Pettymys iski, lohdutusta kaivataan

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Calla
Junior Member
Junior Member

Pettymys iski, lohdutusta kaivataan

Viesti Kirjoittaja Calla »

Tyhmästä päästä kärsii koko eukko... Että ottaa aivoon...

Eli ostin tuossa elokuulla 225l litrasen altaan tarvikkeineen. En jaksanut perehtyä yksityiskohtiin valintoja tehdessä, joten luotin myyjään. Oli puhe, et ulkosuodattimeks tulis Eheimin 2026. Kamoja käyttöön kytkiessäni totesin, et suodatin taitaakin olla mallia 2224. Aattelin vaan, et isompi numero, tehokkaampi suodatin....jos nyt ylipäätänsä mitään edes ajattelin. Nyt kuitenkin aloin haeskella tietoa tuon suodattimen putsaamisesta ja totesin, et ostamani suodatin onkin virtaustehoiltaan heikompi ja putsausvälitkin lyhyemmät.

Mulla ei oo enää omia muistiinpanoja tallessa (sain tarjouksen puhelimitse). Ja kuitti yms paperit on kotona (en pääse niitä nyt tarkistamaan), todennäköisesti kuitilla kuitenkin tuo 2224 malli, joten reklamaation mahdollisuutta ei enää ole. Hitto, kun kaikkeen pitäs aina ite perehtyä.....

Akvaarioharrastus on lähtenyt muuten tosihyvin käyntiin ja jokaviikkoiset putsaus ja vedenvaihtorutiinitkin ovat mukavia!!! Kalat voivat hyvin, kasvit kasvavat ja rehevöityvät. Että pitää tulla tällaisia takaiskuja....Voi, tyhmä, tyhmä, tyhmä....

Nyt ei kenenkään enää tarvitse lyödä lyötyä...oon kait tästä taasen jotain oppinut... Kaipaan vain lohdutuksen sanoja ja 2224 mallin KEHUJA!!!! [:I]
Mandinka
Member
Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Mandinka »

Tarkista nyt vielä onko se 2224 vai ei, maksoitko siitä isomman pöntön hinnan vai et ja mitä siinä kuitissa lukee.

Kyllähän tuo suodatin, jos se se on, riittää altaaseesi, joskin rimaa hipoen. Hanki sinne sisäsuodatin avuksi, niin ei ole hätää. Positiivisena ajatuksena: eipähän virtaa niin kovaa! :)
"Mä luin jostain..."
Calla
Junior Member
Junior Member

Mandinka kirjoitti:Tarkista nyt vielä onko se 2224 vai ei, maksoitko siitä isomman pöntön hinnan vai et ja mitä siinä kuitissa lukee.

Kyllähän tuo suodatin, jos se se on, riittää altaaseesi, joskin rimaa hipoen. Hanki sinne sisäsuodatin avuksi, niin ei ole hätää. Positiivisena ajatuksena: eipähän virtaa niin kovaa! :)
Tässä lähinnä hatuttaa oma tyhmyys... Mä oon sellanen sähläri, kun jostain uudesta innostun. Heti pitäs saada kaikki! Maltoin sentäs kalojen hankinnassa olla maltillinen, joten sillä saralla ei oo tullu pettymyksiä... Altaas on vanha Crystalin sisäsuodatin (vanhasta 100l altaasta). Joten suodatustehot pitäs olla riittävät ja kaikki periaatteessa kunnossa...mut silti hatuttaa.
Mandinka
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Mandinka »

No ällös huoli, malttamaton olen minäkin ja välillä sitä on ryssinyt huolella hätäpäisyyden vuoksi sekä altaiden kanssa, että noin muutenkin. Kyllä se ketutus siitä laantuu ajan kanssa, vaikka nyt tuntuisikin, että voisi poksahtaa halki tyhmyytensä vuoksi.
"Mä luin jostain..."
loistobarbi
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja loistobarbi »

Joo, samanlainen sähläri oon minäkin :mrgreen: . kun olin saanut uuden altan perustamiseen kaikki tavarat kasaan, hajotin sitten lauantai-iltana suodattimesta yhden osan, ja piti sitten odottaa maanantaihin ennen kuin sai altaan kypsymään. :roll:
Kyllä musta tuo suodatin riittää ihan hyvin nyt tuon sisäsuodatimen kanssa. :) Hyvä suodatinhan tuo 2224kin on.
Mullekkin kauppias alkoi kaikenlaista tavaraa monen sadan euron edestä kauppaamaan, mutta sain onneksi sanottua että pitääpi miettiä. :mrgreen:
Myynnissä kuusikulmainen 135l ja 300l
nallu80
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja nallu80 »

Noita sähläyksiä sattuu. Eihän tässä harrastuksessa olis mitään mieltä, jos kaikki menis koko ajan täydellisesti :mrgreen:
"Sä pärjäät, sä pärjäät aina"
Thomas29Hki
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Thomas29Hki »

Yksi vaihtoehto on että hankit altaaseesi paremman ja isomman suodattimen lisäksi tai pelkästään. Voit toki myydä tuon kaupassa tulleen suodattimen pois, kun on uusi suodatin tilalla. Virheistä oppii... niin jokainen niitä on tehnyt vaikka uusia vermeitä onkin ostanut. [;)]
Calla
Junior Member
Junior Member

Jipiii-jipiii-jippiiii! Kyllä voi heittää fiilarit kertaheitolla häränpyllyä ja nyt paistatellaan taas auringossa! 8-) Tää on just tätä -ei oo elo tasapaksua!!!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Kävin ruokiksella hakemassa kuitin -otti meinaan niin rankasti päähän! Kuitissa lukee: Eheim prof. 2026 massoineen..... Jeeeeee!!!! Et mä oon onnellinen. Soitin tietty heti liikkeeseen ja asia oli sillä selvä! Matkahuolto tuo mulle oikean suodattimen ja tästä vanhasta otan massat, putsaan ja kuivatan. Ottavan sen omaan käyttöön JA MÄ SAAN SEN 2026 SUODATTIMEN! Et voi taunookin joskus onnistaa! Mikä ilo, et ei ollukaan omasta sähläyksestä kyse...paitsi tietty se, et hokasin asian vasta nytten, enkä kasauksen yhteydessä. Loppu hyvin, kaikki hyvin.

Onneksi tuli tsekattua netistä noita huolto-ohjeita, en ois varmaan muuten tullut kuittiakaan enää kaivaneeksi esiin. Ja kiitos taas tämän palstan! Osu nimittäin tuo Eheimin -linkki täältä alkeet palstalta silmään!
Kiiki74
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja Kiiki74 »

Juu, kannattaa tosiaan aina varmistaa ne kuitit, jos alkaa mietityttää. Tulee vaan tupla harmitus, jos huomaa vasta liian myöhään (esim. toisissa jutuissa vaihto- ja palautusajan mentyä umpeen) juttuja. Aktiivisuus kannattaa! :mrgreen: Hyvä, että tulit tarkastaneeksi asian.
Tyhjänä ja myynnissä on 90 ja 412 litraiset jalustalliset kehysakvat.
Calla
Junior Member
Junior Member

Kiiki74 kirjoitti:Juu, kannattaa tosiaan aina varmistaa ne kuitit, jos alkaa mietityttää. Tulee vaan tupla harmitus, jos huomaa vasta liian myöhään
Bingo! Voin vaan kuvitella, millanen ois harmitus ollut jos olis asian huomannut "myöhässä"!
Mandinka kirjoitti:Kyllä se ketutus siitä laantuu ajan kanssa, vaikka nyt tuntuisikin, että voisi poksahtaa halki tyhmyytensä vuoksi.
Nyt kun maltan taas pysyä nahoissani, niin täytyy sanoa, et ihana toi sun kommentti!!! Kuvaa meinaan niin hyvin sitä tunnetta!!!! "Poksahtaa halki tyhmyytensä vuoksi" -tälle mulla on käyttöä! Näitä tilanteitahan mun elämässä piisaa [;)]
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”