Harkitsetko akvaarion rakentamista? Lue ensin tämä
Valvoja: Moderaattorit
-
- Junior Member
Juu hauskaahan tuo oli, mutta ehkäpä turhan synkkä kuvaus niille, jotka harkitsevat akvaarion rakennusta. Tässä omat ohjeeni niille, jotka ovat asiaa harkinneet. Olisi tuostakin murhenäytelmästä jäänyt useampikin luku kirjoittamatta. Huolellisuuttahan nämä hommat ennen kaikkea vaativat. Eikä etukäteen suunnittelukaan tietysti haitaksi ole.
Olipa hyvä että löysin tämän kirjoituksen niin sain muutakin tekemistä kuin nukahtamisen pakonomainen yrittäminen. Toiseksi sain myös yhden uuden esimerkin siitä miksi EI kannata rakentaa altaita itse. Silikonaaminen on jo tarpeeksi mukavaa puuhaa. Kolmenneksi voin tällä tekstillä todistaa tuttavilleni että minähän olen verrattaen normaali 

Rottweiler - probably the best breed in the world
Ensimmäinen itsetekemäni oli 5-kulmainen
. Saumat on siistit (ainakin omasta mielestä), ja on pitänyt vettä jo yli vuoden
. (kuinkahan kauan vielä...
)
Kyllä meinaan tehdä toisenkin itse. Tietää ainakin millainen se on.
Kiitti tän nostamisesta, oli tosi hauska juttu. Kade olen niille, jotka osaa sanoja järjestykseen tuollaiseen naurattavaan laittaa
.

Kyllä meinaan tehdä toisenkin itse. Tietää ainakin millainen se on.

Kiitti tän nostamisesta, oli tosi hauska juttu. Kade olen niille, jotka osaa sanoja järjestykseen tuollaiseen naurattavaan laittaa

-
- Elite Senior Member
- Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit,
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Hieman kookkaampi
Täällä ohjeet hieman kookkaamman akvaarion tekijöille.
Kyseessä kehyksetön malli. Kuvat kertovat kaiken.
http://www.hs-aquaristikberatung.homepa ... IENBAU.htm
Tekstiä on vain vähän, joten isompaa kääntämistä saksasta ei ole.
Suodatuksen ja taustan tosin olisin hoitanut toisin.
Enkä olisi valinnit tuollaista kalastoakaan. Mutta akvaarion valmistus sellaisenaan.![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Kyseessä kehyksetön malli. Kuvat kertovat kaiken.
http://www.hs-aquaristikberatung.homepa ... IENBAU.htm
Tekstiä on vain vähän, joten isompaa kääntämistä saksasta ei ole.
Suodatuksen ja taustan tosin olisin hoitanut toisin.
Enkä olisi valinnit tuollaista kalastoakaan. Mutta akvaarion valmistus sellaisenaan.
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Sivuillani voi jo olla vastaus kysymykseesi:
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
-
- Starting Member
Hi hiii, eii järki että nauroin vedet silmissä
(Uppouduin tekstiin jopa niin pahasti että pomppasin tuoliltani varmaan puol metriä ilmaan kun ovikello soi, olin näet unohtanut että mulle tulee vieraita...) Uskomattoman hyvin kirjoitettu!
Siltikään akvaariontekohimoni ei laantunut juurikaan, sain itseasiassa kullanarvoisia vinkkejä mitä EI kannata tehdä
Olenhan vaihtanut silikonit jo ihan omatoimisesti *kröhm* entiseen, 250-litran altaaseeni ja on pitänyt vettä ainakin siihen asti kun omistin sen... en kylläkään tiedä missä päin maailmaa se nyt seikkailee että liekö vielä mokoma pytty edes ehjänä 

Siltikään akvaariontekohimoni ei laantunut juurikaan, sain itseasiassa kullanarvoisia vinkkejä mitä EI kannata tehdä

Ex-kiekkoilija...
Niin tosiaan, unohtui mainita, en nauranut siis epäonnistumisille vaan miten loistavasti kieltä on käytetty kerrottaessa kommelluksia!
Nyt tutkin myös tuon jarvij:n linkin tuosta kun joku saksalainen porho päättää rakentaa viis ja puol metriä pitkän altaan
...ei järki, ja ensimmäinen ajatus lähinnä sivuilla 17-18 oli et "MIKS hiivatissa mulla ei oo tollasta????" No varmaankin siksi kun satun olemaan köyhä 

Nyt tutkin myös tuon jarvij:n linkin tuosta kun joku saksalainen porho päättää rakentaa viis ja puol metriä pitkän altaan

Ex-kiekkoilija...
edellisellä sivulla jarvij:n kommentissa mutta löytyy tästäkin
Mun mielestä näyttävimmät kuvat löytyi sivulta 17 tai 18. Eteenpäinhän pääsee siis weiter-napista! Onneksi saksan kieli ei tuota itselläni ongelmia
eii järki ku katon taas noita kuvia
Ite haluaisin laittaa vähintään kiekkokaloja tommoseen! Syvyyttä olisin laittanu enemmän, samaten (ehkä) korkeuttakin...
OT: Ei tästä harrastuksesta eroon pääse, se alkaa tosiaan viedä pikkurillin myötä koko ranteen ja kyynärpäänkin

Mun mielestä näyttävimmät kuvat löytyi sivulta 17 tai 18. Eteenpäinhän pääsee siis weiter-napista! Onneksi saksan kieli ei tuota itselläni ongelmia

OT: Ei tästä harrastuksesta eroon pääse, se alkaa tosiaan viedä pikkurillin myötä koko ranteen ja kyynärpäänkin

Ex-kiekkoilija...
-
- Starting Member
...
Olipas se aika mielenkiintoinen projekti...
Hyvin kirjoitettu.
Olen kyllä vieläkin sitä mieltä että kykenen tekemään oman akvaarioni itse (<- Koituukohan tuo lause turmiokseni?
)
Asiaa pitää vain suunnitella tarpeeksi hyvin...

Hyvin kirjoitettu.

Olen kyllä vieläkin sitä mieltä että kykenen tekemään oman akvaarioni itse (<- Koituukohan tuo lause turmiokseni?

Asiaa pitää vain suunnitella tarpeeksi hyvin...