauppoja kierrellyt, siellä olen nähnyt useamman kerran, samoin kuin Pienessä Akvaariokaupassa.

Suklikset on arkoja, parvikaloja, agressiivisia urokset vain kutuaikoina, näin ymmärsin. Ja niitä kuoleentuu melko helposti. Turvelisäys on melkein välttämätön ja voivat olla ronkeleitakin eli ei ihan peruskala. Mutta kauniita ja erikoisia, leijuvat akvaariossa kuin irtonaiset lehdet.
112L
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Labyrinttikalat”