Miksi kiekko ei kasva?
Valvoja: Moderaattorit
-
- Starting Member
Miksi kiekko ei kasva?
Mistä johtuu, jos kiekkoparvessa yksi kiekoista jää kasvussa muista huomattavasti jälkeen? Eli ei kasva oikeastaan lainkaan vaikka syö kuten muutkin ja on aivan virkeä, rohkea eikä mitään sairauden merkkejä näy.
Mennä polskuttelee siinä kuin muutkin. Toiset ovat kasvaneet huimaa vauhtia siitä kun ne hankittiin tuolla kesä-heinäkuun vaihteessa. Yksi on kasvanut vain vähän ja yksi ei mielestäni lainkaan. Näyttää muiden rinnalla pieneltä poikaselta.
Mennä polskuttelee siinä kuin muutkin. Toiset ovat kasvaneet huimaa vauhtia siitä kun ne hankittiin tuolla kesä-heinäkuun vaihteessa. Yksi on kasvanut vain vähän ja yksi ei mielestäni lainkaan. Näyttää muiden rinnalla pieneltä poikaselta.
260 l, 6 kissaa + coton de tulear Rulle
Näin yleensä aina käy joku on pahnan pohjimmainen.
Voit kokeila laittaa sen toiseen altaaseen missä ei muita kiekkoja ole mutta tuskin siitä kasvaa.
Itse olen yrittänyt syöttää yhtä tällaista lehtikalojen kanssa.
Toki syö hyvin mutta ei saa lihaa "ruotejensa ympärille".
On kyllä paljon aktiivisempi ja vapaaman oloinen kun ei ole muiden kiusattava. Eli näillä näkymin asustelee lehtikalojen kanssa yksin.
Voit kokeila laittaa sen toiseen altaaseen missä ei muita kiekkoja ole mutta tuskin siitä kasvaa.
Itse olen yrittänyt syöttää yhtä tällaista lehtikalojen kanssa.
Toki syö hyvin mutta ei saa lihaa "ruotejensa ympärille".
On kyllä paljon aktiivisempi ja vapaaman oloinen kun ei ole muiden kiusattava. Eli näillä näkymin asustelee lehtikalojen kanssa yksin.
Altaat 530L+300L+250L+250L+180L+128L
-
- Starting Member
Onkohan siitä jotain haittaa tälle pikkuruiselle ettei se kasva. En ole huomannut, että muut mitenkään kiusaisivat sitä. Olisiko sillä vain syntyjään sitten huono itsetunto. Toivottavasti se ei siitä sairastu. Minua ei sinällään yhtään haittaa vaikka se noin pieni onkin. Söpö siltikin.
260 l, 6 kissaa + coton de tulear Rulle
Meillä ainakin ovat kasvaneet saman poikueen kalat aivan eri tahtia. Suurin on n. 10cm, pienin n. 5cm halkaisijaltaan.
Pienin ei ole sen enempää päähän potkittu kuin muutkaan, on vaan ehkä enemmän omissa oloissaan ollut alusta asti. Pikemminkin valtataistelut käydään isojen kesken, pomoa tietenkään uhmaamatta... Tämä pieni oli ainut joka sai tulla meidän tuoreen kutuparin alueelle, joten ei se kovin alistetussa asemassa liene?
Meidän laumaa johtaa naaras, tämäkin taitaa olla hiukan epätavallista?
Olisiko tuo kasvaminen luonnekysymys - tai sitten se on vaan sattumaa - että nuo "äkäpäät" kasvavat tehokkaammin verrattuna niihinkin kaloihin joita eivät edes hätyytä.
Pienin ei ole sen enempää päähän potkittu kuin muutkaan, on vaan ehkä enemmän omissa oloissaan ollut alusta asti. Pikemminkin valtataistelut käydään isojen kesken, pomoa tietenkään uhmaamatta... Tämä pieni oli ainut joka sai tulla meidän tuoreen kutuparin alueelle, joten ei se kovin alistetussa asemassa liene?
Meidän laumaa johtaa naaras, tämäkin taitaa olla hiukan epätavallista?
Olisiko tuo kasvaminen luonnekysymys - tai sitten se on vaan sattumaa - että nuo "äkäpäät" kasvavat tehokkaammin verrattuna niihinkin kaloihin joita eivät edes hätyytä.
-
- Member