Kaloja Venäjältä?
Valvoja: Moderaattorit
Kaloja Venäjältä?
Ajateltiin mieheni kanssa että jos kävästäisiin itänaapurin puolella kalaostoksilla kun aivan tässä rajan tuntumassa asutaan. Onko kenelläkään kokemuksia ??
Tullin sivuilta sain sen käsityksen että akvaariokaloja saa tuoda Suomeen ilman mitään erikoisjärjestelyjä.
Itse olin aikoinaan akvaarioliikkeessä töissä ja meillä tuli valtaosa akvaariokaloista venäjän puolelta. Eräs kalatoimittaja niitä meillä aina toi. Kalat olivat lähestulkoon aina erinomaisessa kunnossa, kestäviä ja ennenkaikkea halpoja.
Tullin sivuilta sain sen käsityksen että akvaariokaloja saa tuoda Suomeen ilman mitään erikoisjärjestelyjä.
Itse olin aikoinaan akvaarioliikkeessä töissä ja meillä tuli valtaosa akvaariokaloista venäjän puolelta. Eräs kalatoimittaja niitä meillä aina toi. Kalat olivat lähestulkoon aina erinomaisessa kunnossa, kestäviä ja ennenkaikkea halpoja.
-
- Starting Member
- Sukupuoli: Nainen
En varsinaisesti ole hakenut sieltä mutta Riihimäessä oli sellainen eläinkauppa jonka pitäjä oli venäläinen hän kertoi tuovansa kaikki kalat venäjältä, ostin sieltä monet kalat aika edullisesti muiden liikkeiden hintoihin verrattuna, mitä enemmän kaloja osti sitä edullisemmin ne sai, aina oli terveitä.
-
- Elite Member
Joo ja se on luonnollisesti puhdasta tuloa sen kauppiaan taskuun se kate. Kumma ettei silti kaikki akvaariokauppiaat aja uusilla mersuillaaapeepii kirjoitti:Muistan kun neontetran sisäänostohinta aikoinaan oli 1,50 markkaa ja yhdeksällä myytiin ulos. Aikamoinen kate !!

En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
Saanko kysyä että mistäpäin venäjää kalat ostat ?? Kaupunki, liike ?? Ja mitähän joku perus neontetra, kiilakylki maksaa sielläpäin. entäs monniset ??
Ja tottakai katetta saa olla, onhan kaloissa jonkinlaista hävikkiäkin. Suomesta ostetut kalat oli ainakin silloin paljon kalliimpia ostaa sisään, mutta tottakai halvemmalla saadut myytiin normaalihintaan ulos.
Ja tottakai katetta saa olla, onhan kaloissa jonkinlaista hävikkiäkin. Suomesta ostetut kalat oli ainakin silloin paljon kalliimpia ostaa sisään, mutta tottakai halvemmalla saadut myytiin normaalihintaan ulos.
Itse yleensä ostan Petroskoista ja Kontupohjasta, en usko että menisit sinne asti
Itse käyn kotikaupungissani 2-3 kertaa vuodessa. Viimeksi ostelin nuoria malaviahvenia, maksoivat joku 2 euroa kappale. Monnit eurosta kymppiin, kympista saa jo hienon monnin, joita en välttämättä ole edes nähnyt Suomessa myynnissä. Mutta hinnat toki vaihtelevat riippuen kaupasta, pienestä tuntemattomasta kaupasta saa kalat melkein ilmaiseksi verrattuna suomalaishintoihin. Suht tunnetuista eläinkaupoista saa jo hienoja kaloja, ne maksaa, mutta onneksi ei ainakaan vielä suomalais hinnoilla.
Joten kannatta käydä katsomaan (ja ostamaan)!

Joten kannatta käydä katsomaan (ja ostamaan)!
-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS
Osoitteita olisi kiva saada jos sellaisia on tiedossa, vaikka ne taitavat kyllä vaihtua nopeasti. Itse otin Pietarissa puhelinluettelon kauniiseen käteen ja hetken ihmettelyn jälkeen ("onko tämä oikein päin?") jouduin turvautumaan hotellin infopisteen auliiseen apuun. Suurta vaivaa käyttäen ja aikaansa säästämättä he merkitsivät karttaani rukseja akvaarioliikkeiden paikoille. Löysin esimerkiksi sellaisenkin liikkeen jossa oli tähän astisen elämäni upein livenä nähty kasviakvaario.
-
- Senior Member
- Sukupuoli: Mies
En muista tuota liikettä, auta vähän.nikitas kirjoitti:En varsinaisesti ole hakenut sieltä mutta Riihimäessä oli sellainen eläinkauppa jonka pitäjä oli venäläinen hän kertoi tuovansa kaikki kalat venäjältä, ostin sieltä monet kalat aika edullisesti muiden liikkeiden hintoihin verrattuna, mitä enemmän kaloja osti sitä edullisemmin ne sai, aina oli terveitä.
Mistä näistä tietää..