Mahtuisiko 2 piikkisilmää?
Valvoja: Moderaattorit
Mahtuisiko 2 piikkisilmää?
Mulla on 180-litranen akva ja pohjalla on jo 2 partista. Toinen kyllä vain majailee luolassa ja näyttäytyy vain ruoka- aikaan. Mietin että käviskö pari piikkisilmää tuonne sekaan. Altaassa ph7, gh7 lämpö 25.
180 litraa on ihan jees
Piikkisilmiä
Mahtuu, mutta niitä kannattaa ottaa useampi, 10? Näkyvät paremmin, jos vain pari ovat jemmassa suurimman osan ajasta.
Tyhmä saa olla muttei köyhä!
-
- Member
Tuo on ihan totta ittellä ensimmäinen kokemus piikkisilmistä oli noin ymmenen vuottasitten kun raskin ostaa vain yhden. Sitten ihmettelin, että olikohan kaveri kuollu kun ei koskaan näkyny. Sitten joku ystävällinen kertoi että on parvikala, joten hankin kaveriksi vielä 6 kpl ja sittenpä niitä näkyi aina välillä vilistämässä.
Tämä harrastus vain rönsyää ja rönsyää...
Mulla on 3 piikkaria ja ovat aina melkein näkyvillä, ennen oli vain 1 raidallinen ja se piileskeli aina ostin sille kaksi tummaa kaveriksi niin jopas tuli elämää. Kaikki liikkuu ryhmässä, onko muuten tietoa miten piikkarit parittelevat kun mun kolmesta kaksi olivat toisiinsa kietoutuneina monta tuntia, kyllä se mun mielestä parittelulta näytti. 

-
- Junior Member
- Akvaarioseurat: tay
- Sukupuoli: Nainen
Meillä piikkisilmäpari oli päällekkäin suodattimen imukupin päällä koko illan tässä juuri. Ei vielä ole pieniä silti näkynyt. Nämä kolmestaankin kyllä harrastavat varsin paljon liikuntaa. Tosin se yksi tuntuu vähän enemmän oleilevan erillään,pitänee hankkia tasaparit;) Entiset tummat olivat rauhaisampia.
Pikkuhiljaa syvempiin vesiin...
-
- Advanced Member
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Eipä muusta taida kuin että naaraat ovat pulleampia ja koiraat taas hoikempia.peltsi92 kirjoitti:Mistä muuten erottaa sukupuolet??
Pehmokalojen kotisivu: https://sites.google.com/site/pehmokala/
Kerrostalo
Mulla on 325 litrasessa n 30-50 piikkisilmää
, kun kutivat taannoin, niin en tiedä lukua tarkalleen. Nyt laitoin niiden altaaseen konnanputkipöheikön ja piikkisilmät muuttivat asumaan pöheikköön, kerrostaloilmiö 

Tyhmä saa olla muttei köyhä!