Eheim 2213, onko hyvä, mistä halpa?

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
mitähäh
Starting Member
Starting Member

Eheim 2213, onko hyvä, mistä halpa?

Viesti Kirjoittaja mitähäh »

Moroo! Selvisi, että nykyinen sisäsuodatin ei aja asiaansa kovinkaan hyvin 100 litraisessa akvaariossani, joten..

Mistäs tuollaisen Eheim 2213 ulkosuodattimen löytäisi halvalla. Läheisessä akvaarioliikkeessä asioidessani sanoivat hinnaksi 140 euroa, tuollako hinnalla sitä tosissaan mennään?
Joku joka tuota kyseistä suodatinta on käyttänyt, niin onko ollut hyvä ja helppo? Pitääkö kovaa ääntä? Ja eritoten, onko asennus helppo vai pitääkö kouluttautua erikseen kyseistä laitetta varten? :)
Dixie
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Dixie »

Itselläni ei ole kokemusta ko. suodattimesta, mutta hintoja kävin kurkkaamassa esim:

www.pet-rider.fi 85.70€

www.lemmikkiexpress.fi 85.50€

www.akvaarioon.fi 59.95€
"Olisinpa tikka! Saisin elantoni hakkaamalla päätä puuhun."
frank
Member
Member

2213

Viesti Kirjoittaja frank »

Mulla pöhisee 140l ja 180 litrasessa, Toimii oikein hyvin. Lisänä Aquaballit 2210 ja 2212.
Tilasin Saksasta 2213:n 39,90€+ mediat Aquaristik Shopista.
Tuplahanat ovat suurinpiirtein samoissa hinnoissa. Muut kuin Eheimin makaroonit yms. ovat halvempia .
Halvin tapa.Toimituskin toimi hyvin, tulivat postissa n viikon päästä.
Tyhmä saa olla muttei köyhä!
annikki
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja annikki »

Näyuttää tuolla Myynti-osastolla olevan juuri yksi käyetty myynnissä.

Onkohan niiden eri merkkisten makaroonien yms suodatuskyvyssä eroja, jotka perustelevat esim hintaeroja. Onko kukaan selvittänyt/onko kokemuksia?
mitähäh
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja mitähäh »

Selvä, no tuo hinta oli aikankin sitten kovasti yläkanttiin. Onkohan loppupeleissä päätteellä ollut edes saman laitteen hintatiedot!

Nuista käytetyistä en kyllä oikein tiedä. On hankala ostaa käytettyä, kun ei ole kunnolla perehtynyt laitteisiin ja tekniikoihin yms. Eri juttu olisi jos nyt puhuttaisiin nelipyöräisistä tai kompuuttereista, joihin hieman enemmän perehtyneenä ;)

Nuo tuplahanat alkoivat myös kiinnostamaan, eli onko funktio se, että:
Kun suodatinta putsataan, niin vedet ei valu pihalle letkusta vaan pysyy siellä, ja uudelleenkäynnistäminen onnistuu helpommin..?

Ja eihän tuon kokoiseen akvaan tarvitse enää mitään ylimääräisiä sisäsuodattimia, vaan tuo yksi ulkosuodatin riittää?
*Miracle*
Member
Member

Viesti Kirjoittaja *Miracle* »

Reptilica.de myy suodatinta hintaan 29,99 supertarjouksena...
Emmuh
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Emmuh »

^ Tuleeko toimituskuluiksi siis 13,90e? Entä miten on takuu, 2v? Ja mistä tietää, mitä tuo hinta sisältää, kun esim. akvaarioon.fi:stä saa letkut, ym. mukaan?
:: 360l ::
Hansu
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Hansu »

Itse tilasin aquaristikshopista hintaan 39,90 ja siihen kyllä tuli letkut, imukupit yms. mukaan. Ja se myös kerrottiin tuotekuvauksessa hyvin. Aika heppoinen tuotekuvaus tuolla reptilican sivuilla 8O . Ei mulle ainakaan selvinnyt mitä siihen mukaan tulee :?
minimi
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja minimi »

Aiheesta hieman poiketen:
Onko normaalia että 2213 ei käynisty hirveän helposti ikään kuin joutuisi pumpata vettä sinne suodatimeen?
Akvaariot:83 ja 300 litraiset.
Hansu
Starting Member
Starting Member

Heh, mä aina imasen siitä tulopäästä veden virtaamaan sinne suodattimeen (eli imee siitä imupäästä [;)] ). Ja sitten kun suodatin on täynnä, käynnistän suodattimen.

Tällä lailla tein jo aataminaikuisilla ulkosuodattimilla vuonna yksi ja kaksi :roll:
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

mitähäh kirjoitti:Selvä, no tuo hinta oli aikankin sitten kovasti yläkanttiin. Onkohan loppupeleissä päätteellä ollut edes saman laitteen hintatiedot!
Kyllä ne varmasti saman laitteen hintatiedot ovat olleet. Nettikaupat kun voivat toimia sillä periaatteella ettei tarvitse pitää varastoa ollenkaan eikä siten maksella suuria vuokria jne. niiden katteet ovat huomattavasti pienemmät kuin akvaariokaupoissa. Lisäksi nuo saksalaiset nettikaupat tilannevat isompia eriä suoraan valmistajalta, jolloin välissä ei ole samoja portaita kuin akvaariokaupasta ostettavilla suodattimilla.
Ihan noin esimerkkinä, nuo ulkosuodattimet maksavat kotimaiselta maahantuojalta kauppiaalle sisään suurinpiirtein saman verran kuin mitä ne maksavat nettikaupassa asiakkaalle ulos.
Kotimaisesta akvaariokaupasta suodattimen ostaessasi, tuet kotimaista yrittäjyyttä, ja työtä ja itse saat sen palvelun että suodatin esitellään sinulle ja saat henkilökohtaisen opastuksen sen käytöstä. Ei tarvitse pelkkien käyttöohjeiden kanssa ihmetellä että mites tämä nyt toimikaan.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
frank
Member
Member

asiaa

Viesti Kirjoittaja frank »

Mari kirjoitti: Kotimaisesta akvaariokaupasta suodattimen ostaessasi, tuet kotimaista yrittäjyyttä, ja työtä ja itse saat sen palvelun että suodatin esitellään sinulle ja saat henkilökohtaisen opastuksen sen käytöstä. Ei tarvitse pelkkien käyttöohjeiden kanssa ihmetellä että mites tämä nyt toimikaan.

ASIAA!! :D

Allekirjoittanut ei enää ikinä tilaa mitään ulkomaisista nettikaupoista!

Hajonnut lämmitin oli oppiraha, tai paremminkin 440€ edestä kaloja!

Suora kysymys Mari, jos olisin ostanut sulta lämmittimen , joka hajoaisi, niinkuin mulla kävi, ja kaloja kuolisi 440€ edestä, mikä olisi "noin" korvaus? (valokuvat tapahtuneesta todisteena)

Linkki tapahtuneeseen

http://www.aqua-web.org/forum/viewtopic.php?t=80139
Tyhmä saa olla muttei köyhä!
jupeko
Member
Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja jupeko »

Hansu kirjoitti:Heh, mä aina imasen siitä tulopäästä veden virtaamaan sinne suodattimeen (eli imee siitä imupäästä [;)] ). Ja sitten kun suodatin on täynnä, käynnistän suodattimen.
Mulla on toi Eheim 2213 ja itse olen todennut parhaaksi tavaksi puhdistuksen jälkeen täyttää suodatin vesijohtovedellä...moottorikoppa kiinni ja akvaarioon....ei tartte ku pikkasen imasta, että saa veden tuloletkuun ja homma on valmis.
Ok suodatin. Sinne ei vaan saa erilliskoreja, joihin sais suodatinmatskut eriteltyä. Eli se on miinus. Semmosen sisäkorin sinne saa kyllä, mutta sinne ne matskut kuitenkin joutuis lataamaan päällekäin.
Hansu
Starting Member
Starting Member

Ok suodatin. Sinne ei vaan saa erilliskoreja, joihin sais suodatinmatskut eriteltyä. Eli se on miinus. Semmosen sisäkorin sinne saa kyllä, mutta sinne ne matskut kuitenkin joutuis lataamaan päällekäin.

Ei musta ole kuitenkaan kamalan hankalaa... Mulla makaronien ja niiden substraatti''kivien'' välissä tavallinen vaahtomuovikiekko. Helppo sen kanssa ''eritellä'' noi... Tai enpä ota kun noi substraatit pesuun, makaronit pesen siinä korissa. Ja päällimmäisenä on sitten ihan tavan vanua...
jupeko
Member
Member

Viesti Kirjoittaja jupeko »

Eihän se sinällää hankalaa oo...mut ku miettii että tosi helppoa se on korien kanssa :) senku vaan suihkuttaa vettä läpi ja laittaa kaikki takas. Mulla on kans karkeet vaahtomuivilevyt välissä erittelemässä matskut.
JussiTre
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja JussiTre »

tuo 2213 toimii kyl hyvin ja luotettavasti, käynnistyksessä ei oo mulla ollu mitää ongelmia.. Tilasin aquaristikshopista 39,90... tosin tilasin sieltä juuri myös tetratecin ex700 ulkosuodattimen ja se on mielestäni kanssa loistava vehje =)
Jorg
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: SMAS

Viesti Kirjoittaja Jorg »

Hansu kirjoitti:Heh, mä aina imasen siitä tulopäästä veden virtaamaan sinne suodattimeen (eli imee siitä imupäästä [;)] ). Ja sitten kun suodatin on täynnä, käynnistän suodattimen.

Tällä lailla tein jo aataminaikuisilla ulkosuodattimilla vuonna yksi ja kaksi :roll:
Mä kanssa yleensä teen näin jos on tarvetta(siis suodattimen puhdistuksen jälkeen imen letkusta)
Eilen meinasin tosin tukehtua altaan alle kaappiin kun imaisin 2260:n käymään. Tarkoitukseni oli imaista ihan vaan vähän että vesi lähtee tulemaan ja laittaa kaksoishana heti kiinni. Ei ehtinyt... :cry:
Jos joku ei tiedä niin ton suodattimen imuletku on 25/34mm. Noin paksua letkua saa imaista ihan rohkeasti että vesi yleensä liikkuu ja voin kertoa että sitten kun se liikkuu se liikkuu sen verran vauhdilla että keuhkoihin meni.. :mrgreen:
Ei ehtinyt tekemään mitään.
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member

Re: asiaa

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

frank kirjoitti:Suora kysymys Mari, jos olisin ostanut sulta lämmittimen , joka hajoaisi, niinkuin mulla kävi, ja kaloja kuolisi 440€ edestä, mikä olisi "noin" korvaus? (valokuvat tapahtuneesta todisteena)

Linkki tapahtuneeseen

http://www.aqua-web.org/forum/viewtopic.php?t=80139
Suora vastaus suoraan kysymykseen:
Korvaukset rikkimenneistä tuotteista ja niiden aiheuttamista vahingoista menevät maahantuojan piikkiin, joka taas saanee korvauksen valmistajalta. Eli en osaa sanoa miten suhtautuvat kuolleiden kalojen korvaamiseen, mutta uuden lämmittimen tietenkin saisit ilman muuta. Olettaen luonnollisesti että takuuaika on voimassa.
Voisinkin ihan mielenkiinnosta keskustella Jägerin maahantuojan kanssa tuosta kala-asiasta. Tosin voi olla että heidänkin vastauksensa on ei-tiedetä- luokkaa, koska olettaisin että lopullinen vastuu on kuitenkin valmistajalla.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”