Pigeonit kakkosluokan kiekkojako?
Valvoja: Moderaattorit
Pigeonit kakkosluokan kiekkojako?
Onkos nyt niin että pigeonit olisivat jotenkin huonompia kaloja kuin muut värimuodot palstalaisten mielestä,tai ainakin joidenkin?
On tullut sellainen vaikutelma. Entäs onko totta että, saattavat ainakin jäädä pienemmiksi kuin muut?Minulla niitäkin polskuttelee ja omiini olen tyytyväinen,sehän tässä tietysti tärkeintä on. 
-
patu
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: FOMA #6
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Re: Pigeonit kakkosluokan kiekkojako?
Eihän ne sen huonompia ole kuin muutkaan, ehkä niitä vain on Suomessa viljelty jo niin paljon että värimuoto ei enää kiinnosta niin monia.urmutti kirjoitti:Onkos nyt niin että pigeonit olisivat jotenkin huonompia kaloja kuin muut värimuodot palstalaisten mielestä,tai ainakin joidenkin?On tullut sellainen vaikutelma. Entäs onko totta että, saattavat ainakin jäädä pienemmiksi kuin muut?Minulla niitäkin polskuttelee ja omiini olen tyytyväinen,sehän tässä tietysti tärkeintä on.
Sen pienemmiksi kuin muutkaan kiekot nuo ei jää, jotku kasvaa isoiksi ja toiset jää pieniksi, näinhän se meillä ihmisilläkin menee.
-
patu
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: FOMA #6
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Samoiten, Tihe:ltä tarttui yhdeltä Kuopion reissulta tuommoiset jätti Pigeon Bloodit, taitaa olla samat jotka oli Timpan laittamassa kuvassakin, kuitenkin siitä kuvasta jossa on se Vaalea iso kiekko.petlau kirjoitti:Itse en allekirjoita ainakaan tuota, että jäisivät pienemmiksi. Olen nähnyt muutamia todella hienoja yksilöitä, eräällä mm. tälläkin foorumilla "vaikuttavalla" harrastajalla (90-luvun lopulla).
-Pete
Makuja on niin monia joku tykkää villeistä kiekoista joku väri muunoksista.
Itse tykkään molemmista, nyt kun saan tuon uuden altaan toimimaan niin varmaan hommaan villejä kiekkoja toiseen altaaseen ja nuo nykyiset saavat olla toisessa.
Eikös se vanha sanonta mennyt että toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä ja ne molemat kyllä tulee ...........

Itse tykkään molemmista, nyt kun saan tuon uuden altaan toimimaan niin varmaan hommaan villejä kiekkoja toiseen altaaseen ja nuo nykyiset saavat olla toisessa.
Eikös se vanha sanonta mennyt että toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä ja ne molemat kyllä tulee ...........
Pidgeon Blood oli käänteetekevä löytö kiekkokalakasvatuksessa. Thaimaassa pienelle kasvattajalle syntyi yksi poikue kaloja, joiden pystyraitojen musta pigmentti oli levittäytynyt "pippuriksi" ympäri kehoa. Lopulta kalat päätyivät suurkasvattaja Kitti Panaittille. Ensimmäiset poikueet maksoivat taatuisti valtavia summia. Kasvattajat alkoivat risteyttää kyyhkynveri-kalaa muiden muotojen kanssa, silla se näytti antavan oivan pohjan erilaisille värimuunnoksille. Hirveän suurella osalla eri värimuodoista on tuo poikue esi-isinään.
Se mitä kukakin kutsuu Pidgeon Bloodiksi onkin sitten eri juttu. Aikaisemminkin on todettu, että näissä risteymäpoikueissa sisaruksetkin saattavat päätyä myyntiin eri nimillä jos niiden ulkonäkö on kovin erilainen.
Kuopiolaiset seitsenväri-kiekot vai mitä ne olikaan, olivat jotain puluristeymiä. Näin ne ensimmäisen kerran Jyväskylän Reporangassa, ja täytyy sanoa, että siinä oli yksi syy aloittaa harrastus. Olivat sopivan värikkäitä sen aikaiseen makuun. Nyt viehättää enemmän luonnonmuodot, mutta kyllä niisäkin väritys on tärkeää.
Jouni
Se mitä kukakin kutsuu Pidgeon Bloodiksi onkin sitten eri juttu. Aikaisemminkin on todettu, että näissä risteymäpoikueissa sisaruksetkin saattavat päätyä myyntiin eri nimillä jos niiden ulkonäkö on kovin erilainen.
Kuopiolaiset seitsenväri-kiekot vai mitä ne olikaan, olivat jotain puluristeymiä. Näin ne ensimmäisen kerran Jyväskylän Reporangassa, ja täytyy sanoa, että siinä oli yksi syy aloittaa harrastus. Olivat sopivan värikkäitä sen aikaiseen makuun. Nyt viehättää enemmän luonnonmuodot, mutta kyllä niisäkin väritys on tärkeää.
Jouni
Kiva kuulla että piggyjä vielä arvostetaan.
Tuo väritys kyllä tosiaan on mietityttänyt,kun omissanikin on järkkyjä eroja. On näitä"pippuri"kylkiä raidoilla ja ilman,ja osalla on turkoosi kuviointi lähes koko vartalolla.Pohjaväri vaihtelee syvän oranssista melkein punaiseen,yhden ollessa lähes valkoinen turkoosein kuvioin. Kaikki myytiin kyyhkyinä.