300-l, mahtuuko kumpikaan?
Valvoja: Moderaattorit
-
lapranlikka
- Junior Member

- Akvaarioseurat: TAS
300-l, mahtuuko kumpikaan?
Mahtuuko näistä kumpikaan 300-litraiseen altaaseen, harmovampyyripleko L-264 tai topaasipleko L-200, vai voinko suosiolla unohtaa molemmat? Haluaisin yhden vähän "näyttävämmän" plekon. Haluaisin myös säilyttää kasvini eli tuhoaako kumpikaan? Muina asukkeina muutama pienempi pleko ja kiilakylkiparvi.
-
Mastacembalus
- Junior Member

- Akvaarioseurat: OAS, CorydoradinaeFinland
- Sukupuoli: Mies
Topaasi ainakin mahtunee hyvin. Oletko huomannut että vanha L-200 On tunnistettu kahdeksi eri lajiksi? Keskustelua siitä oli mm. täällä ja Planet Catfish-sivuilla on lisätietoa. Itselläni on n 12cm Baryancistrus-lajinen "L-200", eli oliko tuo vihertulipleko nykyiseltä nimeltään, 160-litran akvaariossa, siirtynee myöhemmin 600 litraiseen. Komeimpia plekoja mielestäni, hivenen reviiritietoinen, joka osin johtunee tuosta pienehköstä akvaariosta. Saattaa kuulemma syödä miekkakasveja, tosin itselläni ei ole ainakaan pahin kasvinsyöjä. Harmovampyyristä minulla ei ole hirveästi tietoa, mutta ei sekään kai mikään kauhea korsto ole ja ei ainakaan pitäisi olla kasvinsyöjä?
-
lapranlikka
- Junior Member

- Akvaarioseurat: TAS
Enpäs ollut huomannut, vaikka olihan nuo kaksi eroteltu Akvaristi-lehden L-imumonnilistassakin
! Pitänee etsiskellä keskustelu. Topaasiplekoa olen ihastellut jo pitkään. Tuo harmovampyyrin bongasin itseasiassa vasta tänään ja ihastuin senkin ulkonäköön. Taitaapi tosiaan olla lihansyöjä, että kasvit saisivat olla rauhassa tältä kaverilta. Pituushaitariksi olen löytänyt 15-20cm.