Kultakala-altaan lämpötila

Ulkolammikoiden ja niissä pidettävien kalojen hoito, ongelmat ym. Mukaan lukien ulkona ja sisällä pidettävät kultakalat sekä kotimaiset kalat.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
RiinaP
Starting Member
Starting Member

Kultakala-altaan lämpötila

Viesti Kirjoittaja RiinaP »

Kuinka te armaat kultakalaharrastajat (huntupyrstöjä) saatte altaanne veden pysymään kylmänä???

Haluaisin kovasti kultisaltaan, mutta meillä on lämmin sisällä. Tarkoittaa siis 23 - 25 astetta, kesällä vielä kuumempi. Nyt nurkassa pörisee kypsyvä allas ilman lämmitintä ja siinä lämpötila on 23 - 24 astetta.

Tämä allas ei siis ole kultiksia varten, mutta kysynkin siis, miten saisin veden jäähtymään? Asetanko yksinkertaisesti altaan ikkunan alle? Mutta kesällä siinä olisi armottoman kuuma... =(
Riina P
mollylady
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja mollylady »

Tuulettimet on aika kova sana. :D

Monikin on askarrellut tietokoneiden prosessorituulettimista altaan reunoille pikku tuulettimia rivin ja voi siihen ison pöytätuulettimenkin laittaa viereen puhuroimaan.

Kannattaapi katella nuista vanhoista keskusteluista, sieltä olen ihan löytänyt juttua noista rakennelmista kuvilla ja ohjeilla höystettynä.
I'm #1 so why try harder?
toxic69
Member
Member

Viesti Kirjoittaja toxic69 »

Jep, luehan vanhoja juttuja.

Ja ilman kansilaseja akvaarion lämpötila laski meillä huomattavasti. Mutta kultakaloista tietämättömänä en voi kertoa onko tuo tarpeeksi ^ Luultavasti ei, eli tuuletinta kehiin :)
2 frettiä. <3
Okahiiri. <3
Koira. <3
Akvaario 60l + 400l <3
RiinaP
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja RiinaP »

Syystä että olen laiska, en kehtaa kahlata kaikkia keskusteluja läpi, voisiko joku kiltti laittaa vaikka linkin ko. keskusteluun.

Pikkuveli kyllä osaa tehdä, kun ohje on.
Riina P
jessesa
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja jessesa »

RiinaP kirjoitti:Syystä että olen laiska, en kehtaa kahlata kaikkia keskusteluja läpi, voisiko joku kiltti laittaa vaikka linkin ko. keskusteluun.
Hakuun kirjoittaminen ei voi olla niin ylivoimaisen raskasta. [;)] Kahlasin pikaisesti keskusteluja läpi ja pisti silmiin tämä linkki http://www.aquahoito.info/suomi/ohjeita/lampo.php . Jos siis ohjeita rakentamiseen tarvitsit.
~~Anna~~
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja ~~Anna~~ »

Hui minua ainaskin aina pelottaisi pitää kansilasia auki, niinkun jotkut tekee. Lomaillessani syyslomalla, hoitajalla [muuten aina on hoitanut ja hoitaa hyvin kun en ole] oli kai jäänyt kansilasi vahingossa raolleen ja sinä aamuna kun minä iltana olin tulossa oli yksi pienin karppi [n. 20cm] hypännyt pois, Kulkuri. :cry: Mutta se oli aina vähän erilainen ja useasti yksin muista.
~Ann
Taistelu.kala
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Taistelu.kala »

Itse pidän kaikissa akvaarioissa ihan surutta kansilaseja auki; meillä on aina niin kuuma että kalat suorastaan keittyisivät akvaarioihinsa, jos niin en tekisi. Eri asia on tietenkin jos talossa asustaa kissa, joka tykkäisi pyydystellä kaloja.

~Anna~ oletko mitannut vesiarvoja? Jostain olen lukenut että kalat saattavat hyppiä pois "huonosta vedestä"...
OV miljoonakaloja & kasveja
~~Anna~~
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja ~~Anna~~ »

Joo vesiarvot ovat kodallaan, vaikkakin sillo kun olin sen lähes kaksi viikkoa poissa niin sen jälkeen vesi olikin paljon sameampaa, kun sillon jäi jokaviikonloppuinen vedenvaihto pois. Isi kyllä epäili että yksi kaloista oli saattanut ajaa sitä, mutta joo nyt ne muut siellä polskuttelevat iloisesti [vaikka uskon että kalat osaa surra päivän tai pari].
~Ann
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Lammikot, karpit, kultakalat ja kotimaiset kalat”