Neuvokaa mitä tehdä tässä tilanteessa?

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

mustaneon
Member
Member
Viestit: 393
Liittynyt: 14:09, 11.03.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Oulu

Neuvokaa mitä tehdä tässä tilanteessa?

Viesti Kirjoittaja mustaneon »

Eli mitä tekisitte tässä minun tilanteessa:
Teillä on akvaario, opiskelette, rahaa ei ole paljon( en halua mennä töihin näin nuorena kun koko loppuelämä aikaa [:I] ) ja aikaa vähän. Ja kiinnostuskin akvaarioon alkaa hiipumaan kun elämään tullut niin paljon uusia asioita, ja kuten sanoin, aikaa ei ole enää sillä lailla kuin ennen ja rahaa: Ei paljon, mitä nyt vanhemmilta saan mut ne taitaa aika lailla mennä vaatteisiin 8-) .. Ja sellaseen.

Jaksan kuitenkin hoitaa akvaariota, se on sellanen rutiini, mutta kiinnostus ei ole enää niin suurta.. Eli siitä on tullut sellanen tapa siitä hoidosta. Eli mitä tehdä, luovunko akvaariosta ainakin vähäksi aikaa, ja katson puraiseeko akvaariokärpänen joskus uudestaan? Vai jatkanko tällain samallain, en niin kiinnostuneena akvaariosta vaan jatkan sitä rutiinia(miten ton nyt sanois..)? Oon kyllä jo kolme kertaa kirjoittanut myynti ilmoituksen akvaariosta ja kaloista mut joka kerta oon pyyhkinyt tekstin, kun on niin sääli myydä ne kaikki. Harmittaa ihan sikana jos pitää luopua tuosta mutta jos innostus ei riitä? Hoidan sitä tietenkin kunnolla mutta ei kiinnosta. Vanhemmat toivoo etten luopuis mutta mun se päätös loppujen lopuksi on. Joten ajattelin kysyä täällä, mitä tehdä?
Parempi kuitenkin luopua mutta se on harmi. :cry: Vastailkaa pian et saan jotain apua tähän?
Vaihdetaan 240l kokolasiakvaario isompaan.
Zessu
Senior Member
Senior Member
Viestit: 592
Liittynyt: 20:47, 01.06.2005
Paikkakunta: Maksjoki (Lohja)

Viesti Kirjoittaja Zessu »

Itselläni kävi samoin tuossa iässä, kiinnostus hiipui ja lopulta harrastus lopahti. Ei siinä mitään pahaa ole eikä siitä tarvitse syyllisyyttä potea :) Voihan akvaarion tarvikkeineen varastoida tulevaisuutta varten, jos siltä tuntuu, kaloille vaan hankkii uuden hyvän kodin.
Itselläni tuo hiipuminen kesti reilut 20 vuotta, mutta nyt mennään taas täyttä höyryä eteenpäin :D
-Ansku
jokelamaniac
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2040
Liittynyt: 11:12, 28.05.2004
Paikkakunta: keuruu

Viesti Kirjoittaja jokelamaniac »

Eihän siinä mitään... Niin tuota intressit muuttuu. Tämähän on ihan normaalia, varsinkin nuorella iällä. Miksei aikuisellakin.

Mutta luovuthan elävistä lemmikeistäsi, joku voisi huomauttaa... Ehkä näin. Mutta toisin kuin koira, kalat tuskin kärsivät uuteen kotiin muutosta. Eivät ne koe hylätyksi tulemisen tuskaa tai muuta, eivät ikävää, oletettavasti.
Minä juon nyt kahvia!
mustaneon
Member
Member
Viestit: 393
Liittynyt: 14:09, 11.03.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mustaneon »

Jee kiitti kun joku vastas :)
Jep, pitää nyt tosissaan miettiä mitä tehdä tuon kanssa. Ainakin ensi viikolla pistän kalat myyntiin. Ja sitten katson että mitä teen tuolle akvaariolle. Mutta todella harmittaa luopua tuosta, mut sillehän ei mitään voi jos kiinnostus lopahtaa. Ja tämä kävi vielä niin äkkiä! Siis yhtenä päivänä huomasin että en oo enää puuhaillut akvaarion kanssa niin paljon, ja en oo enää niin innostunut siitä. Päätin muuttaa akvaarion järjestystä(yleensä se on auttanut kun akvaario kyllästyttää [;)] ) mutta nytpä siitä ei ollut mitään hyötyä.. :cry:
Joo Zessu sanoit ihan oikein ettei mun tarvii syyllisyttä siitä potea kun ei kiinnosta. Nimittäin huomasin että poden syyllisyyttä kun katsoin mun rakkaita kaloja ja pidän niitä vielä itellä vaikka akvaario ei enää innosta..
Mutta vielä saa vastailla! :)
jokelamaniac kirjoitti: Eivät ne koe hylätyksi tulemisen tuskaa tai muuta, eivät ikävää, oletettavasti.
Harmi vaan kun mä ite tunnen ikävää niitä kohtaan.. Mutta luovun kuitenkin vaikka ikävä akvaariota oliskin kun sen hoitokin on tullut vain tavaksi mutta ei oikeasti innostusta oo.. Pitikin muuttua niiden intressien!
Vaihdetaan 240l kokolasiakvaario isompaan.
Miikku
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1156
Liittynyt: 17:18, 18.02.2004
Paikkakunta: Jyväskylä, JAS

Viesti Kirjoittaja Miikku »

Tuohon voisin sanoa, että itse raahasin akvaariota kaupungista toiseen useiden vuosien ajan ehkä nimen omaan sen tavan vuoksi. Kun sitä oli penskasta asti laitellut, siitä ei osannut luopuakaan. Akvaario jotenkin tuntui kuuluvan jo ihan sisustukseenkin. Hoito oli puhdasta rutiinia, mutta kyllähän sitä aina välillä löysi itsensä nenä lasissa tuijottelemassa kalojen touhuja. Tavan lisäksi iso syy altaan pitämiseen olivat vanhat kalat, joista en hennonnut luopua, ja nyt kun harrastusintoa taas löytyy, on mukavaa kun ne ovat tuolla edelleen :D

Turhaan kuitenkaan podet mitään huonoa omaatuntoa, jos akvaariosta luovut, voihan se olla pidemmän päälle kaloillekin parempi, jos sitten lopulta käy niin että hoitorutiinit alkavat kärsimään. Eipä se niitä liikuta, seurataanko niitä viisi tuntia päivässä vaiko vain ruokinnan yhteydessä :) Ja voithan tosiaan myydä vain kalat ja jemmata altaan varusteineen siltä varalta että innostus palaakin takaisin.
Fakkenoo
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1555
Liittynyt: 18:30, 05.01.2006
Akvaarioseurat: HAS
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Fakkenoo »

Jos nyt kuitenkin hoidat akvaariosi, niin voithan muutaman kuukauden odotella, jotta olisit aivan varma lopettamisesta. Noita kyllästymisen kausia tulee itse kullakin. Sitten taas yhtenä päivänä huomaa kiinnostuksen palanneen. :D
Ei siitä toki kannata huonoa omaatuntoa potea, jos kuitenkin päätät luopua toistaiseksi. [;)] :D
"Elä elämäsi hymyillen, hymyillen läpi kyynelten"
Mikkor
Senior Member
Senior Member
Viestit: 862
Liittynyt: 17:20, 23.02.2006
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: loppicity

Viesti Kirjoittaja Mikkor »

Mä olin kyllästyneenä akvaarioon parisen vuotta, vedenvaihdot ja muu huolto jäi paikoin tosi heikolle. ja sit taas yks kaks heräsin ja rupesin touhuun sen kipon kans ihan täysillä, kuin vastasyntyneenä. Innostuin taas niin et 700 litraa vettä on tulossa olkkariin. Siis lasikippoon eikä esim. parketin alle.
Mistä näistä tietää..
Höpötys
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1008
Liittynyt: 15:47, 23.07.2005
Paikkakunta: vsa

Viesti Kirjoittaja Höpötys »

Mullekin kävi tuossa kesän aikana eräänä iltana siten, että meinasin heittää lusikan mäkeen ja luopua kaikista altaista. Meni lopullisesti hermot ongittuani 3 altaasta monta nyrkillistä rihmalevää pois. Sitten mietin miltä kämppä näyttäisi ilman altaita ja tajusin niiden olevan iso osa kotiani. Koti ei olisi enään koti ilman altaita ja se olisi jotenkin paljas ja karu. Siispä itseä niskasta kiinni ja rihmalevä taistoon., sitä kyllä edelleen on, muttei läheskään niin paljoa kuin keväällä ja kesällä.

Toisekseen akvaariokalat ovat lemmikkejä siinä missä karvapallerotkin, eikä niistä tulisi luopua vain siksi, että aikaa ja rahaa ei tunnu enään olevan. Akvaario vaatii kuitenkin niin vähän aikaa viikossa (varsinkin jos vertaa koiraan), puolisen tuntia vedenvaihtoon ja kasvien karsintaan sekä ruokinta aamuin illoin. Rahaakaan ei oikeastaan kauheesti kulu, mitä nyt ruokkapurkki silloin tällöin (n.10-20e/v) ja ravinteita kasveille (PMDD ja savipallurat n. 10e/vuosi). Harvaa lemmikkiä kuitenkaan voi hoitaa näinkin vähillä rahoilla ja erityisesti ajalla.

Sanoisin sulle, että älä luovu vielä kaloista/akvasta. Sanoit perheesi haluavan pitää altaan talossa, valajasta joku heistä ruokkimaan kalat ja vaikka vaihtamaan vedet. Näin voisi kokeilla vaikka vuoden loppuun asti. Voipi käydä niin, että joko sinä tai joku perheestäsi innostuu akvailemaan ihan kunnolla ja pysyvästi. Elämän tilanteet tapaavat muuttua myös yllättäen. Tiedä vaikka potisit sydänsuruja tai olisit kaverin kanssa riidoissa. Tuolloin voipi tulla ikävä omia rakkaita kaloja, jotka aina niin ihanasti piristävät päivää. Pelkkä kalojen katselu rauhoittaa ja auttaa kummasti pahaan oloon.
Teho
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1164
Liittynyt: 19:21, 27.02.2005
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Teho »

Höpötys kirjoitti:Rahaakaan ei oikeastaan kauheesti kulu, mitä nyt ruokkapurkki silloin tällöin (n.10-20e/v) ja ravinteita kasveille (PMDD ja savipallurat n. 10e/vuosi). Harvaa lemmikkiä kuitenkaan voi hoitaa näinkin vähillä rahoilla ja erityisesti ajalla. .
HAHHAHHAA! (kyllä kannustan jatkamista,,mutta) Pikemminkin 50 euroa kuivaruokiin/vuosi, 5 euroa pakasteisiin/viikko, ja 20-30 euroa vedenhoitotuotteisiin/kuukausi. Aikaa tosin kuluu vähän vaikka vettä vaihtuu 70-80% viikossa. No mutta täähän onkin jo karannut käsistä ja hulluksi mielletään.
- 88% testanneista naisista vakuuttui Tehosta.
mollylady
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1084
Liittynyt: 01:30, 03.09.2006
Paikkakunta: pks

Viesti Kirjoittaja mollylady »

Joskus lemmikeistä täyttyy luopua, syystä tai toisesta. En katsoisi, että se on mitenkään paha asia, jos eläimet saavat uuden hyvän kodin. Kalat varsinkin, kun eivät kiinny omistajaansa, ovat tässä suhteessa helppoja.
Jos akvaario on enemmän rutiinia ja työtä kuin huvia voisi olla syytä harkita siitä luopumista.
Ei muutos ole aian pahasta ja vanhoja asioita tarvitse pitää yllä pelkästään tottumuksen takia. Eikä siitä tarvitse potea syyllisyyttä.
Itse mm. neljä koiraa omistaneena sanon, että luopuminen on vaikeata, mutta parempi antaa eläin pois hyvään hoitoon (tai lopettaa, jos se kärsii), kun pitää sitä, no, koristeena.
Se on hyvä idea, että voisit säilöä akvaarion tai tehdä siitä vain kasviakvaarion vaikka olohuoneeseen. Jos päätät myydä sen, niin ainahan saa uuden (vaikka käytetynkin) kohtuu hinnalla.
loistobarbi
Junior Member
Junior Member
Viestit: 175
Liittynyt: 16:50, 03.09.2006
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja loistobarbi »

onkohan intressit sittenkään muuttunu, jos sua harmittaa luopuu akvaariosta ja kaloista noi paljon? [;)]

toisaalta, jos ei jaksa hoitaa nii eihän sille voi sitten mitään, mutta niin kuan kun hoito sujuu, niin voit sä sen musta pitää. kunhan et laimin lyö.
eihän sitä tartte joka sekunti akvaarion kaa puuhata :roll:
Myynnissä kuusikulmainen 135l ja 300l
mustaneon
Member
Member
Viestit: 393
Liittynyt: 14:09, 11.03.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mustaneon »

mollylady kirjoitti:Jos akvaario on enemmän rutiinia ja työtä kuin huvia voisi olla syytä harkita siitä luopumista.
Just tuota mä tarkotinkin, et se on enemmän rutiini se mun akvaarion hoito. Se ei ole sitä että innolla odotan viikottaista vedenvaihtoa yms. Se on vaan tapa. Ja niin kauan ko tuo akva on mulla, ja sen asukit mun vastuulla, mä en aio jättää sitä heitteille. Ei sovi mulle että mä pidän jotain elävää ja hoitoa tarvitsevaa ja musta hoidosta riippuvaista eläintä itsellä ja en hoida sitä vaan siksi ko "ei vois vähempää kiinnostaa". Se on kerta pakko hoitaa se eläin. Ja rahanpuutteen takia mä en tosta oo myöskään luopumassa. Porukat kerta kustantaa mulle kaiken mitä tuohon tarviin.

Ja niinku joku sanokin, niin kyllä mulla olis aika outo olo jos tuota niin rakasta purnukkaa ei olis pörisemässä omassa huoneessa vielä rakkaampine sisältöineen. Kiinnostus on vaan se mun ongelma, kun mä sanoin, niin mun elämään on tullut nyt niin paljon uusia asioita ja silleen niin akvaario on jäänyt vähän niiku toiselle sijalle. Mut pitää tosissaan miettiä tuota asiaa, kiitos kaikille, ja auttakkaa vaan lisää! [;)]
Vaihdetaan 240l kokolasiakvaario isompaan.
loistobarbi
Junior Member
Junior Member
Viestit: 175
Liittynyt: 16:50, 03.09.2006
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja loistobarbi »

Mä ennustan et kärpänen puree pian uudestaan, ei se koira karvoistaan pääse!
Myynnissä kuusikulmainen 135l ja 300l
lion king
Junior Member
Junior Member
Viestit: 180
Liittynyt: 18:04, 29.06.2005
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja lion king »

Minä oon ollut nyt yli puoli vuotta ilman ainuttakaan akvaariota ja on tullut ikävä (siksipä tännekin taas eksyin ;) ). Koira tuli ja altaat lähti. Olihan se aina välillä sellanen pakkopulla se koko viikkorutiini, mutta kyllä siitä jäi niin paljon asioita kaipaamaan. *huokaus*
Ehkä tässä pian jos vihdoin ostais oman kämpän, niin vois sinne sitten ostaa sellasen oikein kunnon kokosen altaan. :roll: :mrgreen:

Sanonpahan vaan, tee mikä tuntuu parhaalta, vaikka nyt luopuisit harrastuksestas, niin taatusti pystytät akvaarion vielä uudelleen. Nimimerkillä "Kaksi kertaa akvaharrastuksen aloittanut (kolmas kerta vireillä)" ;)
Zessu
Senior Member
Senior Member
Viestit: 592
Liittynyt: 20:47, 01.06.2005
Paikkakunta: Maksjoki (Lohja)

Viesti Kirjoittaja Zessu »

loistobarbi kirjoitti:Mä ennustan et kärpänen puree pian uudestaan, ei se koira karvoistaan pääse!
Tai sitten siihen voi mennä reilut 20 vuotta aikaa, niin kuin minulla [;)] Tai hetken aikaa kun on ollut ilman, tuumaa kuinka helppoa ja vaivatonta elämä onkaan ilman akvaariota eikä enää koskaan hanki sellaista.. Mene ja tiedä, näitä kun ei voi ennustaa mitä tuleman pitää
-Ansku
Törökala
Member
Member
Viestit: 391
Liittynyt: 22:08, 01.06.2003
Akvaarioseurat: HAS
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Törökala »

Eihän se haittaa, että akvaarion hoidosta on tullut rutiinia. Vaikka nyt muut asiat kiinnostavatkin enemmän ja vie aikaasi niin akvaario ja kalat tavallaan vain seuraavat elämässä mukana. Ei akvaariokalat hermostu siitä, että et ole naama kiinni lasissa intoa puhkuen 24h. Kunhan hoito pelaa niin kaikki on hyvin.

Meille syntyi kolme kuukautta sitten esikoinen ja voin kertoa, että akvaarion hoito on minulla tällä hetkellä hyvin pitkälle "ruoki kalat, vaihda vesi ja karsi välillä kasveja" asteella. Akvaarion hoito on rutiinia johon menee muutama tunti viikossa, mutta en koe sitä mitenkään ikäväksi. Itse karsin akvaarioiden määrän kolmesta yhteen ja se oli ihan hyvä päätös tähän elämän tilanteeseen.

Ei sekään haittaa, että laitat harrastuksen jäihin. Kuitenkin sanoisin, että jos akvaario tuottaa himpakin verran iloa elämään niin anna sen vielä olla.
Järjetöntä elää niin järkevästi että kaduttaa.
keijusto
Junior Member
Junior Member
Viestit: 97
Liittynyt: 09:44, 17.08.2006
Paikkakunta: Pohjois-Hki

...

Viesti Kirjoittaja keijusto »

No mutta odottaako joku oikeasti innolla viikottaista vedenvaihtoa, minä en ainakaan :roll: Mikä mua innostaa on omistaa kappale luontoa omassa olohuoneessa, ei se läträäminen. Rutiiniahan nuo hoitotoimenpiteet on.

Samalla tavalla se on lastenhoidossakin, kakkavaipat ja kipattujen ruoka-annosten siivoaminen lattialta ei ole se syy miksi olen lapsia halunnut :mrgreen: Ottaisin mielelläni kotisiivoojan jos olisi varaa...

Kyllä ne rutiinit kyllästyttää, niitä nyt vaan on elämässä. Ei niistä tarvi olla innostunut, ei se sitä välttämättä tarkoita että pitäisi luopua jos ei ole. Se on ihan normaalia että tuossa iässä kiinnostuksen kohteet muuttuu, minullakin jäi eläininnostus kun alkoi kavereiden kanssa hengailu, pojat ym. kiinnostaa enemmän :mrgreen:

Kuitenkin sulle tuntuu olevan iloa akvaarion olemassaolosta ja jaksat sitä hoitaa. Mutta jos se tuntuu taakalta niin silloin kannattaa luopua.
mustaneon
Member
Member
Viestit: 393
Liittynyt: 14:09, 11.03.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mustaneon »

Tämä on oikeesti niin vaikeeta. Kun toisaalta mä haluaisin luopua siitä ja toisaalta taas en. Siksi haluaisin luopua kun en en todellakaan oo niin kiinnostunut siitä enää. Se on vaan mennyt siinä sivussa nyt muutamat viime kuukaudet. Ja ihan tosissaan oon ollut siitä jo muutaman kerran luopumassakin, oon mennyt aqua-webbiin ja kirjoittanut myynti-ilmoituksen, mutta sitten oon katunut kun oon miettinyt, minkälaista olis ILMAN akvaariota. On se silti ihan kiva olemassa vaikka en istuisikaan sen edessä monia tunteja päivässä. Vanhemmat sanoi että olis kiva jos se akvaario olisi olohuoneessa, niin muutkin näkis sitä.
Taidan pitää sitä nyt kuitenkin vielä nyt ja katsoa miten käy. Jos akvaariokärpänen puraisee uudestaan niin jatkan sen pitoa, jos ei, luovun siitä. Seuraavana kesänä pitää kuitenkin tehdä sille jotain kun saatan lähteä kesäksi Hesaan mut sitä mietitään sitten :|
Ja vaikka mua harmittas luopua mun akvaariosta niin on se siltikin parempi mun kalojen kannalta, jos mä en jaksas enää hoitaa niitä niin mun olis pakko luopua siitä vaikka kuinka harmittais.
Vaihdetaan 240l kokolasiakvaario isompaan.
mustaneon
Member
Member
Viestit: 393
Liittynyt: 14:09, 11.03.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mustaneon »

Taidanpa laittaa sen sittenkin myyntiin sen altaan, tänään pitäisi vaihtaa akvaarioon vettä mutta ei millään jaksais, huono merkki :?
Joten parempi näin kalojenkin kannalta. Joskus kun toivottavasti saan uuden innon tähän harrastukseen niin jatkan sitten. Toivon mukaan saan, ja sitten toteutan sen mun vanhan haaveen yli 1000-litraisen altaan kirjoahvenineen ja monneineen 8-)
Mutta nyt pidän taukoo tässä harrastuksessa.
Vaihdetaan 240l kokolasiakvaario isompaan.
mollylady
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1084
Liittynyt: 01:30, 03.09.2006
Paikkakunta: pks

Viesti Kirjoittaja mollylady »

Joo, mieti ihan rauhassa ja tee niinkui parhaaks näät sitten.
Sitä voi kuitenkin monet muut asiat elämässä viedä ja sitten täytt jotain asioita jättää. Mutta ainakin akvoissa on se hyvä puoli, että ne saa takaisin jos joskus luopuu.
Ja eihän sitä tiedä vaikka joku muu perheenjäsen teillä innostuisi auttamaan, jos haluaisivat akvaarion olohuoneeseen. Sitten se hoito voisi vähitellen siirtyä heille enemmän ja silti sulla vielä olisi se akvaario.
Näe ja tiedä, vaikee sanoa tulevaisuudesta yhtään mitään :)
mustaneon
Member
Member
Viestit: 393
Liittynyt: 14:09, 11.03.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mustaneon »

Jep, teen nyt sen ratkaisun että pistän sen myyntiin. Ja jos kadun niin ainahan voin hankkia uuden, se hyvä puoli siinä on :)
Mitä arvelette, mikä olisi hyvä hinta puol vuotta vanhasta hyväkuntoisesta akvaariosta? Haluaisin myydä kaikki erikseen. Siin akvaarion, suodattimen, valaisimen.. kaikki siis erikseen ja kaikki on puoli vuotta sillon hankittu. Mikä olisi siis sopiva hinta akvaariolle, muiden tarvikkeiden hinnan osaan arvella itse mutta paljon akvaarion hinta/litra?
Vaihdetaan 240l kokolasiakvaario isompaan.
Lapinakka
Senior Member
Senior Member
Viestit: 669
Liittynyt: 15:35, 14.04.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Lapinakka »

Fakkenoo kirjoitti:Jos nyt kuitenkin hoidat akvaariosi, niin voithan muutaman kuukauden odotella, jotta olisit aivan varma lopettamisesta. Noita kyllästymisen kausia tulee itse kullakin. Sitten taas yhtenä päivänä huomaa kiinnostuksen palanneen. :D
Ei siitä toki kannata huonoa omaatuntoa potea, jos kuitenkin päätät luopua toistaiseksi. [;)] :D
Prikulleen samaa mieltä.
mollylady
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1084
Liittynyt: 01:30, 03.09.2006
Paikkakunta: pks

Viesti Kirjoittaja mollylady »

Hmm. Eikös se hinta ole yleensä ollut käytetyissä euro per litra. Tietysti jos on uusi ja hyvä, niin enemmänkin?
Nyt jos kuitenkin myyt tekniikan erikseen ja akvaarion erikseen niin mahtaako se sitten olla melkein puolet vähemmän.. Ehkä siitä voisi jotain 100eurosta ylöspäin pyytää. 150?
Korjatkaa joku viisaampi. Mun matikkapääni on juuri lomalla :D
aquamarina
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1451
Liittynyt: 18:46, 28.07.2005
Paikkakunta: oulu/Kempele

Viesti Kirjoittaja aquamarina »

Tuo hinta riippuu tietenkin akvaarion iästä ja tekniikasta. Mutta onko teillä kotiväkeä joka voisi hoitaa allasta tuon ajan kun itse vielä mietit ? Ymmärrän kyllä että 15- vuotiaalla on paljon muutakain elämässä. Itse ajattelin jo tänään iskee vasaran tuohon altaaseen kun revin silikooneja, hermot menee sen homman kanssa, mutta kalaset on niin rakkaita, eikä ole enään kuin kaksi kulmaa ja pohjan silikonit laittamatta.
murmeliotus
Member
Member
Viestit: 360
Liittynyt: 09:46, 06.01.2004
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja murmeliotus »

Jatkelen tähän samaan [;)] Täällä akvaariot on alkanut aiheuttaa stressiä.. Kun muutto joskus vajaan vuoden päästä tulossa ja yrittää väkisin ajatella että pitäis hankkia pienempiä... Mutta alle 200 litrainen kuullostaa jo turmiolliselta 8O Nyt kuitenkin ehkä hankin 320 litaisen, jos saisi tuon poikaystävän suostuteltua että saisin ottaa 2 akvaariota tulevaan kotiin... [;)] Tiedän kyllä että 300 litrainen kuullostaa jonkun mielestä pieneltä, mutta se muuttuu kohtuullisen isoksi kun sen kuvittelee kaksioon :P
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”