Keskikerrokse(e)n väkeä?
Valvoja: Moderaattorit
Keskikerrokse(e)n väkeä?
Painiskelen tässä kalasto-ongelman kanssa eli hiekkapohjaisessa 180 l akvassa on kalastona tällä hetkellä 8 kuparimonnista, 7 pistemonnista, partis, 8 sitruunatetraa ja 25 sinineontetraa. On paljon kasveja sekä juurakoita & pari kookosluolaa.
Haluaisin keskikerrokseen jotain vähän isompaa kalaa sekaan ja olen täältä yrittänyt löytää tietoa eri vaihtoehdoista. Olen avoin eri ehdotuksille, kunhan monniseni saavat elellä rauhassa. Töyhtökääpiöahven vaikutti mielenkiintoiselta, mutta tuleeko tunkua ja menoa pohjaan liikaa... taitaa tulla. Vai?
Entäs rihmakaloista joku, pienemmät äkäisiä vai olenko ymmärtänyt väärin? Entäs yksinäinen helmirihmakala?
Olisi kiva kuulla mielipiteitänne ja ehdotuksianne. Kiitos etukäteen.
Haluaisin keskikerrokseen jotain vähän isompaa kalaa sekaan ja olen täältä yrittänyt löytää tietoa eri vaihtoehdoista. Olen avoin eri ehdotuksille, kunhan monniseni saavat elellä rauhassa. Töyhtökääpiöahven vaikutti mielenkiintoiselta, mutta tuleeko tunkua ja menoa pohjaan liikaa... taitaa tulla. Vai?
Entäs rihmakaloista joku, pienemmät äkäisiä vai olenko ymmärtänyt väärin? Entäs yksinäinen helmirihmakala?
Olisi kiva kuulla mielipiteitänne ja ehdotuksianne. Kiitos etukäteen.
Miten olisi juovarihmakala tai huulirihmakala ( Rääkyn upeita sivuja lainaten )?
Kuvia huulirihmakalasta
ja juovarihmakalasta
Kuvia huulirihmakalasta
ja juovarihmakalasta
Onnelliset ihmiset ovat odottaneet elämältä vähemmän. -Brana Crncevic-
Minkä kokoisia ja ikäisiä ne sinun tiikeribarbit?Tjuho kirjoitti:Oletko harkinnut barbeja? Meillä 225 litraisessa keskikerroksen vauhdista pitää huolta innokas parvi tiikeribarbeja, tulevat hyvin toimeen neontetrojen ja muiden kalojemme kanssa. Yksilöllisempää menoa tarjoavat tietty pariskunta sopivia pieniä tai keskikokoisia kirjoahvenia.
Minulla kun oli tiikeribarbeja neontetrojen kanssa niin pistivät suupaloiksi niitä neontetroja olivat toki isompia kuin neontetrat.
![Evil or Very Mad [}:)]](./images/smilies/icon_evil.gif)
Kiitos kaikille tähän mennessä vastanneille!
Olin itsekin jotenkin ajatellut tikrut sopimattomiksi meille lähinnä juuri akvan koon vuoksi ja lukemani perusteella, että voivat olla äksyjä. Toiveena olisi kuitenkin ettei kukaan lahtaisi ketään, sillä meille kasvin mukana tullut mehiläismonnikin joutui lähtemään syötyään yhdeltä pikku kupariseltani silmät.
Tuo huulirihmakala vaikutti aika kivalta, laitan todellakin harkintaan, kiitos!
Vielä kaipaisin kokemuksia töyhtökääpiöiden ja monnisten yhteiselosta. Eikä ne monniseni olekaan pistemonnisia (vaikka sillä nimellä myytiin), vaan ilmiselviä kirjomonnisia.
Olin itsekin jotenkin ajatellut tikrut sopimattomiksi meille lähinnä juuri akvan koon vuoksi ja lukemani perusteella, että voivat olla äksyjä. Toiveena olisi kuitenkin ettei kukaan lahtaisi ketään, sillä meille kasvin mukana tullut mehiläismonnikin joutui lähtemään syötyään yhdeltä pikku kupariseltani silmät.

Tuo huulirihmakala vaikutti aika kivalta, laitan todellakin harkintaan, kiitos!
Vielä kaipaisin kokemuksia töyhtökääpiöiden ja monnisten yhteiselosta. Eikä ne monniseni olekaan pistemonnisia (vaikka sillä nimellä myytiin), vaan ilmiselviä kirjomonnisia.

Minulla vain noista yksistä töyhtökäppänöistä kokemusta, mutta nytkin kutua vartioidessaan on äärettömän kiltti helmimonnisille. Monnisten ruokatabletin pala oli tipahtanut luolan suulle, kävi kyllä tökkimässä monnisia suullaan, mutta ilmeisesti ei mitenkään kovin lujaa, koska mitään vaikutusta sillä ei ollut. Voi olla, että on sopuisammasta päästä tuo yksilö.
Kierteiset kyllä lentää kaaressa luolasta pitkin pohjahietikkoa.
Kierteiset kyllä lentää kaaressa luolasta pitkin pohjahietikkoa.
Onnelliset ihmiset ovat odottaneet elämältä vähemmän. -Brana Crncevic-