Akvaario Phuketin malliin

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Kultamonni
Starting Member
Starting Member

Akvaario Phuketin malliin

Viesti Kirjoittaja Kultamonni »

Patong Beachillä sijaitsevan itävaltalaisravintolan edustalla uiskentelee isohkoja kaloja pienehkössä akvaariossa. Kuinkahan tuo mureenakin kääntyy... Toivottavasti linkit toimivat.

http://img136.imageshack.us/my.php?image=img2033am0.jpg

http://img172.imageshack.us/my.php?image=img2034pj7.jpg
Taju
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Taju »

Katos vaan, tuosta jälkimmäisestä kuvasta näkyy vielä, että nuita mureenoita on kaksi. Kauniita kaloja ovat, mutta ihmettelen etteivät ole toisiaan nirhanneet tuolla vielä... isot petokalat+pieni tila+stressi=verilöyly?
Se mikä ei tapa, traumatisoi.
Teho
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Teho »

Eikös niitä mureenoita ole kolme, ainakin? Ensimmäinen kuva. Näkyvä vasemmalla, keskellä kivenkolossa ja oikealla näkyy pää ja ruumista.
- 88% testanneista naisista vakuuttui Tehosta.
paul
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: N/A

Viesti Kirjoittaja paul »

Tuskin nuo haitkaan nauttivat tuosta "tilasta"
Malawi - hietikko-biotoppi
4 x Scieanochromis fryeri iceberg
6 x Labidochromis caeruleus
mollylady
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja mollylady »

Ja muutenkin maailma on eriitäin kauhea paikka.

Muuten, sinullekin voisi tehdä hyvää liittyä johonkin kehittävään järjestöön ja löytää elämällesi tarkoitus : täällä vinkkejä. Ja tässä vielä yksi lisää.

:roll:
I'm #1 so why try harder?
loistobarbi
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja loistobarbi »

Menee aivan ohi aiheen, mutta oletko itse käynyt phuketissa? Ajattelin kysyä mitä mieltä oilit paikasta, kun kolmen viikon päästä olen itse lähössä... :mrgreen:
Myynnissä kuusikulmainen 135l ja 300l
Lapinakka
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Lapinakka »

Eihän näitä tällaisia ketjuja/ aiheita ole pakko lukea saatika kommentoida, jos niin ärsyttävät.

Joillekin olisi taas hyvin kehittävää opetella kunnon käytöstavat.

Niin, onhan se maailma paha ilman sen kummempia v**ttuilujakin.
Kultamonni
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Kultamonni »

Menee aivan ohi aiheen, mutta oletko itse käynyt phuketissa? Ajattelin kysyä mitä mieltä oilit paikasta, kun kolmen viikon päästä olen itse lähössä...
Olin lokakuussa reilun viikon Phuketissa, Karon Beachillä. Nuo kuvat nappasin kun kävimme Patong Beachillä. Aivan mahtava paikka! Tämä oli ns. A-luokan matka, eli lapset oli jätetty anopin hoitoon. Seuraavaksi mennään sitten koko perhe!

Itse pidin enemmän Karon Beachin rauhallisuudesta verrattuna Patongin häslinkiin. Patongissa on rantakadulla kymmeniä tailor shoppeja, joiden edessä parveilee huonoa englantia ja vielä huonompaa suomea puhuvia sisäänheittäjiä. "ollako suomesta? hjuva paiva, osta puku, hjuva puku, stockmani laatu, anttila hinta. osta, osta, mikset osta. osta." Tinkiminen on maan tapa. Yleensä hinnoista lähtee jopa puolet kunhan jaksaa tinkiä. Liikenne on kaoottista, taksit (tuk tuk) halpoja ja bussit vielä halvempia, Patongilta Phuket Towniin 20 Phatia, eli jotain 40 senttiä.

Ehdoton retkikohde on Phi Phi Island, johon kannattaa mennä speed boatilla, eli 50 solmua pyyhkivällä muskelipaatilla. Retkiin kuuluu aina snorklausta koralliriutoilla. Aivan taivaallinen paikka akvaristille! Vedestä ei malttaisi millään nousta pois... Norsusafarilla näkee viidakkoa ja paikallista maaseutuelämää sekä kookosfarmilla työskenteleviä apinoita jne. Syvänmeren kalastusretkillä kannattaa käydä jos kalastus kiinnostaa. Ihan kivaa saada iso tonnikala tai Dorado, josta henkilökunta valmistaa veneessä ruokaa. Kalastusmatkoihinkin kuuluu yleensä snorklausta. Vedenalaiseen kuvaukseen ei kannata ostaa kertakäyttökameraa. Ostimme sellaisen Patongilta ja kuvat ovat aivan ala-arvoisia. Digikameraan lisävarusteena saatava vedenpitävä kuori on hankintalistalla ennen seuraavaa matkaa.

Ilmasto on suomalaisittain melkoisen kuumaa ja kosteaa. Vaikka olin siellä vuoden kylmimpään aikaan, (Thaimaassa on kaksi vuodenaikaa. 10 kk paistaa aurinko ja kaksi kuukautta, syys-loka, sataa vettä) oli heti aamusta vähintään 25 ºC ja pilvisyydestä riippuen yli tai alle 30 ºC päivällä. Merivesi on aina yli 25 asteista...

Tulihan tekstiä... pitäiskö ruveta matkailualalle [;)]
loistobarbi
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja loistobarbi »

Jep, alanvaihto voisi olla paikallaan, sillä tuo sai ainakin minut vakuuttumaan! :D :D
Snorklaamaan/sukeltamaan olisi tarkoitus mennä, ja nyt ainakin mieluiten tuonne Phi Phille (hankin lisää taustatietoa) :mrgreen: .
Norsusafarikin olisi varmaankin kokemuksen arvoinen, on sitä kamelilla ratsastettu, mutta onhan norsu aivan toista luokkaa.. :)
Hirveä matkakuume iski yhtakkiä!!!
Myynnissä kuusikulmainen 135l ja 300l
Fisu
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fisu »

Kultamonni kirjoitti:Thaimaassa on kaksi vuodenaikaa. 10 kk paistaa aurinko ja kaksi kuukautta, syys-loka, sataa vettä
Pohjoisessa ja keskellä on kolme vuodenaikaa ja etelässä kaksi. Monsuunisateet kestävät toukokuulta lokakuulle. Aurinko paistaa tietysti myös monsuunin aikana. Itäpuolella Phanganilla tuli vielä aivan monsuunin loppumetreillä marraskuussa vettä kaatamalla välillä päivänkin yhteen menoon.
Kannattaa jättää Phuket-visiitit lentokenttään ja jatkaa sieltä suoraan joko
Phi Phille, Ao Nangiin tai Lantalle

Phi Philla on aika messevät snorklauspaikat ja samoin Ao Nangissa (vaatii tosin venereissua). Molemmissa näkee haita ihan snorklatessa, Phi Philla ihan uimarannan reunoilla.
Kari
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”