Erityisen helposti kookoskuoripiilo

Kasvien hoito, ongelmat ja sisustus.

Valvoja: Moderaattorit

tinzue
Member
Member
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja tinzue »

Tike88 kirjoitti:Eikös se sorbetti, mikä siel kookoksessa on ole sitruunaa eikä kookosta. Näin muistelisin.
Sitä sitruunasorbettia on erikseen myynnissä, sitruunankuoressa :) . Kookoksesta saa muuten pikkujyrsijöillekin aika jänskän kodin. Omat hiiret ainakin muinoin pitivät kovasti. Ja tosiaan, se, jonka minä malttamattomana vasaralla avasin, ja johon tuli pelkkä reikä sen sijaan että olisi mennyt halki, oli hiirten mielestä parempi----> pätee vissiin muidenkin eläinten kohdalla. veikkaisinpa että kookoksesta tulisi oiva koti ravuillekin...
Mörrikkä
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: JAS
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mörrikkä »

melko helppoa oli poraaminen, kannattaa käyttää sellaista reikien tekoon kehitettyä "saw blade" terää, jossa on erikokoisia teriä....
sillä saa takuulla siistin reiän ja helposti vielä.
itse tein miesten homman, eli porasin reiän ja parempi puolisko kaiversi kuoren puhtaaksi.

Arvaatte varmaan kumpi oli helpompi homma ? :mrgreen:
höntti
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja höntti »

Mulla tekee kahden sorbetin jälkeen aivan himona mieli sitä. Taisin jäädä koukkuun. Mutta se on niin hirveän kallista! Täällä sittarissa maksaa 4 euroa kaksi kuorenpuolikasta

Ja eise etes hirveästi eroa vaniljajäätelöstä mutta silti pitää saada sitä! [;)]
rullarapu
Member
Member

Viesti Kirjoittaja rullarapu »

No en minä alkanut keittelemään sen kummemmin, tuolla nuo kuoret on olleet eikä ole tapahtunut mitään.

Toinen oli mulla ihan tuore, ja toinen vähemmän tuore koska oli alkanut jo irrota kuoresta eikä nestettä ollut enää ollenkaan. Tuoreempaa vetelin itsekin naamariini kaivertamisen aikana :mrgreen: Sitten vaan lykkäsin niine hyvineen akvaarioon.

Yhden tuoreen kookoksen sisuspalan mä nakkasin noille nakerrettavaksi, ja hyvin taisi maistua kun ei ainakaan näy missään enää.

...ja ajattelin käydä cittarista bongaamassa tuota sorbettiakin kun kaikki sitä niin kehuu 8-)
Ex-kiekkoilija...
Lapinakka
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Lapinakka »

Minä sahasin rautasahalla kookoksesta hatun pois.
Kuivuneista käppänöistä sisus lähtee kaikkein helpoiten.

Tällanen kookos soveltuu myös erinomaisesti hilidioksidin passiivilevittimeksi. Paljon nätimpi kuin jugurttipurkkiviritelmät [;)]
rullarapu
Member
Member

Meiltä kun ei löytynyt mitään työkaluja, mutta hinkua siitäkin edestä, joten hätä keksii keinot ;) (ei ollut edes vasaraa sillä hetkellä :twisted: )
Ex-kiekkoilija...
susse-
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja susse- »

Heh. Mäkin tommosen väkersin noista pirkan kookos sorbetti kuorista. :D ruuvimeisselillä, taltalla ja vasaralla siihen ähersin reikää joku n. 1,5 tuntia. :mrgreen: No, mutta oli se sen arvoista. [;)] Oon tyytyväinen tulokseen. :D
Kun mies puhuu naiselle rivoja se on seksuaalista häirintää, mutta kun nainen puhuu miehelle rivoja se on 9,99€/min + pvm
rullarapu
Member
Member

Puoltoista tuntia? Mulla meni viis sekuntia kun mä hakkasin siihen kerrasta sellaisen monninmentävän loven :mrgreen:

OT: susse-, äähähäh kun repesin tuolle sun allekirjoitukselles :D :D ;D ;D
Ex-kiekkoilija...
susse-
Junior Member
Junior Member

rullarapu kirjoitti:Puoltoista tuntia? Mulla meni viis sekuntia kun mä hakkasin siihen kerrasta sellaisen monninmentävän loven :mrgreen:

OT: susse-, äähähäh kun repesin tuolle sun allekirjoitukselles :D :D ;D ;D
Millä sä sit sen teit? ;o
Heh, kiva et joku tykkää. :D
Kun mies puhuu naiselle rivoja se on seksuaalista häirintää, mutta kun nainen puhuu miehelle rivoja se on 9,99€/min + pvm
rullarapu
Member
Member

Nakkasin ihan sillä ruuvimeisselillä ja kivellä :D kuori lattiaa vasten ja naks. Ihme kun tuli kerralla hyvä, toiseen sai nyhertää useempia minuutteja ettei hajoa koko kookos käsiin...
Ex-kiekkoilija...
susse-
Junior Member
Junior Member

No sen takia justiinsa yritin sillein "ruuvata" siihen sen reijän ettei se halkeis. :D
amanda
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: LAS

Viesti Kirjoittaja amanda »

susse- kirjoitti:ruuvimeisselillä, taltalla ja vasaralla siihen ähersin reikää joku n. 1,5 tuntia.
Ja otsikko oli "Erityisen helposti kookoskuoripiilo" :mrgreen:

Anteeksi OT, mutta oli ihan pakko. [;)]
Ken kuuseen kurkottaa, se käpyjä poimii
Viola
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Viola »

Ainkin tavallinen ruokakaupan kookos menee käsisahalla ihan nätisti kahtia. Kookos maksaa noin 1.50 eceä ja siitä saa 2 kookospiiloa. No ei siinä mene kun viitisen minuuttia fiksailujen kanssa. Lusikalla koverran kookoksen sisustan pois. Sen voi heittää johonkin intianpataruokaan. Kookos pohjahiekkaan hivenen kenolleen että monni sinne pääsee.

Partamonnia ei ole sitten päivisin näkynytkään: muutti ahtaaksi käyneestä simpukasta kookoksenkuoreen. Välillä luulen herran kuolleen. Otan kookoksen ylös akvasta ja siellä herra asustaa... :mrgreen:
Viola & eläintarhantynkä
susse-
Junior Member
Junior Member

amanda kirjoitti:
susse- kirjoitti:ruuvimeisselillä, taltalla ja vasaralla siihen ähersin reikää joku n. 1,5 tuntia.
Ja otsikko oli "Erityisen helposti kookoskuoripiilo" :mrgreen:

Anteeksi OT, mutta oli ihan pakko. [;)]
HAHA. No mulle ei oo koskaan mikään liian helppoa. :'D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kasvit ja sisustus”