Kalan laiskuus ei tee oikeutta tunkea 20 litraseen altaaseen varsinkaan kun niitä on monta. Myöskään jokin ominaisuus kuten labyrintti elin ei anna oikeutta väittää että tarvitsee suppeammat elinolot.labby_reddy kirjoitti: Khm...en halua nyt riitellä, koska olen jo väsynyt tästä. Harrastan labyrinttikalojen kasvattamista jo enemmän kuin kaksi vuotta, eli mulla on "experiences". Tavallinen taisto (betta splendens) viihtyy tosi hyvin 20l:sessa akvassa esim. kahden-kolmen taistotyttöjen kaa. Se ei tarvitse happea vedessä, koska hengittää labyrinttin avulla, se ei tarvitse paljon tilaa, koska on tosi laiska, ei ole aktiivinen, kun esim. seeprakalat. Plus luonnossa taistot elävät pienissä lammikoissa tai riisipelloissa.
Kirsikkabarbit, jos niitä on neljä-kuusi, myös viihtyvät ihan mukavasti 20l:ssa. Mulla ne eli näin tosi pitkään, lisäntyi koko ajan. Mutta emme puhutaa 20l:sta, vaan 58 l:sta.![]()
Tuo kirsikkabarbit 20 litrasessa sai minut nielaisemaan kahvin väärään kurkkuun.
Pienet altaat ovat tarkoitettu poikasille ja pieneliöille kuten kotiloille ja sukaravuille. se ei ole 40 litraa per kala vaan mini suositus altaan koolle.Niin, niin...jos vedenvaihtoja tehdään yksi-kaksi kerta viikossa, kuutamorihmatkin viihtyvät. Mutta on tosi tärkeä akvaarion MUOTO! Jos se on leveä (80-100 cm), sitten kaikki on ihan jees. Näin.
P.S. eurooppalaiset akvaariostandartit ovat kyllä mukavat, mutta 40l per. kala...jumala auta...miksi sitten myydään 20-30l:sia akvoja?