Musta hiekka on upeeta!

Kasvien hoito, ongelmat ja sisustus.

Valvoja: Moderaattorit

-sanna-
Member
Member

Viesti Kirjoittaja -sanna- »

mitähäh kirjoitti: Onkos Faunattaressa sikahintaiset kasvit?
Mielestäni monissa Faunattarissa on melko korkeat hinnat. Monissa paikoissa kun luokitellaan isot ja pienet kasvit (siis monissa faunattarissa). Isot ovat ainakin joskus ollut 7,5e ja pienet sitten 6,5e. Kyllähän monesta paikkaa saa halvemmalla...

Täytyy vielä tunnustaa... Lueskelin tätä ketjua silmät mustaa kiiluen. Onpahan mullakin nyt mustaa soraa. Oli aikamoinen shokki ostos Faunattaresta ja hintakin sen mukainen [;)] Se tosin on juuri sitä basalttia elikkäs kiiltävää... Se kyllä mielyttää silmää. Ei se minusta mitenkään paljoa kiillä, varsinkin kun valaistus tulee vähän "kauempaa". Ellei myyjä olisi puhunut siitä kiillosta niin en pian itse sitä olisi edes tajunnut. :)
mitähäh
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja mitähäh »

Ok. Eli musta hiekkani on siis basalttia. Huh..sekin on nyt ratkaistu, mutta totisesti tyytyväinen olen. Juu tuo kiiltävyys ei tosiaankaan ole mikään kovin älytön, eli riippuen ihan miten valo osuu ja kuinka kaukaa heijastetaan.

Ajattelinkin juuri, että josko Faunattaresta ostaisin kasveja, vai pitäisikö mennä joku päivä esim. akvaariokulmaan.. sielä taitaa olla hieman halvempaa..
En tosin tiedä, missä liikkeissä kesäaikaan kasvitilanne olisi "normaali"
Heli69
Junior Member
Junior Member
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Heli69 »

Eikö mistään saa mustaa laavahiekkaa?

Ei taida matkatavarakilot antaa periksi tuoda sitä itse reissusta... ("Mitä toit tuliaisiksi?" - "Kolme matkalaukullista hiekkaa!" :mrgreen: )
YV:llä tavoittaa tai heli(ät)styrkka(piste)fi
Varmimmin/nopeiten FB:n kautta yksärillä https://www.facebook.com/heli69
Tittis
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Tittis »

Mites tuonne murskattuun minisoraan voi ottaa monnisia?Onko kovinkin terävää?
*laa la laa*
mariana
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja mariana »

Tittis kirjoitti:Mites tuonne murskattuun minisoraan voi ottaa monnisia?Onko kovinkin terävää?
Mulla on ollut monnisia siinä, mutta mielestäni se ei silti ole yhtä hyvää monnisille kuin hiekka. Eivät pysty sitä samalla tavalla kaivelemaan kuin hiekkaa. Nättiä se muuten oli, mutta vaihdoin pois kun en jaksanut lapota.
mairea
Junior Member
Junior Member

kivikoplan saumaushiekka

Viesti Kirjoittaja mairea »

Itse hankin tuota kivikoplan mustaa saumaushiekkaa muutama kk sitten, ja se on siis mustaa gabroa materiaaliltaan ja hyvinkin hienoa raekooltaan. Sen kanssa tällä hetkellä sellainen ongelma, että vaikka pestessä näytti hyvinkin mustalta niin nyt altaassa näyttää ikävän harmaalta, kellään vihjeitä millaisilla putkilla mustuus pääsisi oikeuksiinsa? (2x 30W, toinen taitaa olla päivänvalo ja toinen kasviputki tällä hetkellä) Luulen että johtuu kuitenkin valoista harmaus, tosin joku väitti myös värin voivan muuttua kunhan allas on pidempään toiminnassa (nyt siis vasta kypsytetty).
ritalli
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ritalli »

Aivan, gabroahan se on (aiemmin väitin tuossa basaltiksi).
Minulla sitä oli 250l altaassa, oli mustaa, putket on vaihtunut sen jälkeen, kun sitä oli vielä altaassani, en kuollaksenikaan muista mitkä putket minulla silloin oli.
www.nyx.fi
Ulkoallas ja akvaarioharrastajille->
allaskumit sekä muovit, suihkulähde- ja puropumput, suihkulähdekivet, liuskekivet, koristekivet ja -rouheet
Aija-Maria
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Aija-Maria »

RPekka kirjoitti:Helpoin tapa varmistaa tuotteen soveltuvuus akvaarioon on soittaa tuonne kauppaan. Jos eivät osaa sanoa suoraan niin sitten voi kysyä että onko kyseessä Eurajoen diabaasi.
Eli käykö tuo diabaasi siis akvaarioon? :roll:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kasvit ja sisustus”