Mustatetra "silver"
Valvoja: Moderaattorit
Mustatetra "silver"
Tommosia ku on tuolla viherkalassa myynnissä, niin onko toi albiinomuoto mustatetrasta vai värjätty vai mitä häh? Onko samanlaisia kuin "tavalliset" mustatetrat? 

-
- Katalysaattori
- Akvaarioseurat: JAS, CorydoradinaeFinland
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Luultavasti albiinomuoto tai joku hopeanvärinen jalostusmuunnos. Tuskin kukaan alkaa värjäämään musta-hopeista tetraa hopeiseksi.
Onkohan joku itse nähnyt?

Onkohan joku itse nähnyt?
520- ja 110-litraiset, erinäisiä projekteja tulilla ja paljon kasveja.
Pieni akvaariotietopankki.
Kirjoitan Erään planeetan ihmeitä -tiedeblogia ja Viidakkokirjeet-huonekasviblogia. Tervetuloa lukemaan!
Pieni akvaariotietopankki.
Kirjoitan Erään planeetan ihmeitä -tiedeblogia ja Viidakkokirjeet-huonekasviblogia. Tervetuloa lukemaan!
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Veikkaisin olevan ihan jalostuksen tulos, toisin kuin nämä; 
http://freshaquarium.about.com/cs/chara ... ttetra.htm

http://species.fishindex.com/species_6g ... tetra.htmlGymnocorymbus ternetzi there are also white skirt, blushing, long fin and painted varieties. the painted variety are normally sold as 'painted white skirt tetras' 'mixed fruit tetras' and 'blueberry, strawberry, etc. tetras' they are NOT injected with tye, they are fed dye filled foods which slowly colours them over time. the paintd varieties will eventually lose the colour, but overall I find them to be just as healthy and robust as the natural variety.
http://freshaquarium.about.com/cs/chara ... ttetra.htm
Ketuttaa kuin pikkuoravaa pakkasella. Käpy on jäässä, hammas katki ja oksakin niin himskatin liukas. (Siistitty versio.)
Mulle tuli just tänään tuolta 4 ylemmän kuvan näköistä kalaa. Tosi kauniita ja pitkäeväisiä kaloja. Yhdellä oli kidus "repeytynyt", mutta kun kysyin myyjältä, niin sanoi että kyseisellä lajilla esiintyy vailinaisesti kasvaneita kiduksia (suomalaisilla kaloilla). Katsotaan nyt sitten miten menestyvät, kun tosiaan mullakin olleet vasta tästä päivästä.
Ihan hyvin on mennyt tähän asti noiden silvereiden kans, mutta tänään huomasin yhdellä kummallisia muutoksia. Oltiin vkl poissa ja tänään sillä puuttui evistä paloja, silmä näytti kärsineeltä ja sen pyrstön tyveen oli tullut jotain kummallista kohoumaa toiselle puolelle. On vissiin sairas ja nyt muut on alkanut auttamaan sitä auvoisemmille vesille. Kun se minulle tuli niin sen toisen puolen kiduskansi puuttui kokonaan, näkyi pelkät punaiset kidukset. Valitin asiasta toimittajalle, ja tämä kertoi sen olevan normaali ja harmiton esteettinen vika, jota silvereillä on. Kuten jo edellä mainitsin. Annoin siis asian olla. Nyt tuli mieleen, että liekkö sittenkään ollut pelkkä esteettinen, synnynnäinen vika? Tai sit syytä avainkirjoahventen kudun alkamisesta..
Luonteeltaan silverit on ainakin mulla olleet kiltimpiä ku normaalin väriset mustatetrat. Ne ei kiusaa pienempiä kaloja eikä nypi muitten eviä. Kovia ovat syömään molemmat värimuodot. Tykkään kyllä itse "sijoituksestani" vaikka tuon yhden kanssa nyt onkin ongelmia..
Luonteeltaan silverit on ainakin mulla olleet kiltimpiä ku normaalin väriset mustatetrat. Ne ei kiusaa pienempiä kaloja eikä nypi muitten eviä. Kovia ovat syömään molemmat värimuodot. Tykkään kyllä itse "sijoituksestani" vaikka tuon yhden kanssa nyt onkin ongelmia..