Tragikoomiset kuvatekstit

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

millia
Katalysaattori
Katalysaattori
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Tragikoomiset kuvatekstit

Viesti Kirjoittaja millia »

Tänään putkahti uusi Akvaariomaailma-lehti postiluukusta.

Pikaisesti selasin sen ja luin kuvatekstejä. En tiedä, pitäisi lukea ne jututkin vielä, mutta näin irrallaan ne ovat aika hupaisia. Suosittelen lukaisemaan. [;)]

Sivulla 11.
Kuva: tavallisen akvaariokaupan tavallisesta myyntiakvaarioräkistä. Räkin alla harmaita muovilaatikoita joissa on soraa ja sälää.
Kuvateksti: Akvaario on kodin näyttävä sisustuselementti

Sivula 25.
Kuva: miekkapyrstöjä ja mustaneontetroja vähän reilummin, heijastus lasissa, epämääräinen kannon kappale ja pari jotain keihäslehteä muovipotissa aseteltuna HYVIN vapaasti (lue: heitetty) akvaarioon
Kuvateksti: Altaan sisustamisessa voi käyttää myös omaa mielikuvitusta

Sivulla 28.
Kuva: nätti lehtikala ja kaksi kardinaalitetra lipuvat harvinaisen leväisessä ja pskaisessa akvaariossa jossa ainoa vihreä tulee taustakuvasta
Kuvateksti: Tasapainoinen akvaario on kaikkien etu, ja ainoa oikea ympäristökaloille (huom, yhteenkirjoitettuna ympäristökaloille)

Sivulla 29.
1 kuva: platyja kasvittomassa altaassa, 2 kuva: neontetroja tavallisessa myyntiakvaariossa (lue; pottikasveja viskottu taka-alalle)
Kuvateksti: Kun valitsee kaloja, on myös otettava huomioon altaan kasvit

Sivulla 34.
Kuva: en tiedä onko se kasvien myyntiallas tai sitten jonkinlainen karanteeniallas. No, kuitenkin siellä on kasveja ruukuissa, ei pohjamateriaalia, muutama millis roikkuu pinnassa.
Kuvateksti: Vehreyttä parhaimmillaan!

Sivulla 37.
Kuva: ilmeisesti myös myyntiallas, aika karun oloinen, muutama riutunut rehu ja pinnalla tiukka kerros limaskaa. Nurkassa kuolleen näköisenä Eheimin museosuodatin, ehkä 2009.
Kuvateksti: Suodatin huolehtii pintaveden liikuttamisesta ja hapettamisesta

Sivulla 55.
Kuva: aika hieno, mutta karu sisustus juurilla ja kivillä. Kasveja aika vähän. Joku vähän isompi kirjoahven (ehkä jokin Cichlasoma, en tunnista lajia), mustatetroja ja yksi palettikala erottuvat kuvasta
Kuvateksti: Avainkirjoahvenet näyttelevät pääosaa Sinin 318-litraisessa akvaariossa.
mollylady
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja mollylady »

:mrgreen: Ihan kipeitä!
Onpa ne valinnu kuvat toosi laadukkaasti. [;)]
I'm #1 so why try harder?
Rihmis
Member
Member

Re: Tragikoomiset kuvatekstit

Viesti Kirjoittaja Rihmis »

millia kirjoitti: Sivulla 55.
Kuva: aika hieno, mutta karu sisustus juurilla ja kivillä. Kasveja aika vähän. Joku vähän isompi kirjoahven (ehkä jokin Cichlasoma, en tunnista lajia), mustatetroja ja yksi palettikala erottuvat kuvasta
Kuvateksti: Avainkirjoahvenet näyttelevät pääosaa Sinin 318-litraisessa akvaariossa.
Mulle tuli myös tuo kyseinen lehti ja tätä katsoin pitkään minäkin, on tainnut hieman väärä kuva tulla sivulle :roll:
memma
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja memma »

Kuulostaa vähän siltä, että käyvät salaa kuvaamassa akvaarioita jossain nuhruisessa akvakaupassa..
528 l: Corydoras sterbai, L-134, Liosomadoras oncinus, Platydoras costatus, Megalechis thoracata, Moenkhausia pittieri
125 l: Corydoras pygmaeus, Neocaridina davidi var. red, Poecilia wingei
120l: L. oncinus, P. wingei
Maaliskyy
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Maaliskyy »

Itse ajattelin samaa lehteä lukiessani, varsinkin tuo tasapainoinen ympäristö -kuva sai kohottamaan kulmakarvoja, allas oli hirveässä kunnossa. Mutta ilmeisesti lehdelle kelpaa jutunjuureksi arkisemmatkin altaat; aina on esittely jostain kotialtaasta tai sairaalan aulasta jossa punalevä kasvaa valtoimenaan.
karihe
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja karihe »

Lehteä näkemättä sanoisin että tässä tehdään bisnestä.
Eli ei mitään väliä mitä kirjottaa tai kuvaa kunhan myy vähillä kustannuksilla.
Ainoa on mitä voi tehdä on jättää tällainen lehti tilaamatta tai ostamatta.

Ei se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa!
Altaat 530L+300L+250L+250L+180L+128L
fisuli
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja fisuli »

Mulla pisti silmään suurinpiirtein samat, ja vielä loppupuolella kuva jossa oli kaksi amanoa, ts. leväsukarapua ja kuvatekstissä ravut esiteltiin marmorikatkaravuiksi(?!) tjsp. :roll: Tosi huolella ja ammattitaidolla tehty lehti, jossa _taas_ se iänikuinen aloittelija-ekstra. Vois melkein lopettaa senkin tilaamisen. Onko Akvaristi yhtään tasokkaampi?
"Miten minä, joka olen niin järkevä, voin olla niin vähä-älyinen!?"
"Monet ihmiset tulevat mainiosti toimeen käyttämättä päätään."
- Muumit
akirpap
Member
Member

Viesti Kirjoittaja akirpap »

Ja ajatella, täällä meillä on Aponogeton, erittäin laadukas (sekä kuvien että asiasisällön kannalta) ja täysin ilmainen akvaariolehti. 8O
mollylady
Advanced Member
Advanced Member

^Itse ainakin liputtaa akvaristin puolesta molempia lehtiä jonkin verran lukeneena.
Toi AM ei ollut kovin hääppönen.
Akvaristissa on ollut ihan hyviä juttuja (ja jopa kuvia ja kuvatekstejä :D ), vaikka toisinaan joku juttu kiinnostavasta aiheesta voikin tuntua vain pinnan raapuisulta, mutta mä nyt lukisinkin vaikka kokonaisen opuksen jostain kiinnostavasta, että ei se lehden vika ole. Ne kun ei voi kirjoittaa sataa sivua mun kiinnostuksen kohteista, sitä pitää vaan marssia kirjastoon yleensä.
Rihmis
Member
Member

Itse tykkään kaikesta huolimatta kyseisestä lehdestä, täytyy vaan osaa suodattaa ne virheet mitä lehdessä on eli kaikkea ei tosiaan kannata heti ottaa täytenä totuutena, mutta niinhän se monessa asiassa.
Akvaristi on hyvä lehti, se on asiantuntija voimin koottu ja sisältö on tasokasta.
karihe
Advanced Member
Advanced Member

Rihmis kirjoitti:Itse tykkään kaikesta huolimatta kyseisestä lehdestä, täytyy vaan osaa suodattaa ne virheet mitä lehdessä on eli kaikkea ei tosiaan kannata heti ottaa täytenä totuutena, mutta niinhän se monessa asiassa.
Akvaristi on hyvä lehti, se on asiantuntija voimin koottu ja sisältö on tasokasta.
Haloo hei nyt ei puhuttu Akvaristista vaan Akvaariomailma lehdestä.
Junttis
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Junttis »

karihe kirjoitti:
Rihmis kirjoitti:Itse tykkään kaikesta huolimatta kyseisestä lehdestä, täytyy vaan osaa suodattaa ne virheet mitä lehdessä on eli kaikkea ei tosiaan kannata heti ottaa täytenä totuutena, mutta niinhän se monessa asiassa.

Eikös Rihmis tässä juuri Akvaristia kehu? [;)]
Rihmis kirjoitti:Akvaristi on hyvä lehti, se on asiantuntija voimin koottu ja sisältö on tasokasta.
Rihmis
Member
Member

karihe kirjoitti:
Vastasin ensin oman mielipiteeni AM.stä ja tuo akvaristi kommentti oli fisulille tarkoitettu.
karihe
Advanced Member
Advanced Member

ok ymmärsin väärin. [:I]
Kaiku
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Kaiku »

Lukaisin lehden eilen hätäisesti läpi ja päätin vihdoin ja viimein ottaa itseäni niskasta ja perua tilauksen. Lehden laatu on ollut ala-arvoista jo pitkään, mutta olen sitkeästi odottanut sen paranemista, ilmeisesti turhaan... Ensimmäisenä jäi kalvamaan, että malaweista kertovassa jutussa ei puhuttu halaistua sanaa kalojen vaatimista vesioloista. [}:)] Voin sieluni silmin kuvitella innokkaiden nyt lähtevän ostamaan ko. kaloja & laittavan ne tavalliseen hanaveteen...

Aloittelijoille esiteltiin myöskin paljon sopivia ja mukavia kaloja, mutta jälleen vesiarvot & tilavaatimukset loistivat poissaolollaan. Myöskään eri lajien yhteensopivuudesta ei puhuttu oikein mitään (taistot voi nirhata miljoonakalakoiraita, mutta thats it). Ainoastaan lehtikaloille käskettiin hommata korkea akvaario (kuinka korkea on korkea...?) ja kultakaloille iso allas & viileää vettä eikä missään nimessä maljaa. Onhan tämäkin tyhjää parempi, mutta mutta...

Nuo kuvat & kuvatekstit olivat sitten juuri tuollaisia, kuin millia kertoi. Ongelmapalstaa en edes lukenut, kun saan siitä joka kerran verenpainetta & hengenahdistusta... 8O

Usein esitellään myös mitä merkillisimpiä kalasoppia ikäänkuin ne olisivat jotenkin esimerkillisiä ratkaisuja. Sekin yksi tänä vuonna missä oli (isossa pytyssä kylläkin) kultakaloista erilaisten tetrojen ym. kautta haibarbeihin tms. käsittämätöntä...
Be merrier with a terrier!
SuS
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja SuS »

En ole tutustunut itse lehteen, mutta kustantajasta olen sen sijaan kuullut kaikenlaista, joten en ihmettele jos lehden taso on mitä on.
Pikkupiipero
Member
Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pikkupiipero »

Samoja katsoin itsekkin :mrgreen: En tosin huomannut ihan kaikkia. Miten jotenkin tuntuu, että Akvaario maailmassa on usein samoja kuvia? Vai tuntuuko vaan siltä? :roll:
mollylady
Advanced Member
Advanced Member

Pikkupiipero kirjoitti:Samoja katsoin itsekkin :mrgreen: En tosin huomannut ihan kaikkia. Miten jotenkin tuntuu, että Akvaario maailmassa on usein samoja kuvia? Vai tuntuuko vaan siltä? :roll:
Ehkäpä ne kaikki ovat vain yhtä karmeista akvaarioista, niin eroa ei huomaa. Hih. :D
Carmila
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Carmila »

Pari kertaa olen Akvaariomaailmaa kaupassa selaillut, mutta sinne on jäänyt mielenkiinnottomuutensa takia. Artikkelit ovat näyttäneet pinnallisilta ja ulkoasukin on tylsä. Kyllä Akvaristi pesee sen mennen tullen.

Akvaristin markkinointiin voisi panostaa, sillä Akvaariomaailma löytyy kyllä joka paikasta, Akvaristia saa oikein metsästää. Näin monikin luultavasti tekisi vertailua ja antaisi palautteen myyntilukujen muodossa.
Asiallisinta tietysti olisi antaa palaute suoraan lehdelle, jotta he pystyisivät tasoaan nostamaan ennen taloudellisten resurssien notkahdusta.
lehtis
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja lehtis »

Samaa mieltä akvaario maailmasta. Kuvat ovat aivan ala-arvoisia. Lähes jokainen pulliainen osaisi näpätä samanlaisia heikkolaatuisia kuvia. Myös kuva tekstit ovat välillä vääriä ja ainakin yhdessä lehdessä lehtikalan kuva oli kääntynyt väärinpäin.
Osa jutuista ihan ok, mutta kuvat... :x
Itselleni ei tule akvaariomaailmaa eikä akvaristia, mutta lukemieni perusteella on akvaristi paljon laadukkaampi. Akvaristi näyttää uudelta lehdeltä ja kuvat ovat yleensä upeita. Akvaariomaailma lehtien uudetkin numerot näyttävät jo kanneltaan 90-luvulle kuuluviksi. 8O
mollylady
Advanced Member
Advanced Member

lehtis kirjoitti:Akvaristi näyttää uudelta lehdeltä ja kuvat ovat yleensä upeita. Akvaariomaailma lehtien uudetkin numerot näyttävät jo kanneltaan 90-luvulle kuuluviksi. 8O
Aiheutti tahatonta hihittelyä täällä koneen ääressä. :D

Oon kyllä samaa mieltä. 90-luku vastaan nykypäivä.
:mrgreen:
On se Varjon markku vaan hyvä kuvaaja. [;)]
fisuli
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja fisuli »

Yritin antaa AM:lle palautetta nettisivujen palautelomakkeen kautta, mutta enpäs saanut sitä menemään perille. No, tilauksen perumiskaavake on jo menossa postissa.
"Miten minä, joka olen niin järkevä, voin olla niin vähä-älyinen!?"
"Monet ihmiset tulevat mainiosti toimeen käyttämättä päätään."
- Muumit
rsy
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: OAS ry.
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja rsy »

lehtis kirjoitti: Akvaariomaailma lehtien uudetkin numerot näyttävät jo kanneltaan 90-luvulle kuuluviksi. 8O
90-luvulle ??? 8O Eikö ennemminkin 70-luvulle ??? :? Tulipa wanha olo... :roll:
-=Rami=-
Member

Olenkohan mä ainoa kummajainen joka tykkää tuosta akvaariomaailma lehdestä.
Onhan se toki vanhan aikaisen näköinen ja kuvat ovat välillä mitä ovat, mutta olen silti tykästynyt lehteen. :D
lehtis
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja lehtis »

rsy kirjoitti:
lehtis kirjoitti: Akvaariomaailma lehtien uudetkin numerot näyttävät jo kanneltaan 90-luvulle kuuluviksi. 8O
90-luvulle ??? 8O Eikö ennemminkin 70-luvulle ??? :? Tulipa wanha olo... :roll:

Jos olet sattunut lukemaan 70-luvun akvaariomaailmoja, niin mitä vuosikertaa ne sitten ovat. Itseltäni löytyy 80-luvun ja taitaa muutama 70-luvunkin akvaario-ja lemmikkimaailma olla eli nykyisiä akvaariomaailmoja olla.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”