Käykö poikasaltaaksi?
Valvoja: Moderaattorit
Käykö poikasaltaaksi?
Käykö sellainen vanha purkki missä on ollut suolakurkkuja poikasaltaaksi? Se oli 2 ½ litraa, mutta suurempaakaan ei ole. Täytyykö siinä olla hiekka, suodatus ja kasveja? Täytyykö kutu ottaa pois akvaariosta?
-
- Senior Member
Tuo karkkirasia on hyvä.
Kun poikaset ovat kuoriutuneet, niin laita rasiaan vähän jaavansammalta, jos sinulla sitä on. Monesti sen seassa tulee jotain "mini mini mini" ötököitä joita poikaset sitten voivat syödä. Itselläni monnisen poikaset ovat nyppineet jaavansammalta jota niiden purkissa on.
Ja onhan siitä suojaksikin!

Kun poikaset ovat kuoriutuneet, niin laita rasiaan vähän jaavansammalta, jos sinulla sitä on. Monesti sen seassa tulee jotain "mini mini mini" ötököitä joita poikaset sitten voivat syödä. Itselläni monnisen poikaset ovat nyppineet jaavansammalta jota niiden purkissa on.
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Niin tai sitten Anttilasta, Jyskistä tms. sellaisia muutamankymmenen litran vetoisia läpinäkyviä säilytyslaatikoita. Sinne ilmapumppu tai ilmapumpulla toimiva suodatin. Valoa, hiekkaa, kasveja tms. ei ole pakko olla, mutta kuten sanottua, kasveja voi laittaa suojaksi mukaan. Jos tuollaisessa karkkipurkissa aikoo kasvatella niin siinä poikaset voivat olla ainoastaan ehkä muutamia viikkoja, sitten siirto isompaan. Riippuen kuitenkin lajista.
"Miten minä, joka olen niin järkevä, voin olla niin vähä-älyinen!?"
"Monet ihmiset tulevat mainiosti toimeen käyttämättä päätään."
- Muumit
"Monet ihmiset tulevat mainiosti toimeen käyttämättä päätään."
- Muumit
-
- Junior Member
Mistäs sellaista luit?Wildzared kirjoitti:Mä luin jostai että kookosta ei akvaarioon saa laittaa...
Itselläni on ollut ja on parhaillaan useita kookoksenkuoria altaissa, ilman ongelmia. On varmaan yksi eniten käytetty luolamateriaali akvaarioissa. Kovertaa vaan sisuksen pois (kaikki eivät tee sitäkään) ja altaaseen. Omat kookoksenkuoret olen vielä kiehauttanut ennen altaaseen laittoa.
-Ansku