Mikä parvi sopisi?
Valvoja: Moderaattorit
Mikä parvi sopisi?
Olen juuri perustanut kiekko/Pleko altaan 160 * 60 * 60 eli 576l. Kalasto tulee koostumaan seuraavista: Mango, Safiiri, Kultajuova, Appelsiini ja Krokotiiliplekot sekä n.6-8 kiekkoa, mutta joku näyttävä/hyödyllinen parvikala olisi haussa vielä noiden rinnalle. Täytyisi sopia tuohon lämpötilaan ja vähän enemmän voisi kokoakin tulla ettei ihan sintiksi jää.
Leväbarbit kiinnostais mutta olisiko parempia ajatuksia?
Leväbarbit kiinnostais mutta olisiko parempia ajatuksia?
-
- Katalysaattori
- Akvaarioseurat: JAS, CorydoradinaeFinland
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Leväbarbi ei ainakaan taida kestää kiekkojen ja plekojen korkeita lämpötiloja.
Jos parven ei tarvitse olla hyödyllinen, siis levää syövä, ainakin kardinaalitetra sopisi. Mikähän akvan lämpötilaksi mahtaa tulla, 28, 29, 30? Tuossa 28-29 asteen tienoilla menisi vielä timanttitetra ja varmaan moni muukin tetralaji.
Tai ehkä pohjalle parvi helmimonnisia?

Jos parven ei tarvitse olla hyödyllinen, siis levää syövä, ainakin kardinaalitetra sopisi. Mikähän akvan lämpötilaksi mahtaa tulla, 28, 29, 30? Tuossa 28-29 asteen tienoilla menisi vielä timanttitetra ja varmaan moni muukin tetralaji.

Tai ehkä pohjalle parvi helmimonnisia?
520- ja 110-litraiset, erinäisiä projekteja tulilla ja paljon kasveja.
Pieni akvaariotietopankki.
Kirjoitan Erään planeetan ihmeitä -tiedeblogia ja Viidakkokirjeet-huonekasviblogia. Tervetuloa lukemaan!
Pieni akvaariotietopankki.
Kirjoitan Erään planeetan ihmeitä -tiedeblogia ja Viidakkokirjeet-huonekasviblogia. Tervetuloa lukemaan!
-
- Elite Member
Mä en suosittelisi kardinaalitetraa kiekkoakvaan. Siinä on olemassa kuitenkin riski suuhun mahtumisesta :S
Sen sijaan korutetra, kirsikkatetra, pikkukirsikkatetra, sitruunatetra, timanttitetra tai joku muu vastaavan tyyppinen korkeaprofiilinen tetra kyllä sopisi.
Sen sijaan korutetra, kirsikkatetra, pikkukirsikkatetra, sitruunatetra, timanttitetra tai joku muu vastaavan tyyppinen korkeaprofiilinen tetra kyllä sopisi.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
-
- Advanced Member
Oletko varma, että haluat lämpötilaksi vain 28? minä, kun ensin meinasin kiekkoaltaaseen laittaa lämpötilaksi tuon lukeman niin ko harrastajat neuvoivat, että kerta tuo on kiekoille se minimi lämpötila niin sitä ei kannata laittaa. Siispä 30 on mielestäni sopiva.
If you focus on what you've left behind, you'll never be able to see what lies ahead
Näin minulle suositeltiin jos tahdon muutakin elämää altaaseen niin tuo olis yleispätevä lämpötila. Kasvit eivät kuulemma tuossa 30 ja päälle enää kovinkaan hyvin voi, mut tiedä enää mitä uskoa? Parempi kai vaan itse kokeilla. Tietenkin nostan lämpötilaa jos olen varma että kaikki pärjäävät hyvin ehkä tuo 29 vois sit olla se ratkaisu, plekot nyt varmastikin pärjäilee.
-
- Katalysaattori
- Viesti:
http://www.aqua-web.org/forum/viewtopic.php?t=41565mikko78 kirjoitti:Kasvit eivät kuulemma tuossa 30 ja päälle enää kovinkaan hyvin voi, mut tiedä enää mitä uskoa?
http://www.aqua-web.org/forum/viewtopic.php?t=11981
Lukemista, lukemista.

Kun syö kylliksensä, ajattelee sivistyneesti ja ihmeen hienosti monesta asiasta.