Auttakaas aloittelijaa. Minulla on 10kpl parvi sitruunatetroja. Yksi niistä pysyttelee erillään parvesta. Onkohan sillä joku vikana, luulisi sen uiskentelevan muun parven mukana? Muuten en ole mitään outoa sen käytöksessä huomannut muihin kaloihin verrattuna.
Vesiarvojen yms. pitäisi olla ok. Akvaario on 180l, pH n. 7, lämpö 26, pehmeä vesi. No2 0 ja No3 12,5.
Pitääkö tässä nyt jo hermostua, vai onko tuo ihan normaalia käytöstä? Eilisestä saakka olen sen "yksinoleilua" seurannut.
Sitruunatetran "outo" käytös
Valvoja: Moderaattorit
Alueen säännöt
Ennen kuin esität kysymyksesi, huolehdi, että ainakin osa seuraavista tiedoista ovat viestissäsi:
Ilmoittamalla ainakin osan em. tiedoista heti ensimäisessä viestissä, varmistat että muilla on helppo työ vastata viestiin ja näin ratkaista mahdolliset ongelmat. Kiitos!
Ennen kuin esität kysymyksesi, huolehdi, että ainakin osa seuraavista tiedoista ovat viestissäsi:
- akvaarion tilavuus ja mitat
- Valaistus (millaiset putket, esim. 58W Philips 86)
- Suodatus (suodattimien merkit ja mallit)
- Akvaarion hoito (vedenvaihdot, ruokinta, kasvilannoiteet yms.)
- Akvaarion asukit (kalat + muut eliöt)
- Vesiarvot (pH, GH, KH, NO2-, NO3-, lämpötila)
- Mikä on ongelma ja miten se esiintyy? Täysi kertomus kalan/kasvien oireista
- Milloin huomasit ongelman, onko jatkunut jo kauan? Onko ollut jotain muita ongelmia?
Ilmoittamalla ainakin osan em. tiedoista heti ensimäisessä viestissä, varmistat että muilla on helppo työ vastata viestiin ja näin ratkaista mahdolliset ongelmat. Kiitos!
Onko yksilöllä tummempi väritys kuin muilla?
Meillä ainakin osa sitruunatetroista käyttäytyy samalla tavoin. Näyttäisivät olevan tummempia. Siis evien reunat tummemmat ja muuten kirkkaampi keltainen. Olen olettanut nämä yksinäiset, reviiriään puollustavat yksilöt koiraiksi.
Uskoisin siis käytöksen olevan ihan normaalia.
Meillä ainakin osa sitruunatetroista käyttäytyy samalla tavoin. Näyttäisivät olevan tummempia. Siis evien reunat tummemmat ja muuten kirkkaampi keltainen. Olen olettanut nämä yksinäiset, reviiriään puollustavat yksilöt koiraiksi.
Uskoisin siis käytöksen olevan ihan normaalia.