Eheim:in VALTAVA ulkosuodatin -tietoa?

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
mamaxxx
Starting Member
Starting Member

Eheim:in VALTAVA ulkosuodatin -tietoa?

Viesti Kirjoittaja mamaxxx »

Kyseessä on siis Eheim ulkosuodatin,
pönttö on pyöreä ja mitat ovat: korkeus n. 60cm halk. n.40cm.
Massoina keramiikkaputkia, soraa, "vihreää narua" ja vanua.
Kuka fiksu tietää, että mistä mallista on kysymys (näillä varsin tarkoilla tiedoilla :roll: ) ja riittääkö yksinään 720l, jossa kalastona keskikokoisia kirjoahvenia, muutama partis ja 20cm harmaaripsimonni?
Kaikki informaatio kyseisestä aparaatista tulee tarpeeseen,
ohjeita ei nimittäin ole [:I]
Toimimaan sen kyllä sain... :mrgreen:
3v. komentaa sohvalla makaavaa isäänsä - "nyt tottelet"!
Iskä siinä ihmeissään -" mä olen kyllä aikuinen, ketäs mun muka pitäis totella"?
3v. -" no äitiä."
Teemu Salonen

Viesti Kirjoittaja Teemu Salonen »

Kyseessä mitä luultavimmin 2250 (jonka valmistus nyttemmin lopetettu) tai 2260.
2250 pumppaa 1000l/h ja 2260 1900 l/h tunnissa. Suodatin siis riittää akvaarioosi sellaisenaan. Riippuen tietysti hieman kaloista. Roskaavien kalojen kanssa voisi sisäsuodattimen hankina olla aiheellinen.

Tästä vielä varmistukseksi kuvat: 2250: http://www.aqua-shop.be/images/Aquarium ... m/2250.gif

ja 2260: http://www.eheim.cz/cz/image/filtry/classic/2260.jpg

Mahdollisesti suodatin on vanhempaa mallia, josta tuo moottoriosan kotelo puuttuu. Tällöin suodatinsäiliön päällä on moottori ilman koteloa, muistaakseni väriltään harmaa.

Onnistuinko arvaamaan oikeaan?
mamaxxx
Starting Member
Starting Member

Joo

:D Kiitos!
Katselin sitä itsekin vähän tarkemmin,
ja moottori-osassa lukee, että 2260 [:I] ...
Altaassa on kyllä magi-sisäsuodatin, olikohan "teho" 1200l/h,
mutta takuu on juuri umpeutunut, eli suodatin alkaa vedellä viimesiään :roll:
Eli tällä kokoonpanolla pärjäillään, hyvä niin! :D
Iskä siinä ihmeissään -" mä olen kyllä aikuinen, ketäs mun muka pitäis totella"?
3v. -" no äitiä."
Jorg
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: SMAS
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Jorg »

Mihin perustuu väittämä että 2260 pumppaa 1900l/min kun teknisissä tiedoissa sanotaan 2400l/min ?
Ilmeisesti 2400l on laskennallinen tulos ja 1900l käytännön tulos massoilla vai ...?

Omassa 2260:ssa muuten lukee moottorissa kohdassa l/min huimat 38... :) Millähän asteikolla...
JJVi
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja JJVi »

Jorg kirjoitti:Mihin perustuu väittämä että 2260 pumppaa 1900l/min kun teknisissä tiedoissa sanotaan 2400l/min ?
Ilmeisesti 2400l on laskennallinen tulos ja 1900l käytännön tulos massoilla vai ...?

Omassa 2260:ssa muuten lukee moottorissa kohdassa l/min huimat 38... :) Millähän asteikolla...
Eikös tuossa ole pumppuna 1260, joka pumppaa yksinään tuon 2400ltr/hr ja sitten suodattimeen kytkettynä tuon 1900Ltr/hr.

Kyllä tuo 38l/min tuntuu ihan järkevältä, toisin kuin nuo 1900ja 2400l/min :mrgreen:
/jari
marjo77
Member
Member

Viesti Kirjoittaja marjo77 »

Anteeksi kun työnnän oman asiani tähän samaan juttuun. Tuli tänään ostettua ulkosuodatin ja siellä oli mukana sellainen musta karhea "sieni " ja valkoista vanua neljä kerrosta. Mulla ei mitään havaintoa ulkosuodattimeen tulevista suodatin massoista niin voiko joku viisaampi neuvoa ovatko nämä riittävät vai onko hyvä olla siellä niitä keraamisia juttuja. Vai vielä jotaon muuta lisäksi että suodatus teho on mahdollisemman hyvä.

Mukana tuli aktiivihiiltäkin mutta sitä ei varmaan kannata sinne pönttöön laittaa...
Jos lehmällä olisi pyörät se olisi maitoauto
Jorg
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: SMAS

Viesti Kirjoittaja Jorg »

marjo77 kirjoitti:Anteeksi kun työnnän oman asiani tähän samaan juttuun. Tuli tänään ostettua ulkosuodatin ja siellä oli mukana sellainen musta karhea "sieni " ja valkoista vanua neljä kerrosta. Mulla ei mitään havaintoa ulkosuodattimeen tulevista suodatin massoista niin voiko joku viisaampi neuvoa ovatko nämä riittävät vai onko hyvä olla siellä niitä keraamisia juttuja. Vai vielä jotaon muuta lisäksi että suodatus teho on mahdollisemman hyvä.

Mukana tuli aktiivihiiltäkin mutta sitä ei varmaan kannata sinne pönttöön laittaa...
..ja suodatin oli merkkiä...?

Tietysti oli tarkoitus laittaa l/h... :roll: tosin 38l/min = 2280l/h.. :)
marjo77
Member
Member

Viesti Kirjoittaja marjo77 »

Suodatin jonka ostin on hydor filter prime 20. Tarkoitettu 100-250l akvaariolle. Kierrättää vettä 600l/tunti. Ja koskaan ei mulla ole ollut ulkosuodatinta joten neuvot ovat enemmän kuin kullan arvoisia.
Jos lehmällä olisi pyörät se olisi maitoauto
Teemu Salonen

Viesti Kirjoittaja Teemu Salonen »

Nyt petti vanhan miehen muisti. Se pumppausteho on todellakin tuo 2400l/h.
mamaxxx
Starting Member
Starting Member

Saiskos vielä...

huolto-ohjeita?
Ja tarvitseeko suodatin sammuttaa vedenvaihtojen ajaksi?
Voisiko vettä poistaa altaasta liittämällä letkun
siihen alhaalla sijaitsevaan reikään, vai miksi sitä nyt kutsutaankaan,
ja miksi se on siellä?
Muuta olennaista? :roll:
3v. -" no äitiä."
jjj
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja jjj »

Vanha malli 2260 suodattimesta suodattaa tuon 1900litraa tunnissa-mutta uudessa mallissa on tehokkaampi moottori,joka suodattaa tuon 2400litraa tunnissa.Eli 40litraa per minuutti.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”