Lukihärö
Valvoja: Moderaattorit
-
- Advanced Member
Keskisuomalaisessa Siiri Nordinin haastattelu. Alaotsikkona:
Siiri Nordin säätää itse kuvaajan kanssa. Ei diivaillakseen tai päteäkseen, vaan siksi, että se nopeuttaa toimia.
En nyt kehtaa sanoa mitä miehen ja naisen välistä toimintaa "säätäminen" ainakin paikallisessa nuorisoslangissa tarkoittaa... Pääsi vaimon kanssa kunnon naurut aamukahveja juodessa.
Siiri Nordin säätää itse kuvaajan kanssa. Ei diivaillakseen tai päteäkseen, vaan siksi, että se nopeuttaa toimia.
En nyt kehtaa sanoa mitä miehen ja naisen välistä toimintaa "säätäminen" ainakin paikallisessa nuorisoslangissa tarkoittaa... Pääsi vaimon kanssa kunnon naurut aamukahveja juodessa.
Minä juon nyt kahvia!
Tässä muutamia vuosia sitten kaupassa töissä ollessani tein mainoslappusen hedelmä/vihannestiskiin. Persilja oli tarjouksessa ja siihen sitten väsäämään isohkoa mainosta.
Seuraavan kerran kun siitä ohi kävelin luin ja oikeen tavasin että mitä ihmettä olin siihen kirjoittanut. Perslilja
joka juontaa siitä että aina persiljaa on sanottu pyllyheinäksi eli persliljaksi. No kuitenkaan kukaan ei tullu mulle sanomaan mitään että oliko sitä kuitenkaan huomattu.
Seuraavan kerran kun siitä ohi kävelin luin ja oikeen tavasin että mitä ihmettä olin siihen kirjoittanut. Perslilja

Olin laittamassa pakasteherneitä akvaarioon kun tyttäreni 3 vee kysyi että onko ne herneitä? Sanoin että onhan ne. Tyttäreni tokas siihen että tuliko ne sun nenästä?
-
- Advanced Member
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: TAY
- Sukupuoli: Nainen
Miten voikin lukea ihan miten sattuu. Jättikasveja akvaarioon, kun aihe on oikeasti järvikasveja akvaarioon, Ja minä aloin innoissani lukemaan isoista kasveista
.

460l. Seurana tiibetinspanieli Kaaos. Myydään: Ulkosuodatin
-
- Member
- Akvaarioseurat: TAS
tein päättötyön aiheesta akvaariokalojen sairaudet, jostain kumman syystä sormet kirjoittivat aina kalat= kaljat, tai kalojen muotoutui että kaljojen....kaveri samalla luokalla teki päättötyön akvaarion perustamisesta ja sillä oli ihan sama ongelma. onneksi melkein kaikki virheet tuli korjattua ennen kuin työn lopullinen versio painettiin...
koulussa kun kysytään opettajalta että voidaanko mennä happihyppelylle tulee liian usein vahingossa sanottua että heppihyppelylle. 

-
- Advanced Member
Opetin entisen koiran käveleen ns. kottikärryä, eli tartuin sen takatassuihin, kävelin eteenpäin takapäätä matalalla kannatellen ja se käveli etutassuillaan. Luulin olevani kai hauska tai jotain. Ei toi koirakaan tuntunu pahaa tykkäävän.
Sitten näytin naapurin tutulle ja ystävälliselle mummolle tuolla pihalla miten temppu toimii. Mummolta revähtikin naama auki, ja itse ihmettelemään että mikä nyt meni pieleen. Siinä vaan selittelin että tää on tämmönen kottikärrytemppu... Mummo että ai hän vähän ihmetteli että mitä oikein meinaan...
Kieltämättä toi saattoi näyttää just siltä että joku kyykistyy ja käy koiran takapäähän kii. Pikkuksenko nolotti!
Sitten näytin naapurin tutulle ja ystävälliselle mummolle tuolla pihalla miten temppu toimii. Mummolta revähtikin naama auki, ja itse ihmettelemään että mikä nyt meni pieleen. Siinä vaan selittelin että tää on tämmönen kottikärrytemppu... Mummo että ai hän vähän ihmetteli että mitä oikein meinaan...
Kieltämättä toi saattoi näyttää just siltä että joku kyykistyy ja käy koiran takapäähän kii. Pikkuksenko nolotti!
Minä juon nyt kahvia!
-
- Junior Member
Tuossa etusivulla on tuo Tas:n huutokaupan ilmoitus. Tuli pieni lukihärö:
Huutokaupassa saa tarjota myytäväksi mitä tahansa akvaarioharrastukseen liittyvää kuten kurkia...
Et vaikka sit semmosia...
Huutokaupassa saa tarjota myytäväksi mitä tahansa akvaarioharrastukseen liittyvää kuten kurkia...
Et vaikka sit semmosia...

Maapallo tuottaa kylliksi tyydyttääkseen jokaisen tarpeet, mutta ei kylliksi tyydyttääkseen jokaisen ahneuden. -Mahatma Gandhi-
Noyhh
Tulee mieleeni tapaus kun yläasteella kirjoitin yksin esitelmän ja se piti olla parityö.. Mutta kaveri sitten tuli Mukaan ja luki sitä kylmiltään:
hänen piti lukea: Manowarin virstaspylväs, siihen hän sitten lotkautti Menovaarin virtsapylväs.... Jeesus että hävetti edes seisoa kaverin vierellä...
hänen piti lukea: Manowarin virstaspylväs, siihen hän sitten lotkautti Menovaarin virtsapylväs.... Jeesus että hävetti edes seisoa kaverin vierellä...
janne anttila
Onneksi teen töitä kotona
, sen verran hyviä juttuja nämä ovat ettei näitä julkisilla paikoilla parane lukea.
Meidän paikallislehdessä oli tässä taannoin juttu "Kivisuontiellä vuonna 1986 syntynyt mies...." hetkinen, miksen minä ole kuullutkaan että tuossa tiellä on joku syntynyt ja vielä noin vähän aikaa sitten ?
Eipä olekkaan, vaan kun paikallislehdessä on töissä joku jolla on vielä pahempi lauserakenne-sekoilu-taipumus kuin minulla niin noin hän sitten oli tuumannut aloittaa kertomuksen siitä kuinka vuonna 1986 syntynyt mies jäi rattijuopumusepäiltynä kiinni Kivisuontiellä.
Luin itse äsken tulitikkuaskista "raapaistava sisäisesti". No ei onneksi, siinä kehotettiin "raapaise itsestäsi poispäin".
Poikani oli ihan varma muutama vuosi sitten että meillä käytetään vääriä sanoja. Ihmetteli kovasti miksi sanon aina mikroaaltouuni vaikka se on oikeasti mikroautouuni. Piti oikein kirjain kirjaimelta näyttää mainoksesta että aalto se on eikä auto. Ja olla nauramatta samalla.

Meidän paikallislehdessä oli tässä taannoin juttu "Kivisuontiellä vuonna 1986 syntynyt mies...." hetkinen, miksen minä ole kuullutkaan että tuossa tiellä on joku syntynyt ja vielä noin vähän aikaa sitten ?
Eipä olekkaan, vaan kun paikallislehdessä on töissä joku jolla on vielä pahempi lauserakenne-sekoilu-taipumus kuin minulla niin noin hän sitten oli tuumannut aloittaa kertomuksen siitä kuinka vuonna 1986 syntynyt mies jäi rattijuopumusepäiltynä kiinni Kivisuontiellä.
Luin itse äsken tulitikkuaskista "raapaistava sisäisesti". No ei onneksi, siinä kehotettiin "raapaise itsestäsi poispäin".
Poikani oli ihan varma muutama vuosi sitten että meillä käytetään vääriä sanoja. Ihmetteli kovasti miksi sanon aina mikroaaltouuni vaikka se on oikeasti mikroautouuni. Piti oikein kirjain kirjaimelta näyttää mainoksesta että aalto se on eikä auto. Ja olla nauramatta samalla.
Ai niin joo, paras oma sanasekoonnukseni sattui kun kerroin omien koiriemme rokotustarpeesta rokottamaan tulevalle eläinlääkärille puhelimessa : ..kappaletta paniikki- ja pervorokotetta.
Piti tietty ilmoittaa penikka- ja parvorokotteista.
Sittemmin olemmekin siirtyneet puhumaan ihan vain pervoista ja paniikeista kun se kerran aina niin vääntyy.
Luennolla kerran väitin että kyllä tavalliselle kotikoiralle riittää ruokinta kolmesti vuodessa. Piti tietty sanomani että sisäloishäätö kolmesti vuodessa on riittävä![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)

Sittemmin olemmekin siirtyneet puhumaan ihan vain pervoista ja paniikeista kun se kerran aina niin vääntyy.
Luennolla kerran väitin että kyllä tavalliselle kotikoiralle riittää ruokinta kolmesti vuodessa. Piti tietty sanomani että sisäloishäätö kolmesti vuodessa on riittävä
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Näppishärö
Täällähän tämä. Loin juuri pari uutta ahven lajia. Kääpiökelta-ahven ja kääpiötöyhtöahven...
I'm #1 so why try harder?
-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: LAS
- Viesti:
Koulun infomonitorilta sivusilmällä luettuja:
Kansainvälistymisinfo tänään klo 14. Rehtori homeessa. -> Rehtorin huoneessa.
Re-sit exams in China -> in Winha (=koulun intra)
Rehtorissa kasvaa hometta ja uusintakokeet pidetään vaatimattomasti Kiinassa. Jep jep
...
Kansainvälistymisinfo tänään klo 14. Rehtori homeessa. -> Rehtorin huoneessa.
Re-sit exams in China -> in Winha (=koulun intra)
Rehtorissa kasvaa hometta ja uusintakokeet pidetään vaatimattomasti Kiinassa. Jep jep

1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet