Perhoset

Kirjoahventen hoito, ongelmat ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
AASIANMUTAKALA
Junior Member
Junior Member

Perhoset

Viesti Kirjoittaja AASIANMUTAKALA »

Viihtyykö perhoskirjoahven yksin?Vai pitääkö niitä olla nimenomaan pari?
Tigeri
Member
Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Tigeri »

Mielellään pari tai haaremi. Itselläni on leskeksi jäänyt perhospoika oleillut yksikseen jo vuoden päivät mutta hyvin tuo tuntuu viihtyvän.
-sanna-
Member
Member

Viesti Kirjoittaja -sanna- »

Laitanpa oman kysymykseni tähän perään.
Eli kumpi olisi parempi vaihtoehto akvaarioon jossa on perhoskirjoahvenia, sora vai hiekka? Mahtaako sorasta olla jotain haittaa?
Mitä nyt lueskelin vanhoja viestejä niin "harrastajilla" on ollut sekä soraa että hiekkaa... Omat kokemukset olisivat kivoja.
Tigeri
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Tigeri »

Meidän perhospoika kyllä tykkää kaivella kuoppia hienoon hiekkaan jota minulla on kaikissa altaissani. Eli sen puolesta liputtaisin hienon hiekan puolesta. Akvaariota hoitavan kannalta (eli minun) tuo hiekkapohja on kyllä paljon helppohoitoisempi kuin sora. Varmasti perhoset viihtyvät kuitenkin sorapohjaisessa altaassakin.
-sanna-
Member
Member

Viesti Kirjoittaja -sanna- »

Itse ajattelin myös tuota kuoppien kaivuuta, mitä ne perhoset harrastavat. Omiin silmiini tuo hiekkapohja ei niin miellytä. Hiekkaa kun kaikilla tuppaa olemaan niin sitten itse haluan jotain "erillaista". [;)] No tietenkin päädyn hiekkaan, jos se kaloille on välttämötöntä tai todettu paremmaksi kuin sora.
Imujon
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Imujon »

Eivätkös perhoskirjoahvenet ole oikeastaan tonkijoita? Tonkijoille suositellaan käsittääkseni hiekkaa, jotta ne pääsisivät harrastamaan tätä nimenomaista tonkimista.
Santte
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Santte »

Enpä usko , että sorasta on haittaa... itselläni on kaiken näköisiä ja kokoisia tonkijoita akvaariossa jossa on sora pohja.
Jorg
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: SMAS

Viesti Kirjoittaja Jorg »

En tiedä ovatko tonkijoita mutta ei ne meillä ainakaan kaivele. Kudun lähestyessä ne tykkäävät kaivella kuoppia mutta kuitenkin kutevat aina taustaseinään. Ovatkohan vara-/hämäys kuoppia..:) Hiekkana meillä Bilteman hieno.
Timoteus
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Hiekkapohja on täälläkin :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kirjoahvenet”