Netistä olen lukenut, että tarvitsisivat yli 50 senttiä korkean akvan... Litramäärästä en ole mistään nähnyt, joten kuinka pieneen voi laittaa?
Itselläni on 140 litrainen kulma-akva, joka on kuusikymmentä senttiä korkea, ja kuusikymmentäviisi senttiä pitkä/leveä.
Olisiko pieni pikkulehtikala parvi mahdollinen?
Pikkulehtikaloista
Valvoja: Moderaattorit
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: HAS
Itse en laittaisi. Osaavat matsata keskenään siinä missä muutkin ahvenet. Tai siis dominoivat kalat nokkivat ja ajavat heikoimmalla olevat pusikkoon. Varsinkin, kun allas on kulma-allas, niin aika vähän jää uimatilaa pituussuunnassa. Eivät nuo kyllä hillittömän kovia uimareita muuten ole tokikaan.
Itselläni parvellinen 130 cm pitkässä altaassa, jossa litroja 325. Kohtalaisen kokoisia niistä tulee, ja mielestäni näyttäisivät hölmöiltä kovin pienessä altaassa. Jos kuvittelisin, että jakaisin tuon altaani lasilevyllä kahtia ja jättäisin pikkulehtikalat toiseen puoliskoon, niin ahdasta olisi. Suhteellisen ujoja kaloja nämä ovat myös, varsinkin aluksi. Myöhemminkin aina joskus säikähtävät jotain ihan pikkujuttua niin, että lasit vaan kolisee. Mamman (eli minä) naama on aivan ihana
, mutta vieraiden pärstät yleensä hirmu pelottavia 
Itselläni parvellinen 130 cm pitkässä altaassa, jossa litroja 325. Kohtalaisen kokoisia niistä tulee, ja mielestäni näyttäisivät hölmöiltä kovin pienessä altaassa. Jos kuvittelisin, että jakaisin tuon altaani lasilevyllä kahtia ja jättäisin pikkulehtikalat toiseen puoliskoon, niin ahdasta olisi. Suhteellisen ujoja kaloja nämä ovat myös, varsinkin aluksi. Myöhemminkin aina joskus säikähtävät jotain ihan pikkujuttua niin, että lasit vaan kolisee. Mamman (eli minä) naama on aivan ihana

528 l: Corydoras sterbai, L-134, Liosomadoras oncinus, Platydoras costatus, Megalechis thoracata, Moenkhausia pittieri
125 l: Corydoras pygmaeus, Neocaridina davidi var. red, Poecilia wingei
120l: L. oncinus, P. wingei
125 l: Corydoras pygmaeus, Neocaridina davidi var. red, Poecilia wingei
120l: L. oncinus, P. wingei
Samaa mieltä memman kanssa.
Meilläkin 325-litraisessa kuuden parvi pikkulehtiksiä. Jotenkin tuntuu, että noin "pienessä" tuon mallisessa altaassa saattaisivat näyttää vähän yli-isoilta. Mukavia kaloja kyllä ovat, arkoja kyllä meilläkin; akvaarion lähistöllä tapahtuvaa pientäkin liikettä paetaan herkästi vedensuosikkipuskan tai kannon taakse piiloon.
Meilläkin 325-litraisessa kuuden parvi pikkulehtiksiä. Jotenkin tuntuu, että noin "pienessä" tuon mallisessa altaassa saattaisivat näyttää vähän yli-isoilta. Mukavia kaloja kyllä ovat, arkoja kyllä meilläkin; akvaarion lähistöllä tapahtuvaa pientäkin liikettä paetaan herkästi vedensuosikkipuskan tai kannon taakse piiloon.