Kuulukos lyhtytetrat niihin tetroihin joilla tapana laiskistua iän myötä? Vielä saavat aina "aamuhepulin" ja ruoan perässä sähläävät, mutta muuten aikuistuttuaan passivoituneet...
Voi johtua myös muistakin tekijöistä, joutunu lattiarempan takia muuttaan akvaa huoneesta toiseen kahdesti kuukauden sisällä, mikä veden biokemiaan vaikuttaapi tietysti.
Lyhtytetrojen aktiviteetti
Valvoja: Moderaattorit
-
- Advanced Member
Lyhtytetrojen aktiviteetti
Minä juon nyt kahvia!
Lyhdyistä ei ole kokemusta, mutta ainakin mun intiaaninsulat viettää pitkiä aikoja "kelluen" paikallaan. Ruoka, kulmatetrojen pörhistely tai liike huoneessa saa ne tavallisimmin liikkeelle. Myös aamuisin, kun auringonvalo osuu pimeään akvaarioon, "rallaavat" ympäriinsä kamalaa kyytiä. Oletan, että kutu tapahtuu tässä "rallailun" lomassa silloin tällöin. Juuri jaavansammalen seasta esille tullut n. 5 mm poikanen uiskentelee melko aktiivisesti koko ajan, etsii ehkä ruokaa...?
Be merrier with a terrier!
Ainakin mulla ovat "laiskistuneet". Pikkupoikasina uivat siististi tiiviissä parvessa pitkin allasta, nyttemmin on hetkiä, jolloin köllöttelevät paikoillaan - sujahtaakseen salamannopeasti ruoan kimppuun. Parvessa eivät enää niinkään ole. Tosin vuorokauden ajasta riippuen nämäkin saattavat uida pitkin allasta vaikkei ruokaa/liikettä tms. olisikaan.
Kaiholla muistelen niitä hetkiä kun lyhdyt vielä olivat nuoria ja uteliaita. Silloin ihan nappuloina jaksettiin uida parvessa virtauksessa ja tehdä kaikenlaista jännää ja mielenkiintoista.
Eivät nuo kaksivuotiaat mitenkään erityisen passiivisia ole, vaeltelevat verkkaisesti tai pysyttelevät paikoillaan ja välillä härnäävät toisiaan. Suurempaan altaaseen muutettuaan ovat olleet enemmän "parvessa", eli eivät täysin ympäri allasta.
Eivät nuo kaksivuotiaat mitenkään erityisen passiivisia ole, vaeltelevat verkkaisesti tai pysyttelevät paikoillaan ja välillä härnäävät toisiaan. Suurempaan altaaseen muutettuaan ovat olleet enemmän "parvessa", eli eivät täysin ympäri allasta.
Elämä on rankkaa.
-
- Advanced Member