![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)

Kysymykset: 1. Onko toi nyt se mantis tai mikä se naksauttelia nyt olikaan? Onko siitä muuta haittaa kun tuo ääni ja mitä se syö ravinnokseen?Pitäisköhän alkaa rakentelemaan rapumertaa vai kuinka

Valvoja: Moderaattorit
No voeh, eli toisin sanoen tosta veitikasta olisi hyvä päästä eroon. Eilen aloin jo pitämään tuosta kaverista kun naksautteli yöllä vain pari kertaa ja olin silloinkin vielä television ääressä. Mulle on piakkoin tulossa kaksi ocellarista, eli pitääkö minun olla nyt sydän syrjälläni ja pelätä, että milloin pistää ne poskeensa. Allas on periaatteessa sen verran pieni (pohja n.40X100), että uskoisin sen olevan mantikselle hyvä metsästystanner. Voiko se naksuttelija olla myös pistoolirapu tai jokin muu otus, voiko mulla olla tulossa mantisarmeija kun yöllä näkyy niitä pieniä äyriäisiä ja syökö jokin kala noita esim.pinsettikala.-Alix- kirjoitti:Mantiksessa on kyllä negatiivisia puolia enemmänkin kuin ulkonäön puolesta. Meillä se on popsinut kolme kalaa ja muutaman Lysmatan... Nyt asustelee ala-altaassa ja toivotaan että se tyytyy sielläolevan elävän kiven tarjontaan.
Mukavaa kuultavaaCano kirjoitti:Ei ne pienet katkat ole tod. näk. mantiksia. Niitä minulla menee sadoittain ja sellaisina pysyvätkin. Tasaisesti niiden kuoria näkyy vedessä ajelehtivankin. Mantista yleisempi naksuttelija on pistoolirapu. 100 x 40 ei ole kovin pieni pohja eli anna olla äläkä tee mitään olisi minun neuvo.
Itselläni ei naksuttelija tai "Lurkit" (myös isot) ole tehneet kaloille koskaan harmia, vaikka aikoinaan Benzolta pienimmät ocellarikset olivat n. 1cm mittaisia. Nykyään kalat n. 5cm ja minulla ocellariksia altaassa 4kpl.
Älä suotta poista paikallista jätehuoltoa! Sitä paitsi, niitä on pienempi altaassasi kymmeniä / satoja, jotka kasvavat pikkuhiljaa tuohon kokoon.jube kirjoitti:Tuon ison madon kyllä otan pois aivan varmuuden vuoksi, sekin on kyllä ihan kiva ilmestys kun illemmalla lähtee aina uudelle maailman valloitukselle, tai sitten en ota kun on sekin loppujen lopuksi ihan kelpo liero ja exoottisen näköinen ilmestys
.
Terveisiä beibeille!Cano kirjoitti: Itselläni ei naksuttelija tai "Lurkit" (myös isot) ole tehneet kaloille koskaan harmia, vaikka aikoinaan Benzolta pienimmät ocellarikset olivat n. 1cm mittaisia. Nykyään kalat n. 5cm ja minulla ocellariksia altaassa 4kpl.
Joo, eipä ole jalustaa ja sehän tässä harmittaakinLugonn[71] kirjoitti:Minulla xenia kasvaa korkealla omalla kivellä napsin ylimääräisiä pois kun ne pyrkivät kiven reunan yli. Tosin välillä ilmaantuu nuppineulan kokoisia alkuja sinne tänne, mutta kyllä ne olen aina saanut hävitettyä.
Jubelle käytätkö jalustaa kuvatessa? Voisi auttaaa paljon sekä onkohan sinulla jäänyt makrokuvaus päälle kameraan?