Kultakala-altaan lämpötila
Valvoja: Moderaattorit
Kultakala-altaan lämpötila
Kuinka te armaat kultakalaharrastajat (huntupyrstöjä) saatte altaanne veden pysymään kylmänä???
Haluaisin kovasti kultisaltaan, mutta meillä on lämmin sisällä. Tarkoittaa siis 23 - 25 astetta, kesällä vielä kuumempi. Nyt nurkassa pörisee kypsyvä allas ilman lämmitintä ja siinä lämpötila on 23 - 24 astetta.
Tämä allas ei siis ole kultiksia varten, mutta kysynkin siis, miten saisin veden jäähtymään? Asetanko yksinkertaisesti altaan ikkunan alle? Mutta kesällä siinä olisi armottoman kuuma... =(
Haluaisin kovasti kultisaltaan, mutta meillä on lämmin sisällä. Tarkoittaa siis 23 - 25 astetta, kesällä vielä kuumempi. Nyt nurkassa pörisee kypsyvä allas ilman lämmitintä ja siinä lämpötila on 23 - 24 astetta.
Tämä allas ei siis ole kultiksia varten, mutta kysynkin siis, miten saisin veden jäähtymään? Asetanko yksinkertaisesti altaan ikkunan alle? Mutta kesällä siinä olisi armottoman kuuma... =(
Riina P
Tuulettimet on aika kova sana.
Monikin on askarrellut tietokoneiden prosessorituulettimista altaan reunoille pikku tuulettimia rivin ja voi siihen ison pöytätuulettimenkin laittaa viereen puhuroimaan.
Kannattaapi katella nuista vanhoista keskusteluista, sieltä olen ihan löytänyt juttua noista rakennelmista kuvilla ja ohjeilla höystettynä.

Monikin on askarrellut tietokoneiden prosessorituulettimista altaan reunoille pikku tuulettimia rivin ja voi siihen ison pöytätuulettimenkin laittaa viereen puhuroimaan.
Kannattaapi katella nuista vanhoista keskusteluista, sieltä olen ihan löytänyt juttua noista rakennelmista kuvilla ja ohjeilla höystettynä.
I'm #1 so why try harder?
Hakuun kirjoittaminen ei voi olla niin ylivoimaisen raskasta.RiinaP kirjoitti:Syystä että olen laiska, en kehtaa kahlata kaikkia keskusteluja läpi, voisiko joku kiltti laittaa vaikka linkin ko. keskusteluun.
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Hui minua ainaskin aina pelottaisi pitää kansilasia auki, niinkun jotkut tekee. Lomaillessani syyslomalla, hoitajalla [muuten aina on hoitanut ja hoitaa hyvin kun en ole] oli kai jäänyt kansilasi vahingossa raolleen ja sinä aamuna kun minä iltana olin tulossa oli yksi pienin karppi [n. 20cm] hypännyt pois, Kulkuri.
Mutta se oli aina vähän erilainen ja useasti yksin muista.

~Ann
-
- Senior Member
Itse pidän kaikissa akvaarioissa ihan surutta kansilaseja auki; meillä on aina niin kuuma että kalat suorastaan keittyisivät akvaarioihinsa, jos niin en tekisi. Eri asia on tietenkin jos talossa asustaa kissa, joka tykkäisi pyydystellä kaloja.
~Anna~ oletko mitannut vesiarvoja? Jostain olen lukenut että kalat saattavat hyppiä pois "huonosta vedestä"...
~Anna~ oletko mitannut vesiarvoja? Jostain olen lukenut että kalat saattavat hyppiä pois "huonosta vedestä"...
OV miljoonakaloja & kasveja
Joo vesiarvot ovat kodallaan, vaikkakin sillo kun olin sen lähes kaksi viikkoa poissa niin sen jälkeen vesi olikin paljon sameampaa, kun sillon jäi jokaviikonloppuinen vedenvaihto pois. Isi kyllä epäili että yksi kaloista oli saattanut ajaa sitä, mutta joo nyt ne muut siellä polskuttelevat iloisesti [vaikka uskon että kalat osaa surra päivän tai pari].
~Ann