Akvaarion lähetys (posti/MH)

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Nätsy
Starting Member
Starting Member

Akvaarion lähetys (posti/MH)

Viesti Kirjoittaja Nätsy »

Kun täällä itä-rajalla tuntuu olevan niin huonosti käytettyjä tarjolla niin väistämättä tähyilee "myydään"-palstan kautta etelä-Suomeen. Jos villiintyisin ostamaan 100-150 litraa karanteeniksi niin kuinka paljon olisi odotettavaa joutua pulittamaan rahdista? Mitään mielikuvaa ei ole painosta jne., saati siitä voiko kyytiin luottaa?

Mitkä ovat kokemuksenne?
kuka pieruu piättää siinä o muutaki vileppii
lehtis
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja lehtis »

Itse ostin huuto.netin kautta 86 litraisen akvaarion ja tulin postilla perille. Oli ehjä ja postikuluja tälle paketille tuli joko 8,4€ tai 10,6€ luultavasti 10,6€ . Isomma kohdalla postikuluja saattaa tulla enemmän. Postilla luultavasti 10,6€ tai 14,6€. Onhan postissa aina se vaara että lasinen akvaario särkyy. :roll:
sos-84
Member
Member

vaarion rahti

Viesti Kirjoittaja sos-84 »

mä tuossa kyselin 285l altaan rahtikuluja(paino 45kg), matkahuollon kautta 27€. en tiiä tuleeko siihen päälle vielä joku särkyvän tavaran lisä...

Nyt ku vielä päättäis, uskaltaako tilata, et saako sitä ehjänä perille... [}:)]
Aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta!
http://kuvablogi.com/blog/5069/
Asko
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Asko »

Ehdottomasti matkahuollon kautta isommat tavarat. Postissa isojen tavaroiden kuljetus on aivan sikamaisen kallista. Meille tuli nojatuoli Tampereelta anoppilasta Joensuuhun matkahuollossa niin maksoi 17 euroa. Toki esim. akvaarion lähettäminen on kalliimpaa kun on särkyvää tavaraa.
lehtis
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja lehtis »

Tosin eivät kai matkahuollossa heittele kamoja? Varsinkin isopaketti taitaa mennä jo kokonsa takia varovasti. Ja sama missä autossa kyyditys, yhtä tasainen. 8-)
2marjaa
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja 2marjaa »

Asko kirjoitti: Meille tuli nojatuoli Tampereelta anoppilasta Joensuuhun matkahuollossa niin maksoi 17 euroa. Toki esim. akvaarion lähettäminen on kalliimpaa kun on särkyvää tavaraa.
Vau, tuohan oli edullisempi mitä olin aatellukaan...hm, iteki välillä kattelen noita myynti-ilmotuksia vaan on tyssänny siihen et oon aatellu et maksaa paljo enemmän!
Särkyvää-merkki maksaa muistaakseni 5€ ainaki postilla.
-uusio-harrastaja-
-Tassu-
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: Labyrinttiyhdistys, Lapin Akvaristit

Viesti Kirjoittaja -Tassu- »

Tuolta löytyypi matkahuollon hinnat:
http://www.matkahuolto.fi/rahtipalvelut ... _index.htm

Eli yli 1,5 m pitkistä tai varovasti käsiteltävistä menee korotettu maksu.

Tästäpä postin vastaavat:
http://www.posti.fi/hinnat/paketitkotimaahan/

Olen viime aikoina joutunu noita sivuja plaraamaan aika ahkeraan, nykyään kulkee tuloste mukana käsilaukussa [;)]
Koira, käärmeitä, liskoja, hiiriä, sirkkoja, kaloja, rapuja, kotiloita, sekä pari poroa. "Milloin alatte periä tänne pääsymaksua?" kysyi lapsen kaveri meillä käydessään..
Tittis
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Tittis »

Isoja paketteja ei heitellä juu, mutta kaikki mitä pystyy heittämään, heitetään. Ainakin silloin kun olen itse viereisestä bussista seurannut toisen bussin rahdin lastausta. Hirveä kiire pukkaa päälle ja laatikoita survotaan ja viskotaan limittäin ja lomittain. Muta se siitä :mrgreen:
*laa la laa*
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”