Höpsö kääpiörihmakala naaras

Rihmakalat, kiipijäkalat, pusukalat, taistelukalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Fizu-Fani
Junior Member
Junior Member

Höpsö kääpiörihmakala naaras

Viesti Kirjoittaja Fizu-Fani »

Ostin kauan sitten kääpiörihmakala parin. Nyt vähän aikaa sitten se koiras kuoli, luultavasti luonnollisesti, olihan se aika vanha. No mutta kuitenkin, ostin akvaariooni seitsemän kappaletta mustatetroja. Ja useimmat teistä tietävät että mustatetrat ovat aika ruoan perään. Ne vaanivat hiutaleita keskivedestä ja sitten syöksyvät salaman-nopeasti pinnalle mutustelemaan. No tuo höpsö käppänä naaras omaksui tuo saman tavan. Aina kun hiutaleet tippuvat akvaarioon naaras menee tetraparven keskelle ja seuraa ensin vierestä ja tekee saman itse :D On kyllä hyvin hölmön näköistä. Varman kaipaa seuraa ;) Huomenna se saakin jo seurakseen uuden miehen.

Muuten ärsyttää kun noi pintakalat ei koskaan pysy siellä pinnalla..
hölmö rakkaus.
essz
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja essz »

oi ihana tuo naaras [;)]
Miten muuten nuo uros ja naaras tulivat toimeen, ajeliko ukko naarasta?
^Partis^
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ^Partis^ »

Kuules meilläkin on tuttua se että se mitä toinen tekee niin muut perässä Aika hauskaa.. :mrgreen:
Kääpiörihmakala
Starting Member
Starting Member

Minun kääpiörihmapariskunnastani

Viesti Kirjoittaja Kääpiörihmakala »

Minun kääpiörihmapariskuntani voi hyvin, mutta naaras on kyllä aika säikky verrattuna urokseen. Uroskin jahtailee useasti naarasta, mutta ei se enää jahtaile. Naaras on myös kutenut, mutta ei niistä mitään tullut, kun he vain alkoivat syömään niitä. :cry: . Olen vain miettinyt minkä takia uros jahtailee naarasta?
Kääpiörihma pariskunta täyttää vuoden 6.9.!
JussiTre
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja JussiTre »

Meiksillä on kaks sinirihmaa, ukko ja akka.. naaras on sangen sympaattinen ja mukava yksilö... Tolla ukolla on välillä jotain egon pönkitys päiviä... se ärisee töyhtökääpiöahvenille ja kardinaaleja se on ottanut tavakseen jahdata ympäri akvaa.. Naaraskin saa välillä osansa tästä huomiosta... Partiksia se yritti, mut niitä korstoja ei pahemmin kiinnostanut moisen sintin uhittelut :D nauro sille vaan päin naamaa
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: LAS
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Adrianna »

Varmasti mustatetrojen seurassa oppii mikä tahansa kala syömään samalla tavalla, jollei nälkäkuolemaa halaja. Nuo rohmut kun eivät paljoa säästele kun syömään alkavat.
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
Fizu-Fani
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Fizu-Fani »

Oli täydellinen paris kunta se entinen. Ukko oli kiltti ja sopuisa. Kudetinkin niitä pari kertaa, mutta poikasten huomio loppu, ja ne kuoli. Ei ollut aikaa.

No, vähän aika sitten ostin toisen koiraan naaraalle, ja sekin onnitui mukavasti. Kiltteja kummatkin.

Menin sitten viikko sitten venäjälle viikoksi ja jätin akvaarion äitini huostaan. Kotiin palattuani naaras käppänä oli sairastunut pahasti vesipöhöön, ja kuoli :(. Ja nyt siellä elelee yksinäinen koiras.

Adrianna, ei se siitä ollut, etteikö kala olisi saanut ruokaa, vaan se teki täysin samanlailla kuin mustatetrat. Porhalti pusikosta pinnalle ja syöksyi takaisin hiutaleet suussa. Kun koiras tuli, se oppi syömään nautiskelemalla pinnalla, ja samalla nieleskelemään ilmaa :D
.
hölmö rakkaus.
sisu65
Member
Member

Viesti Kirjoittaja sisu65 »

Minulla on kans höpsö kääpiörihma- akka. Se jahtaa tuota ukkoa eikä päinvastoin. Vai oonko ymmärtänyt asian oikein et tuon ukon pitäis jahdata akkaa?
fisuli
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja fisuli »

Meillä sama homma hunisten kanssa, akkeli pitää jöötä ukolle välillä niin ettei se uskalla tulla pusikosta ulos :roll: Akka olisi ilmeisesti halukas kututouhuihin, mutta ukkoa ei vissiin kiinnosta, ei ole pukellellut pesiä kevään jälkeen, koko kesän oli "normaali" värityksessä, eli samanvärinen kuin akka, nyt on jo kutuasu päällä, mutta ei vielä oikein sytytä. Myöskin töyhtökääpiönaaras ajelee välilä pahan näköisesti eilen sille kaveriksi hankittua ukkoa, toivottavasti ei tuo uros heitä henkeään tuossa touhussa. Että sellasta täällä. Korurihmat sentään ovat suurinpiirtein tasavahva kaksikko.
"Miten minä, joka olen niin järkevä, voin olla niin vähä-älyinen!?"
"Monet ihmiset tulevat mainiosti toimeen käyttämättä päätään."
- Muumit
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Labyrinttikalat”