Pleko etsinnässä
Valvoja: Moderaattorit
Pleko etsinnässä
Eli kaipailisin sopivaa plekoa 250 litraiseen altaaseeni, jonne lisäksi tulisi avainkirjoahvenpari, kardinaalitetroja ja monnisia
Mielellään sellainen joka löytyy paikallisista liikkeistä (Turussa)
Mielellään sellainen joka löytyy paikallisista liikkeistä (Turussa)
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: HAS
http://www.planetcatfish.com/
On hyvä osoite. Sieltä voit löytää makuusi meneviä, kun tarkistat vain, että sopii altaasi vesioloihin ja mahtuu ylipäätään. Suosikkeja meillä jokaisella on. Mun on meidän sinieväpleko tietenkin. Appelsiinia kyllä olen haaveillut.
On hyvä osoite. Sieltä voit löytää makuusi meneviä, kun tarkistat vain, että sopii altaasi vesioloihin ja mahtuu ylipäätään. Suosikkeja meillä jokaisella on. Mun on meidän sinieväpleko tietenkin. Appelsiinia kyllä olen haaveillut.

Tyhjänä ja myynnissä on 90 ja 412 litraiset jalustalliset kehysakvat.
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: JAS
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Mistä sinisiä löytyy? tuollainen on saatavaKiiki74 kirjoitti:http://www.planetcatfish.com/

-
- Senior Member
Partamonnit ovat niitä "taviksia" joka kodin talkkareita.
Sinieväpleko maksaa kaiketi Terolla (Leppävaariossa) 60 euroa. Itse sain omani tarjouskamppanjassa 35 euron hintaan. Reppana on kärsinyt evärutosta (saastui akva suodatinvian takia), mutta nyt alkaa olemaan ihan sikaihanansöpö. Olis kiva tietty sille puoliso ostaa, jos vaikka joku ihme toisi poikasia maailmaan. Vois varmaan päästä harvinaisten tapausten kirjaan.
Ja nimi on muuten "Trinity" meidän perheessä. Nimitulee sen latinankielisestä nimestä: Ansistrinae sp. (enkuks lausuttaessa ansistriinii). Vielä kun kuvia tuonne kuvablogiin joskus sais aikaiseksi pisteltyä.

Sinieväpleko maksaa kaiketi Terolla (Leppävaariossa) 60 euroa. Itse sain omani tarjouskamppanjassa 35 euron hintaan. Reppana on kärsinyt evärutosta (saastui akva suodatinvian takia), mutta nyt alkaa olemaan ihan sikaihanansöpö. Olis kiva tietty sille puoliso ostaa, jos vaikka joku ihme toisi poikasia maailmaan. Vois varmaan päästä harvinaisten tapausten kirjaan.

Tyhjänä ja myynnissä on 90 ja 412 litraiset jalustalliset kehysakvat.
-
- Junior Member
- Sukupuoli: Nainen
Ostin vähän aikaa sitten sinieväplekon Haaparannan Arkenista. Siellä on muutenkin aika hyvä valikoima plekoja tällä hetkellä, kaikki jotain vähän harvinaisempia. Ja hinnat huomattavasti halvemmat kuin Suomessa, tänään lähti mukaan kuujuovapleko, 20 euroa. Omistaja vaan ei tiedä monienkaan nimiä suomeksi...
Latinalaisia nimiä voi etsiä latina-suomi sanakirjasta. Epäilenä kuitenkin, että aika harvoja löytyy. Tieteellisille nimille sen sijaan kyllä löytyy kotimaisia vastineita. Useimmat plekosuvut ja joukko lajeja sisältyvät Vanamon julkaisemaan "Maailman kalojen nimet"-luetteloon. Sitä saa ostaa mm. Akvaristin kautta. Suuri määrä kotimaisia nimiä löytyy myös edesmenneeltä kotisivultani http://web.archive.org/web/200211280206 ... fi/~prboy/. Kun tuota sivustoa ei ole kohta viiteen vuoteen päivitetty osa nimistä on harhaanjohtavasti virheellisiä.-Piia- kirjoitti:Löytyisköhän mistään lista jossa ois noi plekojen latinalaiset nimet suomennettu? On tuo latinan opiskelu jääny aikoinaan kokonaan puuis.
Kaikkien yli 500 L- ja LDA-numeroiden kotimaiset nimet löytyvät Akvaristin viidestä viimeisimmästä numerosta.
Ei tarvi tietääkään, kunhan vain käyttää oikeita L (ja LDA-) - numeroita.Räähkä kirjoitti: Omistaja vaan ei tiedä monienkaan nimiä suomeksi...
-
- Senior Member
- Sukupuoli: Nainen
Minulla on salamanteripleko ja on aivan ihana kaunokainen. Ostin sen Vaasasta viime keväänä ja pulitin muistaakseni viitisen kymppiä. Myyjä ei tosin tiennyt laisinkaan minkälajista plekoa myi...Rihmis kirjoitti:Kyllä mä olen kovasti tykästynyt tuohon salamanteriplekoon (L 134) ja se löytyisi paikallisista liikkeistäkin
Onko kellään kokemusta kyseisestä lajista?

Suosittelen lämpimästi, on nätti, ei kasva jättikokoiseksi eikä ainakaan omasta mielestäni mitenkään ronkeli ruuan tai vesiarvojen suhteen. Oma yksilöni on harmi kyllä aika arka, mutta tietty muu kalasto ja akvarion sijainti vaikuttaa siihen. Eiköhän tuokin tuosta ajan kanssa rohkaistu.