Kaloja Venäjältä?

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
aapeepii
Starting Member
Starting Member

Kaloja Venäjältä?

Viesti Kirjoittaja aapeepii »

Ajateltiin mieheni kanssa että jos kävästäisiin itänaapurin puolella kalaostoksilla kun aivan tässä rajan tuntumassa asutaan. Onko kenelläkään kokemuksia ??

Tullin sivuilta sain sen käsityksen että akvaariokaloja saa tuoda Suomeen ilman mitään erikoisjärjestelyjä.

Itse olin aikoinaan akvaarioliikkeessä töissä ja meillä tuli valtaosa akvaariokaloista venäjän puolelta. Eräs kalatoimittaja niitä meillä aina toi. Kalat olivat lähestulkoon aina erinomaisessa kunnossa, kestäviä ja ennenkaikkea halpoja.
nikitas
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja nikitas »

En varsinaisesti ole hakenut sieltä mutta Riihimäessä oli sellainen eläinkauppa jonka pitäjä oli venäläinen hän kertoi tuovansa kaikki kalat venäjältä, ostin sieltä monet kalat aika edullisesti muiden liikkeiden hintoihin verrattuna, mitä enemmän kaloja osti sitä edullisemmin ne sai, aina oli terveitä.
aapeepii
Starting Member
Starting Member

Muistan kun neontetran sisäänostohinta aikoinaan oli 1,50 markkaa ja yhdeksällä myytiin ulos. Aikamoinen kate !!
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

aapeepii kirjoitti:Muistan kun neontetran sisäänostohinta aikoinaan oli 1,50 markkaa ja yhdeksällä myytiin ulos. Aikamoinen kate !!
Joo ja se on luonnollisesti puhdasta tuloa sen kauppiaan taskuun se kate. Kumma ettei silti kaikki akvaariokauppiaat aja uusilla mersuilla :roll:
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
Maisu
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS

Viesti Kirjoittaja Maisu »

Olen vakuuttunut että ne ajavat salaa öisin Mersuilla mutta meidän nähden jollain säälittävämmillä mööpeleillä. :D
lisenok
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja lisenok »

itse tuon aina mukanani jotain kaloja kun käyn Venäjällä. Huomattavasti edullisimpia ja erinäköisiä kaloja löytyy sieltä! Myös ostelen sieltä sisäsuodattimet ja muuta roinaa.
aapeepii
Starting Member
Starting Member

Saanko kysyä että mistäpäin venäjää kalat ostat ?? Kaupunki, liike ?? Ja mitähän joku perus neontetra, kiilakylki maksaa sielläpäin. entäs monniset ??

Ja tottakai katetta saa olla, onhan kaloissa jonkinlaista hävikkiäkin. Suomesta ostetut kalat oli ainakin silloin paljon kalliimpia ostaa sisään, mutta tottakai halvemmalla saadut myytiin normaalihintaan ulos.
lisenok
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja lisenok »

Itse yleensä ostan Petroskoista ja Kontupohjasta, en usko että menisit sinne asti ;-) Itse käyn kotikaupungissani 2-3 kertaa vuodessa. Viimeksi ostelin nuoria malaviahvenia, maksoivat joku 2 euroa kappale. Monnit eurosta kymppiin, kympista saa jo hienon monnin, joita en välttämättä ole edes nähnyt Suomessa myynnissä. Mutta hinnat toki vaihtelevat riippuen kaupasta, pienestä tuntemattomasta kaupasta saa kalat melkein ilmaiseksi verrattuna suomalaishintoihin. Suht tunnetuista eläinkaupoista saa jo hienoja kaloja, ne maksaa, mutta onneksi ei ainakaan vielä suomalais hinnoilla.
Joten kannatta käydä katsomaan (ja ostamaan)!
Pakke
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Pakke »

Pietarissa on yksi iso tukkukauppias. En kylläkään tiedä missä siellä. Tänne Imatran eläinpuljuun tulee akvakalat sieltä.
Maisu
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS

Viesti Kirjoittaja Maisu »

Osoitteita olisi kiva saada jos sellaisia on tiedossa, vaikka ne taitavat kyllä vaihtua nopeasti. Itse otin Pietarissa puhelinluettelon kauniiseen käteen ja hetken ihmettelyn jälkeen ("onko tämä oikein päin?") jouduin turvautumaan hotellin infopisteen auliiseen apuun. Suurta vaivaa käyttäen ja aikaansa säästämättä he merkitsivät karttaani rukseja akvaarioliikkeiden paikoille. Löysin esimerkiksi sellaisenkin liikkeen jossa oli tähän astisen elämäni upein livenä nähty kasviakvaario.
Mikkor
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Mikkor »

nikitas kirjoitti:En varsinaisesti ole hakenut sieltä mutta Riihimäessä oli sellainen eläinkauppa jonka pitäjä oli venäläinen hän kertoi tuovansa kaikki kalat venäjältä, ostin sieltä monet kalat aika edullisesti muiden liikkeiden hintoihin verrattuna, mitä enemmän kaloja osti sitä edullisemmin ne sai, aina oli terveitä.
En muista tuota liikettä, auta vähän.
Mistä näistä tietää..
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”