PMDD:n ainesten mittaus
Valvoja: Moderaattorit
PMDD:n ainesten mittaus
Minulla on itsesekoitettavaa PMDD:tä, eli PMDD-tiivistettä 100ml pullo, Kaliumsulfaattia 100g pussi ja Magnesiumsulfaattia 100g pussi. (nämä lukee pusseissa) Ongelma on nyt se että minulla ei ole vaakaa ja osa näistä on jo käytetty mutta en tiedä kuinka paljon liuosta on tehty jo. Osaisiko joku neuvoa kuinka paljon noita aineksia laitan jos teen puoli litraa valmista liuosta. Käytössäni on siis ruisku, maustemittalusikka 1 ml, teelusikkamitta 5 ml ja ruokalusikkamitta 15 ml. Olisin ikikiitollinen edes jonkinlaisista veikkauksista.
Tuossa äkkiä mittailin, että magnesiumsulfaattia näyttäisi menevän vähän vajaa 10 ml / 5 g eli noin 45 ml / 25 g. Minun magnesiumsulfaattini on tosin labralaatua, joten se voi olla hiukkasen kevyempää kuin sinun jauheesi jossa on luultavasti vähän epäpuhtauksia. Kaliumsulfaattia ei ikävä kyllä labrasta löytynyt
. Se on muistaakseni vähän painavampaa ja kiteisempää, eli menee varmaan pienempään tilavuuteen.
nimim. "labrassa töissä"
Edit:
Eikö olisi helpointa jakaa vain 100 g pussi neljään tilavuudeltaan yhtäsuureen osaan
?
nimim. "labrassa töissä"
Edit:
Eikö olisi helpointa jakaa vain 100 g pussi neljään tilavuudeltaan yhtäsuureen osaan