Mitä vilkasta siis tuohon taiston kanssa?
Selasin muutaman sivun tuloksia, mutta yhdessä puhuttiin vain tangajikasta...No, ei sekään ole pois suljettu.
Valvoja: Moderaattorit

Hirmu ihaniaFakkenoo kirjoitti:Minkälaisia nuo pallot ja makkarat ovat?

No mutta, mukava kuullaSenja kirjoitti:Minä olen halukas kuulemaan lisää pallokaloista! Mitähän palloja ja kuinka paljon voisi laittaa 60-100l altaaseen? Mitä niiden seuraksi? Linkkejäkin saa antaa
Luolat ovat kiva lisä noille, ainakin meillä kannonkoloissa ja kookoksissa tykätään sulatella ruokaa. Veden pinnan ei tarvitse olla alempana eikä kansilaseja, nuo eivät hypi (ja sormet ristiin, mulla on aukinainen allasFakkenoo kirjoitti:Pitääkö olla luolia piiloiksi? Pitääkö veden pinta olla alempana kuin yleensä? Miten ikä ja hintapolitiikka, saatavuus?
Entäs lämpö? Ei ilmeisesti hirveän korkea? Olisivat kiva lisä näihin "tavallisiin seura-akavaariokaloihin." Onko vesiarvoissa muuta erityistä huomioitavaa?

Ihan tämä C. japonica? Meillä leväsukaravuta sekä kirsikkasukaravut elävät 8 loistobarbin kanssa sulassa sovussatepy kirjoitti:Näinköhän leväsukaravut kävisivät taiston kanssa, vai joutuisivatko ruokalistalle?

*reps*Fakkenoo kirjoitti:Noihin kääpiöpalloihin pitää paneutua ajan kanssa, ettei tule toista veitsikala hankintaa vastaavaa....![]()

Itselläni ei ihan hirveästi kokemusta ole, mutta jonkin verran ainakin voin kertoa. Kääpiöpallot ovat persoonallisia, kotiuduttuaan lasin tuntumassa katselemassa. Sanotaan, että palloihin jää auttamattomasti koukkuun. Ainakin minun kohdallani tuo pitää paikkansa.Zessu kirjoitti:Itseänikin kiinnostaa pallot, ja pienten kalojen ystävänä kääpiöpallot erityisesti.
Useassa lähteessä mainitaan vaan niiden olevan hankalia ruokittavia, sairastuu helposti jne. Eli paljon negatiivista tarinaa niistä, positiivista vähemmän. Onko elämä niiden kanssa todellisuudessa niin hankalaa? Entä niiden hampaat, kasvaako ne yleensä leikattaviksi asti? Mikä on niiden ihanne lämpötila?
125 litranen (80 x 30) allas onpi lähes tyhjillään ja sen asukit voi siirtää tarvittaessa muuallekkin, montako tuonne voisi laittaa? Ja onko niiden sukupuolet helposti tunnistettavissa? Jne. jne, miljoonia kysymyksiä mielessä, yritetään haulla lisää..

Ei todellakaan ole elämää hankalaa, jos asennoituu siihen että ne syövät pakasteita ja pisteZessu kirjoitti:Itseänikin kiinnostaa pallot, ja pienten kalojen ystävänä kääpiöpallot erityisesti.
Useassa lähteessä mainitaan vaan niiden olevan hankalia ruokittavia, sairastuu helposti jne. Eli paljon negatiivista tarinaa niistä, positiivista vähemmän. Onko elämä niiden kanssa todellisuudessa niin hankalaa? Entä niiden hampaat, kasvaako ne yleensä leikattaviksi asti? Mikä on niiden ihanne lämpötila?
125 litranen (80 x 30) allas onpi lähes tyhjillään ja sen asukit voi siirtää tarvittaessa muuallekkin, montako tuonne voisi laittaa? Ja onko niiden sukupuolet helposti tunnistettavissa? Jne. jne, miljoonia kysymyksiä mielessä, yritetään haulla lisää..