Ongelma tyttöplatyn kanssa: Ollut reipas tyttö ja jonkin verran paksukin, jolloin epäilimme raskautta. Poikakaveri majaillee samassa altaassa ja parisuhde näytti kukkivan.
Lomalta tullessa tytöllä suomuja hiukkasen pystyssä ja silloin siirsimme erilleen ja annoimme lääkettä --> hoito näytti purevan. Muutama päivä erillään ja siirsimme hänet takaisin normaalialtaaseen. Tästä on noin kuukausi. Hoidona aikana poikaystävä ihan hukassa ja etsiskeli tyttöään joka puolelta, muut tyttöplatyt eivät kelvanneet ja ajoi jopa kauemmaksi näitä.
Toissa päivänä huomasimme, että tyttö laihtunut hurjasti, silmien eteen tullut jonkilainen kupla (varsinkin toisen). Ikäänkuin silmästä olisi päälimmäinen kalvo pullistunut ulospäin. Silmämuna itsessään on oikealla paikalla ja ei ole pullistunut ulospäin. Fisu siirretty taas erilleen ja lääkitty.
Tällä kertaa poikaystävä heittäytyi ihan flegmaattiseksi, vaikka päälisin puolin ihan kunnossa --> siirrettiin myös tytön kanssa samaan altaaseen. Nyt uiskenetelevat enemmän ja viihtyvät paremmin. Tyttö ehkä aavistuksen parempi 2:den päivän hoidon jälkeen. Silmissä edelleen jonkilainen kalvo edessä. Pari suomua yrittää myös nousta pystyyn. Ruoka ei oikein maita.
Mistähän sairaudesta mahtaa olla kyse?
Onko Platyt tosissaan noin parisidonnaisia, että toisen siirtäminen vie pohjan kaikelta? Piristyisikö poika jos saisi kaverikseen saman värisen tytön? Muut tytöt ovat väritykseltään erilaisia kuin poika ja siksi eivät ehkä kelpaakaan...
Platy tytön sairastelu
Valvoja: Moderaattorit
Minä olen huomannut, että uroksilla usein on suosikki- ja inhokkinaaraat. Johtajauros kokoaa mieleisensä haaremin ja ajaa muita kauemmaksi, jolloin alempiarvoiset urokset voivat ottaa nämä epäkelvot naaraat omikseen :) Ehkä juuri väreistä johtuen uroksesi on mieltynyt tähän itsensä kanssa samanväriseen naaraaseen. Jos naaras kuolee niin ehkä kannattaa hommata lisää samanvärisiä tilalle.
Jos poikasia havittelet niin hommaa toinen uros, mutta huomaa, että jos uusi uros on vanhaa isompi ja vahvempi niin se mitä varmimmin syrjäyttää vanhan uroksen paikan johtajana.
Jos poikasia havittelet niin hommaa toinen uros, mutta huomaa, että jos uusi uros on vanhaa isompi ja vahvempi niin se mitä varmimmin syrjäyttää vanhan uroksen paikan johtajana.
No ei ehditty tätä tehdä. Kun tytön aika jätti, ei mennyt montaa päivää kun poikakin oli kuollut. Pojassa ei sitten ollut merkkiäkään mistään sairaudesta, joten olisiko ihan sydäsuruun... Love Story!Kastanya kirjoitti:Minä olen huomannut, että uroksilla usein on suosikki- ja inhokkinaaraat. Johtajauros kokoaa mieleisensä haaremin ja ajaa muita kauemmaksi, jolloin alempiarvoiset urokset voivat ottaa nämä epäkelvot naaraat omikseenEhkä juuri väreistä johtuen uroksesi on mieltynyt tähän itsensä kanssa samanväriseen naaraaseen. Jos naaras kuolee niin ehkä kannattaa hommata lisää samanvärisiä tilalle.