Mitä seuraksi saksipyrstöille ja kulmatetroille?

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
LilChick
Starting Member
Starting Member

Mitä seuraksi saksipyrstöille ja kulmatetroille?

Viesti Kirjoittaja LilChick »

Hey,

mulla on 250 -litranen allas ja siellä on nyt saksipyrstöja ja kiilakylkiä. Ne ovat tosi kauniita, mutta kovin värittömiä, joten olis kiva laittaa sinne muutama värikäs kala. Mitäs suosittelette?

Toivoisin jotain säyseitä parvikaloja, jotka eivät piiloudu.
dth
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja dth »

Life is just a big illusion, and we all believe in it...
JukkaV
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: Turun akvaarioystävät
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Kirsikkatetra on ok, mutta oliko kyseessä kiilakyljet vai kulmatetrat? Värikkäänä sopisi niin ruusutetra ja sitruunatetra, mutta ennemmin ottaisin pari värikästä kirjoahventa, kuten ruostekirjoahvenia.
Erityiskiinnostuksen kohteena harvinaisemmat synnyttävät hammaskarpit (tällä hetkellä kääpiö-, metalli- ja sirppihammaskarppeja ja seepralimioita) ja monniset (tällä hetkellä mustaselkä-, panda-, pikku-, sihti- ja somamonnisia).
LilChick
Starting Member
Starting Member

oho, kato, itekin sekoilen... siis kulmatetroista on tietenkin kyse.

Ajattelin kyllä kulmatetroja, mutta kirjoitin näköjään kiilakylki. hullua. :mrgreen:

Noi kirsikkatetrathan näyttää ihan kivoilta. Millasia ne ruusu tai sitruunatetrat on? Tai no, voinhan itekin googlettaa :) .... ..... .... Googletin ja taitavat nuo kirsikat olla noista kolmesta värikkäimpiä.

Mä en oikein noista ahvenista tiedä mitään. Googletin senkin ja kyl mä taidan joihinkin tetrakaloihin kallistua. Joku snadi parvi jotain olis jees.

Onko jotkut barbit äksyjä?
pikku-barbi
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pikku-barbi »

LilChick kirjoitti: Onko jotkut barbit äksyjä?
On, varsinkin tiikeribarbit. Parvessa on yleensä selvä pomo, joka voi nyppiä evät kilpailijoilta. Voivat myös nyppiä muita lajeja, jotka ovat kilttejä tai hitaita esim. monnisia.
JukkaV
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: Turun akvaarioystävät
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Aavetetroja voisin suosia... [;)]
Erityiskiinnostuksen kohteena harvinaisemmat synnyttävät hammaskarpit (tällä hetkellä kääpiö-, metalli- ja sirppihammaskarppeja ja seepralimioita) ja monniset (tällä hetkellä mustaselkä-, panda-, pikku-, sihti- ja somamonnisia).
Lisa
Katalysaattori
Katalysaattori
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lisa »

Kertoisitko saksipyrstöjen ja kulmatetrojen tarkat määrät? :) Entä löytyykö pytystä muita kalasia?
Kun syö kylliksensä, ajattelee sivistyneesti ja ihmeen hienosti monesta asiasta.
LilChick
Starting Member
Starting Member

Saksipyrstöjä on 6 kpl ja kulmateroja on 15 kpl. Sit on yks partis pohjalla ja yks 7cm pleco sekä 4 pienehköä leväbabrbia.

Kasveja on runsaasti: karvalehteä, intianvesitähdikkiä, jättiläismiekkakasvi, "Rose" miekkakasvi, Anubias barteria ja nanaa sekä liuskavesisaniaista.
Lisa
Katalysaattori
Katalysaattori
Viesti:

Sakset kasvavat melko suuriksi silakoiksi (puhumattakaan leväbarbeista) - n. 13 cm reipas uimamestari vaatii altaaltaan erityisesti pituutta. 250 litraisesi on ilmeisesti metrin pituinen?

Plekolle pitäisi löytää "merkki". Voisitko kertoa siitä ja/tai ottaa jopa kuvan? :P
Kun syö kylliksensä, ajattelee sivistyneesti ja ihmeen hienosti monesta asiasta.
LilChick
Starting Member
Starting Member

Joo, surffailin tossa CatE-logissa, niin se pleko on L128.

Saksipyrstöt ovat vasta 5-senttisiä. Täytyy sitten miettiä uutta allasta, kun ne kasvaa enemmän. Olen mä tässä katellutkin jo jotain 500-litrasta, mutta ei oikein ole tullut sopivaa vastaan.
LilChick
Starting Member
Starting Member

Noniin, folks,

tulin siihen tulokseen, että nyt mun purkissa uiskentelee uusi parvi kardinaalitetroja. Ne ovat hyvin kauniita. Sitten ostin pohjalle vielä muutamia monnisia. Täytyy käydä tuolta CatE-logista kattomassa, että mitä ne ovat.

Nyt on akvaario täydellinen. :)
Lisa
Katalysaattori
Katalysaattori
Viesti:

Onhan sulla hiekkapohja siellä tankissa? :P
LilChick
Starting Member
Starting Member

Joo, osittain on hiekkaa. Olen harkinnut vaihtavani kokonaan hiekaksi.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”