Sokeako albiinomonni?
Valvoja: Moderaattorit
Sokeako albiinomonni?
Kysyisin teiltä kommentteja albiinomonnin käyttäytymisestä.
Ostin albiinopariskunnan noin parikuukautta sitten. Toinen monneista ui pahki kaikkeen mikä kohdalle sattuu. (toisiin kaloihin, kiviin, pohjaan ja lasiin) Eikä siinä vielä kaikki, ui välillä selkää...?
Monni on virkeä, terveen oloinen ja näköinen, vesiarvotkin tankissa on kohillaan. Vai onko kala sittenkin sairas??
Ostin albiinopariskunnan noin parikuukautta sitten. Toinen monneista ui pahki kaikkeen mikä kohdalle sattuu. (toisiin kaloihin, kiviin, pohjaan ja lasiin) Eikä siinä vielä kaikki, ui välillä selkää...?
Monni on virkeä, terveen oloinen ja näköinen, vesiarvotkin tankissa on kohillaan. Vai onko kala sittenkin sairas??
Tuosta törmäilystä en osaa sanoa, mutta tuttavani albiinomonninaaras köllöttelee/ui selällään kutuaikana..
-H-
-H-
Kotisivut
"Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin Ellun kanat"
"Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin Ellun kanat"
-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: LAS
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Albimnomonni on tässä tapauksessa monninen vai esim. partamonni? Partamonni voi joskus "nukahtaessaan" tipahtaa vaikka hietikolle nurin, kutuhässäkän uuvuttaman monniset taas voivat käkähdyksissään kellottaa pohjalla väärinkin päin.
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
albiinomonninen
Joo siis monnisesta on kyse. Täytyypä tarkkailla monnisten touhuja, jospa kyse tosiaanki olis kutuhommista!
Mulla on parvi albiiniomonnisia ja tuntuu ettei ne ainakaan täydellisesti näe, saattaa kans törmäillä eikä "osaa varoa" jos imuroin pohjaa. Eli vasta kun hipaisee niin säntää karkuun mutta jos en itse varoisi niin saattaisi letku imaista.. Yleensäkin jos eläin on albiino, niin voi olla jotain heikkoutta aisteissa (kuulo, näkö). Näin olen kuullut..
Mulla tekee albiinot kuparimonniset ihan samaa, välillä on niin tohotus päällä et törmäillään porukalla joka paikkaan.maaret.l kirjoitti:Mulla on parvi albiiniomonnisia ja tuntuu ettei ne ainakaan täydellisesti näe, saattaa kans törmäillä eikä "osaa varoa" jos imuroin pohjaa. Eli vasta kun hipaisee niin säntää karkuun mutta jos en itse varoisi niin saattaisi letku imaista.. Yleensäkin jos eläin on albiino, niin voi olla jotain heikkoutta aisteissa (kuulo, näkö). Näin olen kuullut..
Ja ainakin sen olen kuullut että valkoiset(albiinot siis) kissat ovat aina kuuroja. Miksei siis albiinoilla kaloilla vois olla myös jotain pikkuvikaa.
Aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta!
http://kuvablogi.com/blog/5069/
http://kuvablogi.com/blog/5069/
-
- Advanced Member
- Viesti:
Albiinokissoilla ei esiinny lainkaan kuuroutta. Sensijaan liian valkoisilla valkokirjavilla kissoilla ja koirilla esiintyy. Albiinous on kissoilla hyvin harvinaista ja sitä on vain parilla siamilaisensukuisella rodulla. Useimmat valkeat kissat eivät ole albiinoita.
Albinismia on hyvin useita eri muotoja punasilmäisestä, kokovalkeasta "täysalbiinosta" erilaisiin vain lievästi vaalentuneisiin. Valkokirjavat eivät ole albiinoita. Moniin albinismin muotoihin liittyy silmien häiriöitä lievistä vakaviin (lievä valonarkuus - umpisokeus) ja joskus niihin voi liittyä myös alentunutta elinkelpoisuutta, mutta kuurous ei taida olla minkään albiinon ongelma.
Albinismia on hyvin useita eri muotoja punasilmäisestä, kokovalkeasta "täysalbiinosta" erilaisiin vain lievästi vaalentuneisiin. Valkokirjavat eivät ole albiinoita. Moniin albinismin muotoihin liittyy silmien häiriöitä lievistä vakaviin (lievä valonarkuus - umpisokeus) ja joskus niihin voi liittyä myös alentunutta elinkelpoisuutta, mutta kuurous ei taida olla minkään albiinon ongelma.