Itselläni löytyy tuo sitruunan lähi sukulainen huulikirjoahven(amphilophus labiatus?) se on 15cm ja asustaa 650litraisessa muiden "pahis" ahventen kanssa (kultasauma kutupari , patterikirjoahven ja juuri tuo huulikirjoahven).
Valvoja: Moderaattorit
Juu, odottakee vaan rauhassa. Sitruunat kun ovat persoonia niin ne osaavat myös DiivaillaSubmariner kirjoitti:Ruoka ei ole vielä maistunuteikös se ollut Juhani sitä Tetran Cichlid ruokaa jota sulla söivät? ottavat ruoan kyllä suuhun mutta sylkästään pois pienen maistamisen jälkeen, noh antaa niiden kotiutua rauhassa josko se ruokakin sitten alkaa maistua.
Joo kyllä, Cichlid on niille maistunut hyvin. Se on just niin tyypillistä sitruunoille ja varmasti muillekin kirjoahvenille, et ruokaa ei noteerata ollenkaan tai se sylkäistään pois. Mut kyllä se siitä ajan kans!Submariner kirjoitti:Sitruunat ovat hyvissä voimissa uudessa kodissaan ja selvinneet muutosta Vaasasta Vantaalle hyvin, vaikka kaikki ei ihan mennyt niinkuin luultiin..."kiitos" Matkahuollon![]()
Koiras on tehnyt itsellen hyvin viihtyisän "asunnon" osittain kiven ja juurakon alle![]()
Ruoka ei ole vielä maistunuteikös se ollut Juhani sitä Tetran Cichlid ruokaa jota sulla söivät? ottavat ruoan kyllä suuhun mutta sylkästään pois pienen maistamisen jälkeen, noh antaa niiden kotiutua rauhassa josko se ruokakin sitten alkaa maistua.
Vau! Minkä värisiä ovat? Pitäisiköhän livahta ajoissa töistä ja mennä kurkkaamaan niitä... Onnittelut! Kivaa, kun olen pitkän yksinäniharrastamisen jälkjeen saanut näin kauhean paljon kanssahullujaSantte kirjoitti:Jess! Varasin leppävaariosta 2 sitruunakirjoa... toinen uros 25cm-30cm ja naaras n.20cm viihtyvät kuulemma hyvin keskenään uros kosiskelee naarasta koko ajan.
Alix on saanut aikaseks kunnon sitruunabuumin!-Alix- kirjoitti:Vau! Minkä värisiä ovat? Pitäisiköhän livahta ajoissa töistä ja mennä kurkkaamaan niitä... Onnittelut! Kivaa, kun olen pitkän yksinäniharrastamisen jälkjeen saanut näin kauhean paljon kanssahullujaSantte kirjoitti:Jess! Varasin leppävaariosta 2 sitruunakirjoa... toinen uros 25cm-30cm ja naaras n.20cm viihtyvät kuulemma hyvin keskenään uros kosiskelee naarasta koko ajan.![]()
Just löysin kuvia Leosta vuodelta 2002 eli on se ehtinyt jo olla mulla tovin. Ja toivottavasti vielä piiiiiitkän tovin lisää!
Tuossa vaiheessa voi tosin olla jo myöhäistä-Alix- kirjoitti:Kyllä sen huomaat kun alkaa kansilasit ryskyämään ja hiekka pöllyämään![]()
Joo muistan, että mulla kävi huulikirjoahvenella aikoinaan samoin, että aluks siitä tuli keltainen ja välillä alkoi tulla tummaa uudestaan, mut loppupeleissä siitä tuli kyllä täysin keltainen.. tuntui niinkuin se ei ois osannu päättää minkäväriseks jää!Submariner kirjoitti:Just, minullakin on alkanut koiras poikaselle tulemaan mustia alueita eviin? saas nähdä minkä värinen tuosta vielä lopulta tulee, olisi kyllä kieltämättä aika "sporttisen" näköinen jos evät olisi aivan mustat ja muuten keltainen![]()