Tetraparvet 500 litraiseen
Valvoja: Moderaattorit
Tetraparvet 500 litraiseen
Eli nyt haluan akvaariooni muutaman tetraparven. Tällä hetkellä on 30 sitruunatetraa (plus pohjakalat) ja mieleen tuli, että jos ottais muutaman parven lisää eri värisiä tetroja.
Eli sitruunatetrat ja lisäksi mahdollisesti rubiinitetroja, sinineontetroja ja kardinaalitetroja. Voisitte kertoa hieman muita tetraparvi vinkkejä. Edellämainitut parvet tulisi varmaan hienosti näkyviin. Ja kuinka monta ottaisin kuhuhkin parveen. Joku kyselee vesiarvoja nii 25 lämpöä pH 6,5 kovuudesta ei tarkkaa tietoa mutta alle 10 (7 varmaan?)
Eli sitruunatetrat ja lisäksi mahdollisesti rubiinitetroja, sinineontetroja ja kardinaalitetroja. Voisitte kertoa hieman muita tetraparvi vinkkejä. Edellämainitut parvet tulisi varmaan hienosti näkyviin. Ja kuinka monta ottaisin kuhuhkin parveen. Joku kyselee vesiarvoja nii 25 lämpöä pH 6,5 kovuudesta ei tarkkaa tietoa mutta alle 10 (7 varmaan?)
ellmarj@luukku.com
Tiekkö mitä. norsut osaa lentää.. Jos et tiedä mä voin näyttää sulle.
No joo, päätös oli sit kuitenki ne mitä ensimmäises viestis kirjoitin. Vein paikalliseen akvaarioliikkeeseen lehtikalan ja leväbarbin, jokka tääläki on ollu lahjoitetaan palstalla.
Sain niiden tilalle sitten pientä korvausta vastaan 7 rubiinitetraa ja yhden yksinäisen kardinaalitetran. Ensi viikolla saan kardinaaliparven kasaan.
Nyt haluaisin vielä siihen neuvoja, että kuinka monta kalaa kannattaa parveen laittaa. Ajattelin tiputtaa sitruunatetrojen parven 20 yksilöön, kun ne on kaikista suurimpia noista tetroista, mitä akvaavioon on tulos ja koska ne lisääntyy tuossa akvaariossa muutenkin.
Eli lyhyesti kuinka monta tetraa per parvi että tulisi parvet näkyviin, muttei tulisi tungosta?
Sain niiden tilalle sitten pientä korvausta vastaan 7 rubiinitetraa ja yhden yksinäisen kardinaalitetran. Ensi viikolla saan kardinaaliparven kasaan.
Nyt haluaisin vielä siihen neuvoja, että kuinka monta kalaa kannattaa parveen laittaa. Ajattelin tiputtaa sitruunatetrojen parven 20 yksilöön, kun ne on kaikista suurimpia noista tetroista, mitä akvaavioon on tulos ja koska ne lisääntyy tuossa akvaariossa muutenkin.

Eli lyhyesti kuinka monta tetraa per parvi että tulisi parvet näkyviin, muttei tulisi tungosta?
ellmarj@luukku.com
-
- Elite Member
- Sukupuoli: Nainen
Ei kannata ottaa sekaisin kardinaaleja, sinineoneja ja rubiineja. Eivät pysy omissa parvissaan, vaan uivat sekaparvena hajallaan ympäri allasta.
Suosittelen noista vain yhtä, ja niitä sitten joku 50 kpl.
Suosittelen noista vain yhtä, ja niitä sitten joku 50 kpl.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
Kiitoksia neuvoista.
Tuo oli vähä niinku tarkoituskin, (mistä Mari pelijätteli) että menis samaanki parveen. Lienenkö sitte vähä vikainen
Nuo tetrat tosiaan tuli ensimmäisenä mieleen (jos ei nyt oteta huomioon vesiarvoja) siitä että olisivat saman muotoisia ja kokoisia. Ja sitä päävärien kirjoa hain. Tosin jätän sinineontetrat tässä vaiheessa uimaan akvaarioliikkeiden altaisiin. Viittiskö joku vielä kertoa meniskö sitruunatetroja vain noin 15 kappaleen parvi? Vai onko se 20 kpl parvi parempi?

Tuo oli vähä niinku tarkoituskin, (mistä Mari pelijätteli) että menis samaanki parveen. Lienenkö sitte vähä vikainen

Nuo tetrat tosiaan tuli ensimmäisenä mieleen (jos ei nyt oteta huomioon vesiarvoja) siitä että olisivat saman muotoisia ja kokoisia. Ja sitä päävärien kirjoa hain. Tosin jätän sinineontetrat tässä vaiheessa uimaan akvaarioliikkeiden altaisiin. Viittiskö joku vielä kertoa meniskö sitruunatetroja vain noin 15 kappaleen parvi? Vai onko se 20 kpl parvi parempi?
ellmarj@luukku.com
-
- Junior Member
- Sukupuoli: Nainen
Miksei sitruuna pärjäisi samanlaisessa parvessa kuin muutkin tetrat, eli 6- lähtien...
Joo onhan parvikalat aina näyttävämpiä mitä suuree parvi on. Sen takia aattelin sitä (sirtuunatetraparvea) pienentää että pienempiä tetroja vois laittaa suuremman parven. Eli tietenki maalaisjärkeä käyttäen 

ellmarj@luukku.com
Mieluummin vain toinen isohko parvi tetroja kuin monta pientä parvea, elikä pidä ne Sitruunatetrat jos haluat ja lisää parvi Kardidaaleja jos niitä jo oli se yksi valmiina. Käyvät Sitruunoiden kanssa samaan lämpötilaan (kuten Rubiinitetratkin) mutta ovat näyttävämmän näköisiä kunhan kotiutuvat.
Ei sillä etteikö 500l mahtuisi kolmeakin parvea, kuormitus ei nouse tuon kokoluokan kaloilla liian suureksi ellei sitten samassa altaassa ole useita suuria plekoja (yli 15cm) tm isoja pohjakaloja.
Ei sillä etteikö 500l mahtuisi kolmeakin parvea, kuormitus ei nouse tuon kokoluokan kaloilla liian suureksi ellei sitten samassa altaassa ole useita suuria plekoja (yli 15cm) tm isoja pohjakaloja.