Kestävätkö kasvit postikuljetuksen?

Kasvien hoito, ongelmat ja sisustus.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
essz
Starting Member
Starting Member

Kestävätkö kasvit postikuljetuksen?

Viesti Kirjoittaja essz »

Kaupoissa kasvit ovat nimittäin niin kalliita, että ajattelin ottaa vastaan/ mahd. ostaa akvaario kasveja. Tämä nyt olisi vain, että asun niin kaukana kaikesta, että voisikohan kasvit lähettää postissa?
Pete28
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pete28 »

Kyllä kestävät. [;)]
96l+38l+20l
lehtis
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja lehtis »

Haku on ystävämme. klik
(En yleensä vastaa näin, mutta tässäkin on omat hyödyt...) 8-)
Piuku
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Piuku »

Samaa mieltä minäkin,kyllä voi.Olen ostanut lähes kaikki kasvini postitse harrastajilta ja ainoastaan kerran karvalehdet olivat kärsineet pahemman kerran,johtui ilmeisesti silloin vallinneesta 30 asteen helteestä..Kasvit kun postittaa kuplakuoressa tai maksikirjeen mitoissa olevassa laatikossa ne ovat seuraavana päivänä perillä hyvinvoivina.Myyjän kanssa kannattaa sopia postituspäivä että tietää odotella lähetystä,postituspvä tietysti mieluiten alkuvkosta etteivät kasvit vaan jää vkonlopun yli postiin lojumaan.
Angelfish
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Angelfish »

Piuku kirjoitti:Samaa mieltä minäkin,kyllä voi.Olen ostanut lähes kaikki kasvini postitse harrastajilta ja ainoastaan kerran karvalehdet olivat kärsineet pahemman kerran,johtui ilmeisesti silloin vallinneesta 30 asteen helteestä..Kasvit kun postittaa kuplakuoressa tai maksikirjeen mitoissa olevassa laatikossa ne ovat seuraavana päivänä perillä hyvinvoivina.Myyjän kanssa kannattaa sopia postituspäivä että tietää odotella lähetystä,postituspvä tietysti mieluiten alkuvkosta etteivät kasvit vaan jää vkonlopun yli postiin lojumaan.
Sen verran tuosta karvalehdestä, että se ei ilmeisesti kestä näin kuumalla ilmalla lähettämistä.
Joka päivä oppii jotain uutta.
annikki
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja annikki »

Minä olen tänä kesänä vastaanottanut kasvilähetyksiä kirjeitse, samoin sukarapuja & kotiloita. Kaikki ovat tulleet hyväkuntoisina perille ja matka on kestänyt vain yhden yön yli.
SeijaKK
Member
Member

Viesti Kirjoittaja SeijaKK »

Heh, viime viikon tiistaina veljeni postitti minulle kasveja. Toki oli postissa hieman jälkeen viiden ja oli vasiten kysynyt koska paketti on perillä. Olivat luvanneet että tokihan se nyt torstaina on vastaanottajalla.
Torstaina tarkistin sitten paketin seurannasta missä paketti luuhaa, iltapäivällä oli päässyt Jyväskylään.
Tulivat sitten perjantaina perille. Nuutuneita, litistyneitä....

Hulluinta on, että matka Espoosta postista Helsingin lajittelukeskukseen näkyi kestäneen 27 tuntia, josta sitten matka Jyväskylään kesti vielä 19 tuntia.

Paketti oli postin oma pahvilaatikko, joka tuli meille sen näköisenä että päällään on istuttu. Siis oikeasti, julmettu kuoppa keskellä pahvilaatikkoa.

Tein toki reklamaation vaan enpä ole vastausta saanut.

Kirjeessä varmaan on turvallisempaa, ne tunnetusti osaavat perille paketteja nopeammin. Matkahuolto on kaikkein nopein ja turvallisin, sitä kautta uskaltaa lähettää jopa kaloja.
Angelfish
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Angelfish »

Postipaketissa on se hyvä puoli, että saa seurata paketin kulkua ties missä se sitten joskus kulkeekin, mutta suosittelen kasvien postitusta maksikirjeissä. Posti lupaa maksit perille päivässä ja harvemmin enempää aikaa kuluukaan.

Laitoin maksina jopa rapuja, koska postipakettina matka olisi kestänyt kaksi päivää. Tosin samalla hinnalla olisi laittanut matkahuollon kauttakin, mutta asiakashan on aina oikeassa ja niinpä postitan kuten kukin tavaransa haluaa.
Joka päivä oppii jotain uutta.
Tuilu
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Tuilu »

Maksikirje mielestäni kätevin mutta postissa minulle väläytettiin paketin (seurantakortin) tilalle pikakirjettä joka on/oli yli 2 euroa edullisempi vaihtoehto kuin paketti.
Tosin pikakirjekään ei ole perillä saman päivän aikana (pidemmillä välimatkoilla) vaan jaetaan seuraavana päivänä.
Etuna se, että kannetaan kotiovelle kuten myös maksikirje.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kasvit ja sisustus”