Meillä uudet kalat vielä ainakin ihan kunnossa. Paitsi yksi nuolimonni, jolta puuttuu vasen silmä.. Huomasin tuossa että ihan ku olis reikä sillä päässä ja kun se sitten oli etulasissa ja myöhemmin lehden päällä näin sen paremmin ja totesin, että se reikä on siinä, missä pitäisi olla silmä! En tiedä oliko tuollainen kun tuli (en usko), vai onko loukannut itsensä tuolla altaassa? Menoa ei tunnu haittaavan.
Töyhtikseni ilmeisesti kutevat ja monniset on koko ajan touhuamassa jotain. Ihmeekseni menevät kyllä ympäri allasta, pintakasvien juuristakin etsivät syötävää, eivätkä ole pelkkiä pohjaeläimiä

Ja hiekka vaan pöllyää kiduksista, ihan ku pikku imureita..Kirsikkasukaravutkin ovat saaneet olla rauhassa, yhdellä on munat pyrstön alla
Suodattimet sammutan siksi aikaa kun vaihdan vettä. Tosin tuo ulkosuodatin vois kyllä ollakin päällä.. Mä oon vaan käsittänyt, että kaikki sähkövehkeet (suodatin lämmitin) pitää olla hoidon ajan pois päältä?
Serafialle vielä tsempitykset, kyllä se siitä sutviutuu! Otat vaan rauhallisesti ja hoidat vedenvaihdot säännöllisesti, kyllä se siitä asettuu.. (mulla meni tuon vanhan akvan kanssa parisen viikkoa että asettui, kun tein siihen isomman sisustusmuutoksen. Pöyhin mm. hiekkaa, jolloin sieltä pölähti pohjalannoitteita veteen ja sellainen vaalea samennus iski)
Ja vielä vinkki kalojen kiinniottoon: tee se vedenvaihdon yhteydessä, kun vettä on altaassa vähemmän. Käytä 2 haavia tai peloitttele vaikka lapolla, puuhaarukalla akvaariopuhdistusharjalla tms. kalat odottavaan haaviin..