Kun isäni sanoo että ei ole

Valvoja: Moderaattorit
Ei välttämättä ole, mutta saattaa olla...minimi kirjoitti:Onko hiekkapuhallus aine sama asia kuin puhallus hiekka?
Viittaatko esim. Bilteman säkkiin? Siinä sanotaan suomeksi "Hiekkapuhallusaine", mutta ruotsiksi ja olikohan amerikaksi, että hiekka. Ruskeassa säkissä siis. Bilteman valkoinen säkki on sitä alumiinisilikaattia, joku keemikko osaa varmaan sanoa tarkemmin, mitä se aiheuttaisi (tai olisi aiheuttamatta) akvaariossa.minimi kirjoitti:Onko hiekkapuhallus aine sama asia kuin puhallus hiekka?
Silloin sinne ei voi laittaa luonnon hiekkaa ollenkaan.Viola kirjoitti:En ottaisi mitään kovin silikaattipitoista hiekkaa akvaani...
Mitä mieltä toiset?
Olettaisin niin... mutta kyse on todella pitkän aika jänteen prosessista.Viola kirjoitti:Jussi70: Lisääkö maasälvän rapautumista veden alhainen pH?
Tosi vaaleaa, vaaleampaa kuin normaali uimarantahiekka. Mulla on sitä toisessa akvassa, mutta isompaan päätin ostaa Kauniston soran hiekkaa, koska se on sellaista punertavaa ja mielestäni nätimpää. Toisekseen ei tule vaihto sorasta hiekkaan niin shokeeraavana, kun sorakin on aika punaista väriltään.tuomas2 kirjoitti:Minkä väristä tuo Bilteman hiekkapuhallusaine/hiekka on?
Ainakin mun keväällä ostamani hiekka oli todella puhdasta. Luulisin, että se on sellaista edelleen. Kauniston soran hiekkaa joutui todellakin pesemään kauan, mutta olen kyllä toisaalta oikein tyytyväinen sen punaiseen sävyyn. 200-litraisessa on sitä ja 96-litraisessa Biltemaa, joka on kyllä sekin ihan ok.Ad kirjoitti:Vieläkö tuo Bilteman hiekka on yhtä puhdasta kuin ennen? Pitäisi käydä hakemassa pari säkkiä eikä laiska jaksa hinkata hiekkaa päivätolkulla.