Verkkokaupat

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
TiiraTetra
Junior Member
Junior Member

Verkkokaupat

Viesti Kirjoittaja TiiraTetra »

Onko kukaan tilannut AQUARISTIK SHOPISTA tavaraa?

-Toimiiko toimitus?

-Uskaltaako maksaa kortilla?

-Millä toimituksella tulee, posti...?

-Toimitusaika?

Onko muita hyviä verkkokauppoja jossa hyvä valikoima?

Ulkomaisia?

:mrgreen:

HYVÄÄ KESÄÄ KAIKILLE!!
Antti
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Antti »

Olen tilannut tavaraa Aquaristikshopista ja aquaristic.net:stä. (www.aquaristic.net)

Toimitus toimii molemmissa mutta Aquaristikshop:issa huomattavasti hitaammin kuin toisessa mainitsemassani. Shopista tilatessa toimitus on kestänyt lähes aina lupaamansa 30 päivää tai yli kun .net on toimittanut tavarat reilussa viikossa.

Olen uskaltautunut tilaamaan molemmista jopa etukäteismaksulla.

Shopin tilaus tulee postiin ja .netin paketti toimitetaan tilaajalle muistaakseni DHL:n toimesta.
Liinanen
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Liinanen »

Ihan kotimaastakin löytyy yksi ihan hyvä, nimittäin Akvaarioon.fi. Vilkase ensin sieltä löytyykö haluamaasi niin kannatetaan kotimaista :D
mariana
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja mariana »

Näistä taitaa löytyä vanhempiakin keskusteluita haulla, mutta olen tilannut myös aquaristikshopista ja aquaristic.net:stä. Shopista tilatessa tosiaan toimitus kestää välillä vähän kauemmin, netistä saa nopeammin. Esim. tilasin net:stä sunnuntaina suodattimen ja se on lähetetty suomeen tiistaina, varmaan tänään tai huomenna pitäisi tulla. Molempiin olen maksanut ostokseni kortilla ja kun täyttää trusted shopin kaavakkeen saa ainakin rahansa takaisin jos tavaraa ei tule.
Lapinakka
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Lapinakka »

On tilattu ja on kestänyt ja kestänyt ja taas kestänyt.

Toimitus hidasta, tuotteet pääasiallisesti hyviä, eivät vastaile kyselemisiin kovin tehokkaasti.
Minun kohdalla mennyt useita viikkoja, ennen kuin olen saanut kysymääni vastauksen.

En suosittele.

Aquaristik.net on ollut hyvä paikka tilata.
Vastaavat jopa saman päivän aikana kyselyihin, toimitus nopeaa ja tuovat paketit kotiovelle.

Maksut olen suorittanut visalla, on toiminut ja tuosta maksutavasta saa jonkun verran alennustakin.

Akvaarioon.fi kannattaa pitää varteenotettavana kauppapaikkana.
Siellä jotkut tuotteet samoissa hinnoissa kuin Saksassa ja jotkut kalliimpia, kannattaa vertailla.
tappajatäti
Member
Member

Viesti Kirjoittaja tappajatäti »

Aquaristikshopista juuri odottelen toimitusta. Peruskamaa, vesitestejä, ruokia, parannusaineita eli kaikki varastosta. Tulee ymmärtääkseni postiin, mikä tässä tilanteessa sattuu passaamaan enemmän kuin hyvin.

Tilasin 3.7 luottokortilla, 12.7 nettisivu ilmoitti, että paketti on toimitettu eteenpäin. Odotellaan nyt sitä pakettia ennenkuin sanotaan mitään. [;)]

Akvaarioon.fi:stä olen saanut tosi hyvää asiakaspalvelua, ja pikaisen toimituksen.
112L
jokelamaniac
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja jokelamaniac »

Meille tullu aquaristikshopista n. 10 pv sisällä. VOip. olla että tilauksesta on jotain väliaik. loppuunmyyty, odotellaan sit uutta erää jne.

Aquaristikshopista saapi myös potsiennakolla, tekee vaan muutaman egen lisää.
Minä juon nyt kahvia!
Jani
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: Oulun akvaarioseura
Sukupuoli: Mies

kaupoista

Viesti Kirjoittaja Jani »

Noista kahdesta edellämainitusta on meidän akvaarioseuramme tilauksissa aina vetänyt pidemmän korren aquaristik.net. Shopilla on 2 kertaa ollut todella pahoja toimitusvaikeuksia ja tilaus on viipynyt kaksikin kuukautta. Shopissa ärsyttää se, että myyvät tuotetta (esim. 10 litran katkarapupelletisankko), jota ei oikeasti ole saatavilla.
millia
Katalysaattori
Katalysaattori
Viesti:

Re: Verkkokaupat

Viesti Kirjoittaja millia »

TiiraTetra kirjoitti:Onko kukaan tilannut AQUARISTIK SHOPISTA tavaraa?
-Toimiiko toimitus?
On tilannut. Toimittaa yleensä osan tilauksesta silloin kun sattuu sopimaan.
TiiraTetra kirjoitti:-Uskaltaako maksaa kortilla?
Uskaltaa.
TiiraTetra kirjoitti:-Millä toimituksella tulee, posti...?
Postilla
TiiraTetra kirjoitti:-Toimitusaika?
Kahdesta viikosta ikuisuuksiin. Aina ei tule ollenkaan. Keskiarvo on varmaan jossain 3-4 viikon tietämillä.
TiiraTetra kirjoitti:Onko muita hyviä verkkokauppoja jossa hyvä valikoima?
Ulkomaisia?
www.aquaristic.net
Eroaa a-shopista sillä, että toimittaa nopeammin ja varmemmin, mutta valikoima ei ole ihan yhtä suuri. Tavarat kulkevat Suomen päässä UPSin kyydillä.
jokelamaniac
Advanced Member
Advanced Member

TIetysti on syytä muistaa, että saksasta tilatessa saa harvemmin suomenkielisiä ohjeita - mikä voi esim. lääkkeiden tai eräiden teknisten vempeleiden kohdalla olla vakava puute.

Edit: nii ja sitten kaikesta ei saa selvää noiden verkkosivujen kautta, esim. jotain kivitaustamodulijärjestelmää olen katellut, mutta ei tosta saa mitään selvää...
Minä juon nyt kahvia!
Mrs.Smith
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Mrs.Smith »

Samankaltaisia kokemuksia itselläni. Aquaristikshopista olen tilannut kahdesti, ekalla kerralla tuli kaikki paitsi yksi tuote, kesti muistaakseni pari viikkoa. Toisella kerralla ainoa tilaamani tuote oli loppu joten tilaus peruuntui, mutta nyt kaksi kuukautta myöhemmin ilmoittivat että tuote onkin lähetetty (kun en sitä tietenkään enää tarvitse :roll: )... Olen käyttänyt postiennakkoa, ei muistaakseni maksa extraa.

Akvaarioon.fi on aivan ehdottoman hyväksi ja uskomattoman nopeaksi havaittu kauppa joten sitä käytän nykyisin ja suosittelen kaikille! Tilausta seuraavana päivänä on kaikki tilaukset olleet perillä :D Tämän parempaa (tai edes yhtä hyvää) palvelua en ole saanut vielä mistään! :mrgreen:
Pete28
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pete28 »

Mrs.Smith kirjoitti: Olen käyttänyt postiennakkoa, ei muistaakseni maksa extraa.
Tulee siihen, 3,60€.
96l+38l+20l
jokelamaniac
Advanced Member
Advanced Member

Taas tuli puketti aquaristikshopista 1,5 viikossa - ehkä olen vain onnekas? Asiaan voi vaikuttaa myös se että oli vain yksi tuote (Eheimin tarjousprofessinoaali). Aquaristici.netillä isommat postiennakolisät muistaakseni, vaikuttaa pientä tilausta tehdessä.
Minä juon nyt kahvia!
Teemu Salonen

Viesti Kirjoittaja Teemu Salonen »

Suomenkielisten ohjeiden puutteen lisäksi kannattaa myös huomioida seuraavat asiat:

-Takuuasiat hoidetaan ulkomailla
-Kaikkiin laitteisiin ei välttämättä ole saatavilla varaosia suomesta. (Esim tietyillä merkkivalmistajillakin on välillä "speciaalimalleja" joihin ei normaalit "vastaavan laitteen" osat toimi.
-Hintataso ei ole kovankaan paljon halvempi verrattuna suomeen ja täältä saatavaan palveluun. Tukkurit ovat laskeneet hintojaan kun tavaraa nykyisin menee enemmän. SAadaan rahdit pienemmäksi. Tämä tarkoittaa suoraan sitä, että myymälät ovat voineet laskea hintojaan.
Kannattaa ihmeessä kilpailuttaa kauppoja!
tappajatäti
Member
Member

Kyllä tuokin varmaan riippuu siitä, mitä ostaa.

Kävin tuossa läheisessä Faunattaressa. EHEIMin suodatin 45e, Fresh Delica-ruoka 10e, Tetran nitraattitesti 18e.

Aquaristikshopista samainen suodatin 23e, Delicoita kolme pakettia 10,50, sama testi 9e. Eihän tuosta yksittäisillä ostoksilla isoakaan eroa tule, mutta jos hintataso on kuitenkin noin puolet halvempi ja on tekemässä 20 artikkelin tilausta, kyllä se houkuttaa!

Faunattarella on kieltämättä hieno myymälä, ystävällinen palvelu ja eläimillä hyvät tilat. Mutta mitä sieltä ostamalla tukee? Hienoja tiloja?

Eri asia on sitten akvaarioihin erikoistuneet kaupat, joissa on paljon tietoa ja intohimoa asian suhteen. Sieltä ostan mieluusti tavaroita katsomatta niin paljon siihen hintalappuun, koska tiedän syytäväni rahaa oikeaan kohteeseen. Mutta niistäpä harvempi enää myy EHEIMia ja Tetran testejä, jostain syystä. [;)]
112L
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: LAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Adrianna »

tappajatäti kirjoitti:Faunattarella on kieltämättä hieno myymälä, ystävällinen palvelu ja eläimillä hyvät tilat. Mutta mitä sieltä ostamalla tukee? Hienoja tiloja?
Yrittäjää, joka taasen voi palkata ehkä uuden työtekijän ;).
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
tappajatäti
Member
Member

Adrianna kirjoitti:
tappajatäti kirjoitti:Faunattarella on kieltämättä hieno myymälä, ystävällinen palvelu ja eläimillä hyvät tilat. Mutta mitä sieltä ostamalla tukee? Hienoja tiloja?
= hehkeän blondiinin, joka ei tunnista jaavansaniaista ulkonäöltä tai edes sen latinankielisestä nimestä? [;)]

Nääh..vien roposeni mieluummin Marille ja Ruoholahden vauvalaan. 8-)
112L
mariana
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja mariana »

tappajatäti kirjoitti:
Adrianna kirjoitti:
= hehkeän blondiinin, joka ei tunnista jaavansaniaista ulkonäöltä tai edes sen latinankielisestä nimestä? [;)]
Siis tieteellisestä nimestä... [;)]
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: LAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Adrianna »

tappajatäti kirjoitti:hehkeän blondiinin, joka ei tunnista jaavansaniaista ulkonäöltä tai edes sen latinankielisestä nimestä? [;)]
Jännää, ei meidän Faunassa ole kun yksi hehkeä blondi ja se ei kyllä ole ammattitaidoton mutta ei kyllä yrittäjäkään. Yleisti ajatus "Faunatar ei ole asiantunteva liike" on yhtä valoittava kuin "leipä on pahaa" tai "Keskon kauppa on pieni". Mikä leipä, kenen tekemä, miksi se on pahaa? Mikä Keskon omistama liike, missä?

Yritän tässä sanoa että lueskeltuani taas muutaman ketjun joissa Fauna mainittiin mieleeni tupsahti että olisiko se ihan mahdotonta mainita vaikka se Perähikiän Faunatar nimeltä, kun siihen viitataan? Liikkeet ovat kuitenkin kuulemani mukaan huiman eritasoisia joten on ikävää jos yhden huono maine vetää muut lokaan. Tuli vaan näin sivusta mieleen, jatkakaa :mrgreen: .
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”