Mitä tehdä silloin, kun kasvit voivat huonosti vaikkakin saavat aina veden vaihdon yhteydessä ravinteita. Juureen laitettava tabletti tappoi kasvin lopullisesti.
Meillä kalat voivat mainiosti akvassa, mutta kasvit eivät

Valvoja: Moderaattorit
Voisit nyt kuitenkin kertoa mitkä ne vesiarvot ovat niin voisi kommentoida paremmin. Eli Ph,No2,No3,Fe, jos löytyy niin Co2.ansku75 kirjoitti:Tuo valo on yksi asia mitä olen alkanut miettimään, että saakohan ne tarpeeksi valoa. Kasvit on ostettu kk sitten ja pitäisivät olla helppoja ohjeiden mukaisesti.
Harmittaa vain, kun kaikki muut menee hyvin niin rahaa menee koko ajan uusien kasvien ostoon![]()
Tarviikin tarkistaa illalla nuo lamppujen tehot.
Sitten pohjamateriaalina meillä on hiekka, joka on ostettu Porin akvaariokeskuksesta ja he ovat itse sen tehneet. lämpötila on kasvien mukana tulleiden ohjeiden mukaan ok eli suositus 23-28 astetta ja meillä on 26 astetta. Vesiarvot ovat myös ok viime testauksen mukaan ja kasvien kannalta myös pitäisi olla ok ( eli olen verrannut arvoja kasvin mukana tulleisiin arvoihin )
Mielestäni nuo oikeat kasvit ovat kyllä kauniimmat, kunhan ne vain "eläisivät". Toivottavasti kyse on "vain" valaistuksesta. Täytyypi siis testata.
Valo on yksi tärkeimmistä tekijöistä. Sen määrä kannattaa laskea wattia per litra.ansku75 kirjoitti:Tuo valo on yksi asia mitä olen alkanut miettimään, että saakohan ne tarpeeksi valoa. Kasvit on ostettu kk sitten ja pitäisivät olla helppoja ohjeiden mukaisesti.
Harmittaa vain, kun kaikki muut menee hyvin niin rahaa menee koko ajan uusien kasvien ostoon![]()